Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSandra Vos Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Innovatiewerkplaats Krachtig MKB © Gebiedscoöperatie Westerkwartier
Een innovatieconcept van Gebiedscoöperatie Westerkwartier Hanzehogeschool Groningen Lectoraat Duurzaam Coöperatief Ondernemen Sabine Lutz | | 2017
2
IWPs Innovatiewerkplaatsen Noordhorn, Helpman|De Wijert, Pekela , Veendam… 5 Thema’s (zie ook website Gebiedscoöperatie bij de start Leefomgeving, gezondheid & sociaal welzijn Energie, water & biobased economy Landschap, veeteelt, akkerbouw & voedsel Jongeren Coöperatie nieuwe stijl
3
Innovatiewerkplaats Krachtig MKB
Wat is het concept? Lerende en innoverende community studenten docenten lectoren ondernemers organisaties overheden burgers Data, cijfers, businessmodellen businesscases, nieuwe producten & diensten Regio School Nieuwe kennis, methodieken, inzichten
4
Lerende en innoverende community
studenten docenten lectoren ondernemers organisaties overheden burgers Data, cijfers, businessmodellen businesscases, nieuwe producten & diensten Regio School Nieuwe kennis, methodieken, inzichten
5
e functioneert de community
Inzoomen: Ho e functioneert de community (volgens het concept)?
6
Gebiedscoöperatie School Kennisvraag Onderzoeksvraag Onderzoeksplan
Vorderingen Uitwisseling Koppen bij elkaar Tussentijdse resultaten Tussenevaluaties Voorlopig eindresultaat Assessment (tevredenheid) Vervolg School Gebiedscoöperatie
7
Het procesverloop Wat gaat goed? Wat kan beter? Hoeveelheid studenten
Communicatie met docenten Inzet studenten Updates door studenten In veel gevallen: Kwaliteit studenten Mogelijkheid tot bijsturen Beantwoorden van initiële vraag In sommige gevallen: Betrokkenheid studenten Kennisuitwisseling Gedeelde evaluatie Gedeelde kenniscreatie
8
Voorstel voor nieuw procesverloop
Kennismaken, kennisvraag & onderzoeksvraag (student, docent & Gebiedscoöperatie) Gebruik van gedeelde map in Basecamp (student, docent & Gebiedscoöperatie) Onderzoeksplan opstellen (student) en accorderen (docent & Gebiedscoöperatie) Tijdens uitvoering elke week update in Basecamp over acties en vorderingen (student) Cocreatie & regelmatige reflecties en intervisies (student, docent & Gebiedscoöperatie) Bij voorlopig eindresultaat: evaluatie over verloop en tevredenheid (student, docent & Gebiedscoöperatie) Op die basis bijstellen, afronden en definitieve resultaat delen in Basecamp (student) Op (regelmatige) tijdstippen delen van (tussen)resultaten met de regio via nieuwsbrieven en events (Gebiedscoöperatie)
9
Hoe is de IWP gestructureerd
Inzoomen: Hoe is de IWP gestructureerd En hoe functioneert de structuur?
10
Veel verschillende versies van indeling in programma’s en projecten:
Website Gebiedscoöperatie Basecamp Onderzoeksprogramma lectoraat Onduidelijkheden: Geen goede werkstructuur Wat is de logica van programma’s en projecten Wat valt waaronder Wie is verantwoordelijk voor wat
11
Voorstel voor nieuwe structuur:
A) Fysieke omgeving Akkerbouw Veeteelt Smart Farming Landschapsontwikkeling Watermanagement Energietransitie Biobased economy Circulaire economie Duurzaam Bouwen Voedselketens Toerisme en recreatie 3 Programma’s 20 Subprogramma’s B) Sociaal-culturele omgeving Zorg Gezondheid Jongeren en start-ups Leefbaarheid Cultuur xx Projecten (praktijkonderzoek, stage, afstudeeronderzoek …) C) Nieuwe samenwerking en procesvoering Alternatieve businessmodellen Alternatieve financieringsvormen Open data Bestuurlijke vernieuwing
12
Cross-cutting Voor elk programma, sub-programma en project aangeven:
Hoe draagt het bij aan leef-omgeving, ecologie, klimaat etc. (PLANET) Hoe draagt het bij aan inclusiviteit, scholing, samen-werking etc. (PEOPLE) Hoe draagt het bij aan nieuwe business- en verdienmodellen (PROFIT)
13
salut@share-link.eu 0611428402 Bedankt voor uw belangstelling.
Voor meer informatie ben ik bereikbaar op Sabine Lutz
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.