Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdErika van Doorn Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Zingen en rappen in de biologieles
Onderwerpen van iedereen bekend? Paula Verbeem NIBI-conferentie, juni 2018
2
Programma Kennismaken 5” Een voorbeeld 5”
Waarom zingen/ rappen in de les? 10” Instructie 5” Aan de slag 35” Opbrengst presenteren 10” Afsluiting 5” 16:15
3
Kennismaken 2-tallen: Stel jezelf voor en vertel wat je met muziek hebt en of je muziek weleens gebruikt in je klas. Geef een voorbeeld. Dit is vooral probleemanalyse
4
Een voorbeeld Meer voorbeelden en informatie op: artikel: Songs for teaching
5
Reacties van leerlingen (Youtube):
DIT MOET IK PRECIES LEREN VOOR BIO! Super makkelijk nu!:D lolled zo leer je wel makkelijk gr mij :P ps moesj moesj!!!!!!! Geweldig, ik heb hiervan vrijdag een PW, dus een goed liedje om dat te leren we hebben m met bio les geluisterd lol Wie heeft dit verzonnen die gene moet een prijs winnen!!!! Rock ON!!!
6
Waarom? Mensen zijn gevoelig voor muziek en ritme:
hersenen reageren actief op ritme beloningssysteem geactiveerd (motivatie) En ook zorgt muziek voor: - meer energie stress vermindering Zelfde hersengebieden actief bij lichaamsbeweging, waarvan we ook weten dat dit een positief effect heeft op leren.
7
Waarom? (2) Ezelsbruggetje
Als je zingen leuk vindt is herhaling niet vervelend.
8
Do’s: een lied nestelt zich gemakkelijk in de hersenen als het een aantal kenmerken bevat eenvoudige tekst en muziek Toonhoogte Ritme veel herhaling paar verrassende noten emotionele lading
9
Don’ts Ga niet achter je bureau zitten en geef leerlingen de opdracht, maar doe zelf mee Maak de liedjes niet te ingewikkeld Verwacht niet dat leerlingen een compleet hoofdstuk kunnen inzingen, kies hetgeen ze echt uit hun hoofd moeten leren.
10
Toegift: Handleiding om mee te nemen.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.