Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJonas Julius Jacobs Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Jessica van der Zanden Bee-B0t
Programmeren Jessica van der Zanden Bee-B0t
2
Inhoud Wat was je uitdaging?
Wat waren de belangrijkste bevindingen tijdens de Discoveryfase? Welke oplossingsrichtingen zie je? Wat is een Bee-Bot? Wat kan ik ermee? Theorie Wat heb ik geleerd Foto’s Bee-Bot kaarten
3
Wat was je uitdaging? Mijn persoonlijk leerdoel is het leren loslaten, mijn dromen achter na te gaan en uiteindelijk een product neer zetten waar ik trots op ben. Wat ik met de opdracht wil bereiken is dat ik andere leerkrachten kan inspireren en motiveren om aan de slag te gaan met programmeren, maar ook het inzetten van digitale leermiddelen om het onderwijs te verbeteren en doelen te bereiken.
4
Wat waren de belangrijkste bevindingen tijdens de discoveryfase?
TPACK Leerlijn Mogelijkheden
5
Welke oplossingsrichtingen zie je?
Kaarten Voorbeeld Mogelijkheden Meerdere vakken; Differentiatie.
6
Wat is een Bee-bot? De Bee-Bot is een kindvriendelijke vloerrobot in de vorm van een bij. De kinderen leren de beginselen van het programmeren, ook wel logisch denken genoemd. De kinderen krijgen tevens een beter ruimtelijk inzicht tijdens het werken met de robot. De commando’s die de Bee-Bot heeft, zijn: voorwaarts, achterwaarts, draai naar links en rechts. Weetje: De Bee-Bot heeft een broertje gevonden in de Blue-Bot. Deze is te programmeren met een app op een iPad.
7
Wat kan ik ermee? Je kunt werken aan de verschillende domeinen die er zijn in het onderwijs, denk hierbij aan: rekenen, taal, OJW en KO. Als je een transparante mat hebt, kun je zelf de kaarten maken die de kinderen zien. Op de afbeeldingen hieronder zie je enkele voorbeelden.
8
Theorie 21 Century Skills TPACK Leerlijn programmeren
9
Wat heb ik geleerd Creatief zijn; Niet te moeilijk denken;
Gewoon doen; TPACK 21 Century Skills
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.