De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Citroën Service – Service Box (CS/SB) Procedure- Opvolgen Backorders RA/RI December 2018.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Citroën Service – Service Box (CS/SB) Procedure- Opvolgen Backorders RA/RI December 2018."— Transcript van de presentatie:

1 Citroën Service – Service Box (CS/SB) Procedure- Opvolgen Backorders RA/RI
December 2018

2 Herinnering CS/SB Wisselstukken en Services Receptie +
Technische Documentatie -Accessoires WS & Naverkoop GARANTIE CONTRACT ADMINISTRATIE WINKELWAGEN DOPR of DPR VERDELERS SCDPR

3 Definitie van een backorder
Een wisselstuk niet beschikbaar bij uw wisselstukken verdeler en niet beschikbaar in het Centraal Magazijn in Frankrijk met de normale levertermijn. Vaststelling: Een moeilijke opvolging voor het verwerken van uw backorders door uw wisselstukken verdeler. Evolutie in Citroën Service / Service Box Het creëren van een functie – Opvolging backorders U kan het volgende doen : - een prioriteit vragen voor uw backorder, - uw backorders visualiseren met bijhorende informatie ( de vooropgestelde levertermijn), - Aanvraag tot het annuleren van uw backorder. Uw DPR kan: u de levertermijn geven van uw backorder, Rekening houden met uw aanvragen betreffende de prioriteit en annulatie van een wisselstuk.

4 Wat er mogelijk is met de functie

5 Procedure « Opvolgen backorders »
1st etappe : toegang tot de functie « Opvolging van de backorders » 2de etappe : het visualiseren van uw backorders 3de etappe : het aanvragen van een enkelvoudige deblokkering van de BO aan uw DPR 4de etappe : het aanvragen van een deblokkering met chassisn° of met chassisn° met vervangwagen 5de etappe : het begrijpen van mijn DPR betreffende een deblokkering 6de etappe : een annulatie van een BO bij uw DPR 7de etappe : het begrijpen van een annulatie door mijn DPR 8ste etappe : mijn DPR heeft de BO ontvangen 9de etappe : andere functies…

6 Procedure « Opvolgen van de backorders » 1ste etappe : toegang tot de functie « Opvolging backorders  » Ik wil mijn backorders raadplegen 5 Klik op « Valideren » 1 Ga in de menu naar « Beheer » dan « winkelwagen » 4 Selecteer uw gewenste verdeler 3 Klik op « Ontbrekende onderdelen volgen » 2 Er verschijnt een oranje lampje als er een update is gedaan op één van uw BO’s door uw DPR De visualisatie is enkel beschikbaar als de Opvolging BO’s geactiveerd is door uw DPR.

7 Procedure « Opvolgen backorders » 2de etappe : visualiseren van uw backorders
Ik wil de betekenis begrijpen van het scherm 2 Elke lijn komt overeen met een BO van uw DPR 1 3 Klik op de knop ‘’ Update ‘’ Zie de volgende slide om het detail van elke kolom te bekijken Indien het aantal 10 BO’s overschrijdt kan u onderaan navigeren in de meerdere pagina De BO’s zijn geordent naargelang de onbeschikbaarheid van het wisselstuk De BO’s die « Verwijdert » en « WS geleverd » bevinden zich onderaan de tabel

8 Procedure « Opvolgen backorders » 2de etappe : visualiseren van uw BO’s… vervolg
datum van de geplaatste bestelling in Frankrijk door uw DPR Uw bestel referentie Het ordernummer geplaatst door uw DPR de referentie van het WS de nog te leveren hoeveelheid bijkomende info van uw DPR VIN van geblokkeerd voertuig met en zonder vervangwagen indien de ref vet staat, is er een vervanging (verschijnt in een info popup Benaming van manco onderdeel spoed of stock bestelling origineel,DFS of geïdentificeerd wisselstuk vooropgestelde levertermijn van de BO (volgende slide) Klachtn° GRLC aanvraag, OK, geweigerd of niet van toepassing voor een vervangwagen (enkel voor aanvragen vervangwagen) indien deze vet staat, plaats de muis omlaag om de volledige info te raadplegen Pour configurer les colonnes que vous souhaitez voir afficher, cliquez sur voor het configureren van de kolommen die wenst te zien, klik op Configureren

