De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

voor sterke medezeggenschap

Verwante presentaties


Presentatie over: "voor sterke medezeggenschap"— Transcript van de presentatie:

1 voor sterke medezeggenschap
Aan de slag met het Hulpmiddel voor sterke medezeggenschap

2 Stappen In gesprek met elkaar over Het werk van de cliëntenraad
De samenwerking met de bestuurder Het contact met de achterban Wat gaat goed en wat kan beter? Actieplan maken Schrijf verbeteringen op in een actieplan

3 In gesprek Wat gaat goed en wat kan beter?
Bekijk de cirkel van de medezeggenschap Hoe werkt de cliëntenraad? Bekijk de cirkel samenwerking met de bestuurder Hoe werkt de bestuurder? Wat gaat goed en wat kan beter? Schrijft wensen en verbeterpunten op.

4 Hoe werkt de cliëntenraad aan medezeggenschap?

5 Cirkel van de Medezeggenschap Hoe werkt de cliëntenraad aan medezeggenschap?
Raad werkt samen Raad krijgt informatie Raad geeft advies Raad praat mee

6 Raad krijgt informatie
De raad praat tijdens vergaderingen met de bestuurder. De bestuurder geeft informatie. Raad krijgt informatie

7 Raad praat mee De raad praat mee over veranderingen in de organisatie.
De bestuurder vraagt soms advies. De raad geeft dan advies. De raad gaat soms zelf op zoek naar de mening van de achterban. Raad praat mee

8 Raad geeft advies De raad geeft vaak advies.
De raad geeft gevraagd en ongevraagd advies. De bestuurder vraagt altijd advies bij veranderingen in de organisatie. Over elk advies zegt de bestuurder of hij het advies opvolgt. De raad weet wat de mening van de achterban is. Raad geeft advies

9 Raad werkt samen De raad geeft veel ongevraagde adviezen.
De raad kiest eigen belangrijke onderwerpen. Raadsleden zitten in werkgroepen van de organisatie. De organisatie betrekt de achterban en ervaringsdeskundigen bij onderwerpen. De raad zorgt dat de organisatie dat doet. Raad werkt samen

10 Hoe werkt de bestuurder samen met de cliëntenraad?

11 Cirkel van de Bestuursstijl Hoe werkt de bestuurder samen met de cliëntenraad?
Bestuurder werkt samen Bestuurder geeft informatie Bestuurder geeft advies Bestuurder stelt vragen

12 Bestuurder geeft informatie
De bestuurder beslist over veranderingen in de organisatie. De bestuurder geeft informatie over de veranderingen. Bestuurder geeft informatie

13 Bestuurder stelt vragen De bestuurder stelt vooral vragen aan de raad.
De bestuurder vraagt soms advies aan de raad. Bestuurder stelt vragen

14 Bestuurder vraagt advies
De bestuurder vraagt altijd advies bij veranderingen in de organisatie. De bestuurder staat open voor andere ideeën en oplossingen. Over elk advies zegt de bestuurder of hij het advies opvolgt. Bestuurder vraagt advies

15 Bestuurder werkt samen
De bestuurder vraagt de raad ongevraagde adviezen te geven. De bestuurder vraagt welke onderwerpen de raad belangrijk vindt. De bestuurder betrekt raadsleden bij werkgroepen van de organisatie. De bestuurder betrekt de achterban en ervaringsdeskundigen bij onderwerpen. Bestuurder werkt samen

16 Samenwerking achterban Hoe heeft de raad contact met de achterban?
Wat gaat goed? Wat kan beter?

17 Samenwerking achterban Wat doet de cliëntenraad?
Informatie geven Over de raad Over het werk van de raad Vragen stellen Praten met cliënten Vragen naar ideeën

18 Samenwerking achterban Wat doet de cliëntenraad?
Onderzoek doen Onderzoek onder cliënten Rapporten lezen Samenwerken Veel samenwerken met de achterban Anders Andere manieren van contact

19 Actieplan maken Wat kan beter? Verzamel alle verbeterpunten. Kiezen Kies de 3 belangrijkste verbeterpunten uit. Actieplan Schrijf ze op in een actieplan.

20 Vragen over medezeggenschap?
KansPlus/VraagRaak 030 – Het LSR


Download ppt "voor sterke medezeggenschap"

Verwante presentaties


Ads door Google