Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdDirk Winter Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Tool WD-3: Verbinding met de wereld van de tuinbouwindustrie
Beroepscontext Hoe gebruiken we opdrachten om verbinding met de beroepscontext te maken? Tool WD-3: Verbinding met de wereld van de tuinbouwindustrie © 2016 mascil project (G.A. no ). Lead partner University of Nottingham; CC-NC-SA 4.0 license granted. The project mascil has received funding from the European Union’s Seventh Framework Programme (FP7/ ).
2
Overzicht Doel: Bedenken hoe een specifieke activiteit in verband houdt met de beroepscontext. We zullen: Een specifieke activiteit onderzoeken in de beroepscontext; Bespreken hoe deze activiteit onderzoekend leren stimuleert en de beroepscontext de les in brengt. Met deze activiteit verkent u een opdracht die geplaatst is in de tuinbouwindustrie. De tuinbouwindustrie houdt zich bezig met het omgaan met planten gedurende alle groeifases en het produceren van gezonde planten. Vanuit economische overwegingen is elke plant een investering voor het bedrijf en moet verspilling dus beperkt worden. Essentieel in deze industrie is begrip van planten en de wijze waarop een wetenschappelijke aanpak de besluitvorming kan beïnvloeden.
3
Video tuinbouwindustrie
Bekijk de video en bedenk in hoe verre deze gebruikt zou kunnen worden voor: Het stimuleren van onderzoekend leren? Het binnenhalen van de beroepscontext in de klas? Kijk om te beginnen de Engelstalige video en denk na over hoe deze video gebruikt zou kunnen worden voor: het stimuleren van een onderzoekend houding het binnenhalen van de beroepscontext in de les.
4
Video tuinbouwindustrie
Is dit een werkplekcontext die uw leerlingen zullen herkennen? Op welke manieren zou u de leerlingen aan kunnen moedigen om na te denken over wetenschappelijke vragen die uit de context naar voren komen? Op welke manieren, en in welke mate, geeft de video beroepskeuzebegeleiding? Bespreek de reacties van de groep op de video, waarbij vooral de nadruk wordt gelegd op ideeën over hoe, en hoe goed, deze video de beroepscontext de klas in kan halen. De volgende vragen kunnen de discussie op gang brengen: Is dit een werkplekcontext die uw leerlingen zullen herkennen? Op welke manieren zou u de leerlingen aan kunnen moedigen om na te denken over wetenschappelijke vragen die uit de context naar voren komen? Op welke manieren, en in welke mate, geeft de video beroepskeuzebegeleiding? Deel vervolgens krijgen het werkblad met de opdrachten voor de leerlingen uit. Engelstalig voorbeeld:
5
Ervaring leerlingen Hoe zouden de leerlingen reageren op de opdracht?
Maak aantekeningen van de ideeën. Vraag de docenten om zich voor te stellen hoe hun leerlingen op de opdracht zouden reageren en vraag ze om samen met iemand de hand-out Leerling reacties op de Tuinbouwopdracht in te vullen. Het gaat om de volgende vragen: Welke wetenschappelijke kennis en vaardigheden en manier van leren nemen de leerlingen mee nadat ze deze opdrachten hebben gemaakt? Welke problemen ervaren ze mogelijk met het experiment en de met de verslaglegging? Wat leren de studenten van de video? Hoe goed brengt deze activiteit de beroepscontext in de klas (in de ogen van de leerling)? Engelstalige Hand-out:
6
Ervaring leerlingen Welke wetenschappelijke kennis en vaardigheden en manier van leren nemen de leerlingen mee nadat ze deze opdrachten hebben gemaakt? Welke problemen ervaren ze mogelijk met het experiment en de met de verslaglegging? Wat leren de studenten van de video? Hoe goed brengt deze activiteit de beroepscontext in de klas (in de ogen van de leerling)? Waarom? Roep de groep weer bijeen en hou een korte bespreking waarin ze hun ideeën delen.
7
Finishing off Bedenk samen een onderzoeksvraag.
Voer een deel van de opdracht uit in de les. Breng verslag uit van de bevindingen: Wat is er gebeurd in de les? Wat heb je als antwoord gevonden op de onderzoeksvraag? Wordt het als groep eens over een onderzoeksvraag, die gaat over de effectiviteit van deze opdracht om de beroepscontext de klas in te halen. Vraag de docenten om wanneer ze deze opdracht gaan uitvoeren in hun klas(sen), de onderzoeksvraag in het oog te houden. Vraag ze verslag over hun bevindingen uit te brengen aan de groep,
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.