De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Online media kansen voor ieder bedrijf

Verwante presentaties


Presentatie over: "Online media kansen voor ieder bedrijf"— Transcript van de presentatie:

1 Online media kansen voor ieder bedrijf
Toeristische Ontmoetingsdag, november 2017

2 Introductie VVV Zeeland Esther van Vonderen
Senior Destinatie Marketeer Zoekhelden Marc Arnold Eigenaar / oprichter Vragen hand op steken…..of achteraf.

3 Wat is online media?

4 Er is heel veel mogelijk
Display advertising marketing Retargeting Facebook ads Google Adwords LinkedIn ads YouTube video ads Affiliate marketing Advertorials Influencers Pre-rolls Bannering Bing ads Mobiele advertenties Rich media Er is veel mogelijk. Maar je moet niet alles willen doen. En dus is er een filosofie nodig, een gedachte, een strategie.

5 Een voorbeeld van een strategie
Het model van Google; See, Think, Do en Care is een van de modellen die wij gebruiken wanneer wij plannen maken voor onze klanten Iedere laag heeft andere doelgroepen, doelstellingen en bijbehorende media middelen Care is een steeds belangrijker wordend onderdeel van de gehele marketingstrategie en daarmee ook voor ons als mediabureau Deze wordt in mediastrategieën vaak gecombineerd met de DO laag

6 Specifiek voor VVV Zeeland
Primaire doelstelling voor deze campagne: bekendheid voor Zeeland als vakantiebestemming aan de hand van 4 thema’s: Kust Fietsen Watersport Culinair Online als vervanging van TV en/of print 64% oriënteert online, 46% boekt online > aanwezig zijn op de meest logische plek Kwalitatievere inkoop mogelijk > effectievere & goedkopere kosten per contact Meetbaarder > bijsturen tijdens campagne mogelijk Iedere laag heeft zijn eigen doelstelling, doelgroep en daarmee online middelen

7 Doel: Dromen. Zichtbaarheid & bereik
Doelgroep: Breed op basis van ervaring Video, rich media, banner, mobile swipe app. Doel: dromen, zichtbaarheid, afrekenen op impressies.

8 standaard banners, facebook carrousel. Doel: xxxx, afrekenen op xxxx
Doel: Interactie. Klikken. Doelgroep: Mensen met interesse en opvolging van eerste contact standaard banners, facebook carrousel. Doel: xxxx, afrekenen op xxxx

9 Doelgroep: Website bezoekers, klikkers op de campagne
Doel: Conversies Doelgroep: Website bezoekers, klikkers op de campagne retargeting (voorbeeld andere boodschap plus call to action boek nu), facebook linkad, adwords. Doel: xxxx, afrekenen op clicks.

10 Korte achtergrond Zoekhelden
Wij zijn sinds 2011 een mediabureau dat alles anders probeert te doen Alle vooroordelen over bureaus gepakt en exact het tegenovergestelde als belofte gesteld; Snel Persoonlijk Begrijpelijk Informeel En vooral…..eerlijk Door niet te verdienen op media inkoop is ons advies altijd eerlijk. Dat is op zich al een unicum in onze branche Waarom is dit belangrijk voor vandaag? Omdat dit ons in staat stelt met nieuwe business modellen te komen die voor ieder bedrijf interessant en relevant zijn Eerst online media, wat is het? Termen slide. Heel veel mogelijk. Niet 1 ding. Een filosofie, die komen we.

11 Bij conversie doel; omdraaien
Traditionele denkwijze: zaaien, zaaien en dan oogsten! Onze mening: draai de funnel om Kwaliteit altijd boven kwantiteit Ik beperk mij tot deze 3 stelregels: Waardeer wat je nu al hebt (Care) Kijk eerst dicht bij huis (Do) Ga dan pas zaaien (Think en See)

12 Waardeer wat je nu al hebt!

13 De eigen website (en database)
Zorg eerst voor een hogere rendement op de huidige bezoekers Hierbij is het gebruik van een analyse systeem, zoals Google Analytics, van belang. Hierdoor ben je in staat te leren van de eigen bezoekers En dus in staat de eigen site waar nodig te verbeteren Ook kun je het websiteverkeer opdelen in clusters op basis van: Gedrag Interesses Bezoekfrequentie En kun je de conversie op deze groep gaan verhogen middels retargeting…. screenshot wie gebruikt analytics?

14 Retargeting is…… Voorbeeld laten zien?!

15 Retargeting is goedkoop

16 Retargeting kan voor ieder budget*

17 Belangrijk om te onthouden:
Retargeting zorgt niet voor meer verkeer Retargeting kan niet alleen opereren Retargeting werkt pas echt als je de boodschap aanpast op de doelgroep

18 Maak zoveel mogelijk onderscheid. Kwaliteit boven kwantiteit.
De basis retargeting inrichting: Homepage bezocht Funnelstappen Afgeronde boeking Met ook een specifieke boodschap: Benadrukken USP’s Kortingscode / Aftelmechanisme Bedankt! (of uitsluiten) Uitsluiten / Biedingen aanpassen Nogmaals tonen of soortgelijke tonen Beschikbare opties / alternatieven Aftelmechanisme / Kortingsperiode Biedingen aanpassen / Korting Maar het kan slimmer: Tijd op de homepage Type accommodatie bekeken Reisgezelschap Periode van reizen Hoogwaarde/laagwaarde Funnelstap 1, funnelstap 2

19 2. Kijk eerst dicht bij huis

20 Een voorbeeld 186.000 maandelijkse zoekopdrachten!
Google Adwords Toelichten Adwords. Tips, tricks. Teksten. “weekendje weg”

21 Een voorbeeld 10.620 maandelijkse zoekopdrachten

22 Een voorbeeld 4.100 maandelijkse zoekopdrachten

23 Een voorbeeld 2.090 maandelijkse zoekopdrachten

24 Een voorbeeld 90 maandelijkse zoekopdrachten

25 Kwaliteit boven kwantiteit
VVV ZEELAND: Klikpercentage 6x hoger Kosten per conversie 4x lager Specifieker = relevanter Maar ook een veel lager volume. Erg? Specifieker = duurder Zoekwoord Zoekopdrachten Weekendje weg Weekendje weg Nederland 10.620 Weekendje weg kust/zee 4.100 Weekendje weg Zeeland 2.090 Weekendje weg Renesse (bijv.) 90 Gemiddelde klikprijs € 0,75 € 1,37 € 1,01 € 1,43 € 0,79

26 3. Start met zaaien. Op relevante plaatsen.
Facebook? Creeeren van boodschap gepaard met doelgroep. ¾ creatie. Doel video.

27 Slotwoord

28 Tot slot Er zijn veel wegen die vanaf jouw bedrijf naar Rome leiden…
…maar ze starten allemaal op hetzelfde punt. Welke route je ook bewandelt, begin bij wat je al weet en hebt. Concreet 3 tips: Besteed minimaal een uur aan jouw analytics en ga aan de slag met wat je leert Bepaal of je via retargeting jouw bezoekers wilt overtuigen Zorg dat je vindbaar bent op de woorden (en tijden/regio’s) die voor jou het belangrijkst zijn En kijk dan pas verder, naar andere zoekwoorden, maar ook andere media(middelen) Concrete punten!

29 Einde


Download ppt "Online media kansen voor ieder bedrijf"

Verwante presentaties


Ads door Google