De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Taal leren in een verrijkte leeromgeving

Verwante presentaties


Presentatie over: "Taal leren in een verrijkte leeromgeving"— Transcript van de presentatie:

1 Taal leren in een verrijkte leeromgeving
Pitch Taal leren in een verrijkte leeromgeving

2 Kennismaken Alexandra van Laar Docent Frans
Lid van ontwikkelgroep Erasmus

3 Erasmus? Gestart in 2018 – 2019 – 3 klassen Coaches en docenten
Werken in domeinen: mens en natuur – mens en maatschappij – kunst en cultuur – talen – wiskunde – LO – capita selecta (vrije keuze – technasium (O&O) – Kunst en Media) Klassenwerk: vakken en vaardigheden Vakoverstijgend en thematisch onderwijs Op maat (tempo – niveau)

4 Domein talen & de rest… Domeinen leveren opdrachten voor het taaldossier Voorbeelden: LO: houd de score bij in het Frans M & M: noteer op de kaart alle landen en hoofdsteden in het Frans Kunst: voer een korte dialoog met de handpoppen die je hebt gemaakt in het Duits M & N: maak een begrippenposter in het Engels Schrijf een samenvatting / verslag in het Engels / Nederlands Bekijk en beluister dit filmpje op Youtube in het Engels Lees dit artikel in het Engels

5 taalonderwijs 4 uur per week ‘Taallab’ 1e jaar: Ne – En – Fa + literatuurdossier 2e jaar: Ne – En – Fa – Du + literatuurdossier 3e jaar: Ne – En – Fa en/of Du en/of Sp + literatuurdossier GTC + LTC worden in het eerste half jaar aangeboden, daarna als keuzevak in de Capita Selecta

6 Vragen van ons: Stellen we de leerling op deze manier voldoende in staat een goede keuze voor de bovenbouw te maken? Heeft de leerling voldoende contactmomenten met de ‘eigen’ taaldocenten om voldoende input in de vreemde taal te krijgen? Bouwen we op deze manier in de onderbouw een voldoende taalbasis om in de bovenbouw verder te kunnen?

7 Vragen van jullie?


Download ppt "Taal leren in een verrijkte leeromgeving"

Verwante presentaties


Ads door Google