De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Zoekmachine marketing Door: Kim helmich & Lyan Huisman

Verwante presentaties


Presentatie over: "Zoekmachine marketing Door: Kim helmich & Lyan Huisman"— Transcript van de presentatie:

1 Zoekmachine marketing Door: Kim helmich & Lyan Huisman

2 Inhoud Wat is zoekmachine marketing? Hoe werkt het? kim

3 Wat is zoekmachine marketing?
‘ Zoekmachine marketing is het combineren van natuurlijke en betaalde zoekmachine optimalisatie en zoekmachine plaatsing ‘ Seo & SEA kim

4 betaald kim onbetaald

5 SEO: Een hoge positie verkrijg je door..
Content Koppen Titel en beschrijving Link & body teksten Techniek URL’s HTML Redirects Spiderability Linkbuilding Autoriteit Linkwaarden Linkteksten lyan .. Deze componenten op orde te brengen

6 Search engine advertising
lyan

7 Waarom werkt sea? Bereik van zoekmachines is zeer groot
Het is een vorm van pull marketing Adverteren gaat gericht en tegen geringe kosten Alles is meetbaar Hoge conversie lyan

8 Afreken modellen CPA: Cost per Action
CPM: Cost per Mille: Prijs voor 1000 vertoningen CPC: Cost per Click lyan

9 verschuivingen kim

10 Verschuivingen (2) kim Linkbuilding 2.0

11 Het belang van zoekmachine marketing
Grote rol in aankoopproces Ruim 44% gebruikt informatie te verzamelen 29% van de producten wordt online gekocht 25% van de zoekopdrachten leiden direct tot een aankoop gerelateerde zoekopdracht 37% daarvan rond de aan koop online af en 63% koopt uiteindelijk het product toch offline Verwachting: Er worden steeds meer producten online gekocht. lyan

12 Belang zoekmachine marketing (2)
41% van de internet populatie alleen resultaten van de eerste pagina bekijkt Schermresoluties: x 600 pixels = x 1024 = 9 kim

13 Belang zoekmachine marketing (3)
kim Wat? % Titel 30% Beschrijving 43% URL 21% Anders (in cache etc) 5%

14 Voor- en nadelen onbetaalde ranking
Voordelen: Lage prijs per doorklik Hoge CTR Nummper 1 positie levert 5-40% verkeer Hoge conversie Nadelen: Geen garantie op toppositie Langere implementatieperiode (6-30 weken!) lyan

15 Voor- en nadelen Betaalde ranking
Voordelen: Snel inzetbaar (2-3 dagen) ‘Garantie’ op toppositie (veiling) Nummer 1 positie levert 5 % verkeer Nadelen: Hogere, onzekere prijs per doorklik Relatief lagere CTR Relatief lagere conversie lyan

16 Questions? ?


Download ppt "Zoekmachine marketing Door: Kim helmich & Lyan Huisman"

Verwante presentaties


Ads door Google