9 Procedure « Opvolgen backorders » 2de etappe : visualiseren van uw backorders… vervolg
Detail visualisatie voorziene levertermijn Ik wens de datum te weten wanneer mijn BO wordt geleverd 2 Indien deze vet staat, is er een pop up die bijkomende info geeft 1 Datum in formaat DD/MM/JJJJ. Indien de BO is geannuleerd dan zal dit in de kolom levertermijn worden weergegeven als Verwijdert. Als het WS geleverd is bij uw DPR zal dit vermeld staan als WS geleverd Is de levertermijn minder dan de oorspronkelijk datum zal in rood staan. Indien er geen levertermijn gedocumenteerd wordt zal deze vermeld staan >> Specificeren >>.

10 Procedure « Opvolgen backorders » 3de etappe : een aanvraag doen bij uw DPR voor een enkelvoudige deblokkering 1 Klik « enkelvoudige » voorrangsbehandeling aan Ik wens een aanvraag te plaatsen voor een enkelvoudige deblokkering bij mijn DPR 2 Op dezelfde pagina kan je meerdere aanvragen doen door deze aan te klikken … 3 Klik op de knop « Verzend de verzoeken naar de DPR » Een voorrangsbehandeling kan enkel aangevraagd worden als het WS in spoed bestelling is geplaatst Une fois votre demande envoyée, tant que votre DPR n’a pas répondu à une demande de priorisation, la ligne n’est plus modifiable (les boutons de priorisation et d’annulation ne sont plus activables). Door te klikken op « Verzend de verzoeken naar de DPR » zal er een mail verstuurd worden naar uw DPR met de samenvatting van uw aangevraagde Voorrangsbehandelingen en annulatie aanvragen.

11 Procedure « Opvolgen backorders » 4de etappe : aanvraag bij uw DPR voor een geblokkeerd voertuig met of zonder vervangwagen 3 Op dezelfde pagina kan je meerdere aanvragen doen door deze aan te klikken … 1 Klik op « Stilgevallen auto » of « stilgevallen auto met huurauto» Ik wens een voorrangsbehandeling aan te vragen voor een geblokkeerd voertuig 2 Vul het chassisn° in van het geblokkeerd voertuig 4 Klik op de knop « Verzend de verzoeken naar de DPR » Een voorrangsbehandeling kan enkel aangevraagd worden als het WS in spoed bestelling is geplaatst Zodra uw aanvraag is verzonden en uw DPR nog niet heeft geantwoord, kan je de aanvraag niet wijzigen (de knoppen Voorrangsbehandelin en Annulering zijn niet meer actief) Door te klikken op « Verzend de verzoeken naar de DPR » zal er een mail verstuurd worden naar uw DPR met de samenvatting van uw aangevraagde Voorrangsbehandelingen en annulatie aanvragen.

12 Procedure « Opvolgen backorders » 5de etappe : de behandelde aanvragen door mijn DPR begrijpen Mijn DPR heeft een enkelvoudige voorrangsbehandeling behandeld 2 Het vakje Enkelvoudig is aangevinkt ik wens de behandelde aanvragen te zien van mijn DPR 3 Er is een klachtnummer van GRLC zichtbaar 1 Klik op de knop Update 4 Er is een mogelijkheid dat er bijkomende informatie zichtbaar is bij de oorspronkelijk levertermijn Als de enkelvoudige aanvraag behandeld is door uw DPR dan: Is vakje het vakje van de enkelvoudige voorrangsbehandeling aangevinkt. En zijn de andere vakjes + de knop Annulering terug actief.

13 Procedure « Opvolgen backorders » 5de etappe : de behandelde aanvragen begrijpen … vervolg Mijn DPR heeft een voorrangsbehandeling stilgevallen auto behandeld 3 Er is een klachtnummer van GRLC zichtbaar ik wens de behandelde aanvragen te zien van mijn DPR 2 Het vakje stilgevallen auto is aangevinkt 1 klik op de knop Update 4 Er is een mogelijkheid dat er bijkomende informatie zichtbaar is bij de oorspronkelijk levertermijn Als de aanvraag stilgevallen auto behandeld is door uw DPR dan: Is vakje het vakje van voorrangsbehandeling stilgevallen auto aangevinkt. En zijn de andere vakjes stilgevallen auto + de knop Annulering terug actief.

