Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristina Bauwens Laatst gewijzigd meer dan 5 jaar geleden
1
Aanmelden en inschrijven in het Gentse basisonderwijs
Editie aanmeldingen °2012 Kwantitatieve gegevens Technisch luik Resultaat van de ouderbevraging Resultaat van de directiebevraging Editie aanmeldingen °2013 Bespreking aanmeldingsdossier
2
Kwantitatieve gegevens
Capaciteit: instappers Broers & zussen 1292 (42,3% / cap) Aangemeld: instappers (2567 alle lftdn) (> 85% alle Gentse kd °2012) Kansarm 22,0% (evenredige verdeling: 30,6%) Ticket (= 96,1%) (2018 alle lftdn) In school 1e keuze 72,2% 86,8% (incl B&Z / ⁰2012) In school 2e keuze 13,5% In school 3e keuze ,1% In school 4e keuze ,4% In school 5e keuze ,4%
3
Kwantitatieve gegevens
Stand van zaken instappers op 19/05/2014 met toelating: met inschrijving: met uitschrijving: met plaats vrijgegeven: met annulatie: geweigerd, zonder toelating/inschrijving: 116 57 hadden op 28/02 ge en ticket, waarvan 48 uit Gent)
4
Technisch luik Geen technische problemen ervaren!
Momenteel is het digitale platform nog steeds in ontwikkeling, de finale oplevering wordt binnenkort verwacht
5
Resultaat ouderbevraging 1
Online survey tijdens aanmeldingen Geef de scholen waarbij je aanmeldde, een score van van 1 (helemaal niet tevreden) tot 10 (heel erg tevreden als mijn kind hier een plaats zou krijgen) Op 561 ouders (= 21,8% van 2567 aangemelde kinderen), Gaf 13,5% aan één of meer scholen score “1” Plaatste 6,6% de scholen niet in volgorde van tevredenheid 7,1% bij de 410 instappers Ter vergelijking 7,3% non-take up bij instappers Samen 18,9% (106 aangemelde kinderen, waarvan 81 instappers) Deze ouders kregen verzoek om hun keuzes in CAR in overeenstemming te brengen met hun voorkeuren.
6
Resultaat ouderbevraging 1
Enkel ouders met correcte ordening van scholen (381 instappers / 524 alle lftdn.) Gemiddelde tevredenheidsscore School van hoogste voorkeur 9, /10 School van 2e voorkeur 7,6 School van 3e voorkeur 6,2 School van 4e voorkeur 5,3 School van 5e voorkeur 4,7 School van 6e voorkeur 4,0 Gemiddelde gerealiseerde tevredenheid (weging naar verdeling gerealiseerde voorkeuren bij 1448 aangemelde instappers) 8,7 /10
7
Resultaat ouderbevraging 2
356 aanmelders hebben hun mening gegeven (14% van de aanmelders) 94% van de respondenten was een ouder 65% school van 1ste keuze 12% school van 2de keuze 6% school van 3de keuze 2% school van 4de keuze 4% school van 5de keuze of lager 11% geen ticket Opgelet! Dit gaat niet enkel over de instappers!
8
Resultaat ouderbevraging 2
Bevraging van de ouders die een brochure kregen 85% vond deze helder (in 2013: 78%) 80% vond de uitleg voldoende (in 2013: 76%) Bevraging van de website 76% vond de site helder (in 2013: 67%) 6% vond de site niet helder (in 2013: 12%) 75% vond de uitleg op de site voldoende (in 2013: 68%) 7% vond de uitleg op de site onvoldoende (in 2013: 11%) 76% vond de website gebruiksvriendelijk (in 2013: 68%) 3% vond de website niet gebruiksvriendelijk (in 2013: 10%)
9
Resultaat ouderbevraging 2
Het aanmelden zelf 6% van de aanmelders had problemen bij het aanmelden (in 2013: 22%) 89% vond de aanmeldingsperiode gepast van duur (in 2013: 85%) 66% vond het criterium afstand “thuis-school” goed tot heel goed (in 2013: 68%) 15% vond dit criterium geen goed criterium(in 2013: 15%) 51% vond het criterium afstand “werk-school” goed tot heel goed (in 2013: 51%) 23% vond dit criterium geen goed criterium (in 2013: 21%) 82% van de bevraagden vond het aanmelden goed geregeld (in 2013: 78%)
10
Resultaat ouderbevraging 2
De realisatie van de inschrijving 81% vond de bevestigingsperiode gepast van duur (in 2013: 83%) De helpdesk 16% van de bevraagden maakte gebruik van de helpdesk 88% vond de verkregen uitleg duidelijk (in 2013: 82%) 83% vond dat ze snel geholpen werden (in 2013: 83%) 81% vond de mailcommunicatie achteraf goed tot heel goed (in 2013: 73%)
11
Resultaat scholenbevraging
30% van de scholen gewoon onderwijs beantwoordden de enquête Zowel de brochure als de site werden positief beoordeeld: Op vlak van helderheid Op vlak van terug te vinden uitleg Op vlak van gebruiksvriendelijkheid Met als terugkerende bezorgdheid dat het voor kansarme ouders niet altijd evident is Bij 63% verliep het proces probleemloos De helpdesk werd ook minder dan voorbije jaren ingeschakeld
12
Resultaat scholenbevraging
De duur van de aanmeldings- en bevestigingsperiode werd als gepast ervaren 75% van de respondenten vond het aanmelden goed geregeld 75% kan zich vinden in het criterium “thuis-school” 71% kan zich vinden in het criterium “werk-school”
13
Resultaat tevredenheids-bevraging
De antwoorden, opmerkingen en suggesties worden meegenomen in de herwerking van de brochure en het verder perfectioneren van de website
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.