Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBrecht de Backer Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Campagnegrid Tijger Aanvulling op bestaande huisstijl
Biedt handvatten voor uitvoering communicatie Bestaat uit visuele elementen, fotografie, copyrichtlijnen + voorbeelden Zorgt voor onderlinge samenhang tussen de activiteiten
2
Campagnegrid Tijger Campagneregel Geef de tijger een toekomst! Hashtag
Hashtag #iProtectTigers Call to action Sluit je aan en geef de tijger een toekomst! wnf.nl/tijger I Protect Tigers Het maakt niet uit waar je bent, ook jij kunt helpen tijgers te beschermen. Word tijgerbeschermer. Wnf.nl/tijger Let op 3900 zonder punt 97% (en niet 95%) WNF in eerste zin voluit schrijven, daarna afkorting, en altijd zonder ‘het’ Sluit je aan bij het Wereld Natuur Fonds alleen als WNF niet eerder in de tekst is voorgekomen en als de context niet van WNF is.
3
1. Kernboodschap [KORT] GEEF DE TIJGER EEN TOEKOMST!
Er leven nog maar 3900 tijgers in het wild. Je leest het goed, nog maar 3900… Ze zijn het doelwit van stropers en hun leefgebied wordt verwoest. Maar er is hoop. Dankzij een wereldwijd reddingsplan om het aantal tijgers te verdubbelen, gaat het voorzichtig de goede kant op. Sluit je aan en geef de tijger een toekomst! Ga naar wnf.nl/tijger #iProtectTigers
4
1. Kernboodschap GEEF DE TIJGER EEN TOEKOMST!
[LANG] GEEF DE TIJGER EEN TOEKOMST! Een eeuw geleden leefden er nog tijgers in het wild. Maar door stroperij en de verwoesting van leefgebied is 97% van deze prachtige dieren verdwenen. In 2010 waren het er nog maar 3200. Reden voor het Wereld Natuur Fonds om te starten met een uitgebreid en wereldwijd reddingsplan om het aantal te verdubbelen. Met focus op het aanpakken van stroperij, inclusief de illegale jacht en handel in tijgerlichaamsdelen. Daarnaast strijden we ervoor dat overgebleven leefgebieden beter worden beschermd en onderling verbonden. En overtuigen we wereldwijd politici dat economische groei niet ten koste mag gaan van de tijger. Deze aanpak werkt: de teller staat inmiddels weer op Die positieve trend moeten we doorzetten, want de tijger is nog niet uit de gevarenzone. En daar hebben we jouw hulp bij nodig. Sluit je aan en geef de tijger een toekomst! Ga naar wnf.nl/tijger #iProtectTigers
5
1. Kernboodschap GEEF DE TIJGER EEN TOEKOMST!
[I Protect Tigers] GEEF DE TIJGER EEN TOEKOMST! Kun jij je een wereld voorstellen zonder tijgers? Toch leven er nog maar 3900 van deze prachtige dieren in het wild. Maar liefst 97% van alle tijgers is de afgelopen eeuw verdwenen. Ze zijn het doelwit van stropers en hun leefgebied wordt verwoest. Maar er is hoop. Dankzij een wereldwijd reddingsplan om het aantal tijgers te verdubbelen, gaat het voorzichtig de goede kant op. Dat was niet mogelijk geweest zonder de speciale tijgerbeschermers, die zich dagelijks met gevaar voor eigen leven inzetten voor dit prachtige dier. Zo monitoren Pavel en zijn team uit het Verre Oosten Siberische tijgers in de sneeuw en verwijderen ze vallen. Sabita uit Nepal doet onderzoek naar tijgers met moderne technologie zoals Google Glass en satellietzenders. En Laurens beschermt de tijger door een marathon te lopen. Het maakt niet uit waar je bent, ook jij kunt helpen tijgers een toekomst te geven. Word tijgerbeschermer. Ga naar wnf.nl/tijger #iProtectTigers
6
2. Campagnebeeld hoofddrager
Drager van de campagne, ook internationaal voor Tx2 Rode draad in communicatie, veel ingezet voor herkenbaarheid
7
3. Campagnelogo - algemeen
Actiematig, internationaal gebruikt Terugkerend element in grootste deel van de campagneuitingen Plaatsbaar linksboven
8
Plaatsing logo
9
3. Campagnelogo - actiematig
Actiematig, internationaal gebruikt In diverse uitvoeringen , alleen gebruiken als de tekst goed leesbaar blijft in het toegepaste formaat Te gebruiken wanneer WNF al duidelijke afzender is, bijv. in de panda
10
3. Campagnelogo’s - actiematig
Actiematig, internationaal gebruikt In diverse uitvoeringen, alleen gebruiken als de tekst goed leesbaar blijft in het toegepaste formaat Te gebruiken wanneer WNF al duidelijke afzender is, bijv. in de panda
11
3. Campagnelogo’s Actiematig, internationaal gebruikt
In diverse uitvoeringen, alleen gebruiken als de tekst goed leesbaar blijft in het toegepaste formaat Te gebruiken wanneer WNF al duidelijke afzender is, bijv. in de panda
12
3. Campagnestempel iProtectTigers
Actiematig, internationaal gebruikt In diverse uitvoeringen Terugkerend element in alle uitingen Schrijfwijze met hashtag: #iProtectTigers Schrijfwijze uitgeschreven I PROTECT TIGERS Altijd in combinatie met een persoon Altijd in combinatie met het WWF en Tx2 logo
13
4. Stoppers Diverse formaten beschikbaar.
14
5. Fotografie Passend bij merk Dieren in vrije natuur
Mensen in actie, gebruik waar logisch het logo
15
5. Fotografie Uitgangspunten photoshop: - bij voorkeur niet! - kleurcorrectie ok, maar hou het natuurgetrouw - weghalen van een enkel storend element ok maar ga geen tralies wegshoppen geen natuur ‘toevoegen’, bijvoorbeeld: - een groep tijgers olifanten aanvullen met nog meer tijgers, of er een leeuw bijzetten…. - de big five in 1 ‘natuurlijk’ beeld zetten waar dat in de natuur nooit kan - een visarend in de lucht zetten die er niet vliegt... - menselijke elementen aan dieren toevoegen: petje op, tekstballonnetje etc. - als het photoshoppen overduidelijk is en onderdeel vormt van het concept is het wel toegestaan. Bijvoorbeeld als je zegt verdubbelen we het aantal tijgers en je zet er in spiegelbeeld nog twee naast, of je laat twee tijgers zien en daarna een groep van 4 tijgers waar er twee tijgers zijn bijgezet.
16
5. Fotografie, beelden die passen
17
5. Fotografie, beelden die passen
18
5. Fotografie, beelden die passen
19
5. Fotografie, beelden die niet passen
20
5. Fotografie, beelden die niet passen
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.