14 Procedure « Opvolgen backorders » 5de etappe : de behandelde aanvragen begrijpen … vervolg Mijn DPR heeft een aanvraag stilgevallen auto met huurauto behandeld 4 3 Er is een klachtnummer van GRLC zichtbaar De aanvraag voor de huurauto is vermeld ik wens de behandelde aanvragen te zien van mijn DPR 2 Het vakje stilgevallen auto is aangevinkt 1 klik op de knop Update 5 Er is een mogelijkheid dat er bijkomende informatie zichtbaar is bij de oorspronkelijk levertermijn Als de voorrangsbehandeling stilgevallen auto met huurauto is aanvaard door uw DPR dan: Zijn alle knoppen behandeling aangevinkt De knop Annulering is terug actief

15 Procedure « Opvolgen backorders » 6de etappe : Vraag tot annulering van een BO bij uw DPR
1 Vink « Annulering » aan Ik wens een backorder te annuleren bij mijn DPR 2 Op dezelfde pagina kan je meerdere aanvragen of annulaties aanvinken … 3 Klik op de knop « Verzend de verzoeken naar de DPR » Een annulering is enkel mogelijk bij Standaard WS en waarvan de leverdatum minder is dan de werkelijke datum Zodra de aanvraag verstuurd is en uw DPR deze nog niet heeft behandeld kunnen er geen wijzigingen meer aangebracht worden ( de knoppen zijn niet meer actief). Door te klikken op « Verzend de verzoeken naar de DPR » zal er een mail verstuurd worden naar uw DPR met de samenvatting van uw aangevraagde Voorrangsbehandelingen en annulatie aanvragen.

16 Procedure « Opvolgen backorders » 7de etappe : de Feed-Back van mijn DPR begrijpen Mijn DPR heeft een aanvraag annulering behandeld 3 « Verwijdert » staat vermeld bij de levertermijn 2 Het vakje annulering is aangevinkt Ik wens een behandeling van mijn DPR te visualiseren 1 Klik op de knop Update 4 Er is een mogelijkheid dat er bijkomende informatie is vermeld Als de annulering behandeld is door uw DPR: Dan zijn de knoppen Behandeling en Annulering aangevinkt. De bijhorende lijn van de verwijderde BO, verdwijnt na 14 dagen uit de lijst. Als de annulering van de BO geweigerd is door uw DPR: Kan de knop voor een behandeling terug aangevinkt worden De knop Annulering is aangevinkt La date de livraison prévisionnelle est laissée inchangée De vooropgestelde levertermijn blijft ongewijzigd Het vakje opmerking zal waarschijnlijk ingevuld zijn Een BO « verwijdert » zal zich onderaan de lijst bevinden.

17 Procedure « Opvolgen backorders » 8ste etappe : de Feed-Back van mijn DPR begrijpen Mijn DPR heeft de BO ontvangen 2 « WS geleverd » staat vermeld bij de levertermijn Ik wens een behandeling van mijn DPR te visualiseren 1 Klik op de knop Update 3 Er is een mogelijkheid dat er bijkomende informatie is vermeld De knoppen voorrangsbehandeling en annulering zijn aangevinkt. De bijhorende lijn van de verwijderde BO, verdwijnt na 14 dagen uit de lijst. Een BO « geleverd » zal zich onderaan de lijst bevinden. ( voor de BO’s «  Verwijdert »)

18 Procedure « Opvolgen backorders » 9de etappe : andere functies …
Ik wens mijn backorders te exporteren of af te drukken 2 Klik hier om het document te exporteren! 1 Klik hier om af te drukken!


Download ppt "Citroën Service – Service Box (CS/SB) Procedure- Opvolgen Backorders RA/RI December 2018."

Verwante presentaties


Ads door Google