D&P P1 Organiseren van een activiteit

Verwante presentaties


Presentatie over: "D&P P1 Organiseren van een activiteit"— Transcript van de presentatie:

1 D&P P1 Organiseren van een activiteit
Hoofdstuk 4 – Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg D&P P1 E. Haakman

2 Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg
Doelstellingen In dit hoofdstuk leer je: Wat er in een draaiboek uitvoering moet staan; Hoe je een draaiboek uitvoering maakt; Wat er in een draaiboek nazorg moet staan; Hoe je een draaiboek nazorg maakt; Wat goede samenwerking inhoudt. Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg

3 Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg
Deze maak en gebruik je voor de activiteiten op de dag van uitvoering zelf. Logische volgorde en overzicht Voorbeeld van taken: -inrichting ruimtes -opening, welkom -begeleiding -afronding Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg

4 Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg
In een overzichtelijk schema zet je: Wat er gebeurt Wat je nodig hebt Wanneer en op welke tijd iets plaats vindt Wie er bij betrokken zijn Waar iets gebeurt Extra informatie of aantekeningen Begintijd Eindtijd Taak Wie Waar Extra info 08.00 uur 09.00 uur Spellen klaarzetten Kees Dax Gymzaal 3 Verzamelen 07.55 GZ 3 Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg

5 Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg
Taakverdeling Taakverdeling voorbereiding Taakverdeling uitvoering Taakverdeling uitvoering draaiboek: Goed letten op: Beschikbaarheid medewerkers Bevoegdheden medewerkers Bekwaamheden medewerkers Tip: kijk goed naar wat iemands kwaliteiten zijn! Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg

6 Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg
Bevoegd en bekwaam Bevoegd: Het kunnen en mogen uitvoeren van bepaalde taken of beroepen. Je hebt het recht om bepaalde handelingen uit te voeren. Voorbeeld: Bij een geldig diploma EHBO uitvoeren. Bekwaam: Je bent in staat om bepaalde taken goed uit te voeren. Door jarenlange ervaring in de horeca krijgt iemand hier taken voor toebedeeld. Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg

7 Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg
Werkzaamheden die na afloop activiteit nog verricht moeten worden. Voorbeelden zijn: Opruimen en schoonmaken Gehuurde materialen terugbrengen Evalueren Medewerkers/sponsoren bedanken Rekeningen betalen die nog niet zijn betaald Bedankje regelen/uitdelen Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg

8 Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg
Begrippen Leer de volgende begrippen: Draaiboek uitvoering Draaiboek nazorg Bevoegdheden Bekwaam Hoofdstuk 4: Draaiboek uitvoering en draaiboek nazorg

9

10


Download ppt "D&P P1 Organiseren van een activiteit"
Ads door Google