Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSiebe Aalderink Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
WAAROM? WAT? HOE? OUTPUT VRAGEN
De middagpauze is een belangrijk moment van de schooldag: geeft structuur. Er wordt zelden stilgestaan bij de middagpauze: Geen ‘normale aanwezigheid’ van kinderen; Scholen hebben weinig middelen, vrijwilligers zijn moeilijk te vinden; Lege brooddozen en vermoeide kleuters, conflictsituaties op de speelplaats. Hoe kunnen basisscholen tot een kwaliteitsvolle middagpauze komen die aangenaam is voor alle betrokkenen en organisatorisch haalbaar? WAT? HOE? 1. Hoe organiseren scholen hun middagpauze? Bezoeken en survey 2. Hoe ervaren kinderen, ouders, personeel (leraren en andere toezichthouders) en directeurs die verschillende organisatievormen? Belevingsonderzoek bij kinderen, focusgesprekken en interviews 3. Wat is voor de betrokkenen en kwaliteitsvolle middagpauze? 4. Welke stappen kunnen scholen zetten en welke ondersteuning hebben zijn nodig om een kwaliteitsvolle middagpauze te bereiken? Ontwerponderzoek in werkgroepen. OUTPUT Een handleiding voor scholen om de kwaliteit van hun middagpauze te verbeteren met : Een kaartspel om het thema te bediscussiëren Een stappenplan om de verschillende betrokkenen te bevragen Inspirerende voorbeelden. Beleidsaanbevelingen VRAGEN Hoe beleef jij de middagpauze op school? Is dat een thema dat leeft op jouw school? Ken je scholen die al onderzoek gedaan hebben over dit thema? Welke output is interessant? Contact:
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.