De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Benchmark- onderzoek.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Benchmark- onderzoek."— Transcript van de presentatie:

1 Benchmark- onderzoek

2 Wat houdt de strategie in?
Vergelijkend onderzoek Prestaties worden onderzocht:  Organisaties  Producten  Diensten  … Afhankelijk vd kwaliteitscriteria Van elkaar leren! Niet zomaar overnemen  aanpassen aan eigen praktijk

3 Wat zijn de voor – en nadelen?
+ - 1) Je leert van elkaar  Ideeënuitwisselen 1) In onderwijs beperkt van omvang 2) Kritische reflectie vanuit eigen referentiekader 2) Korte duur  Te weinig zicht op alle aspecten 3) Bewustwording van eigen organisatiecultuur 3) Subjectiviteit is een beperking

4 Concreet voorbeeld Hoe kan je vlot de overgang maken van voorschoolse opvang naar de kleuterklas?  Wenbeleid van ≠ opvangen vergelijken.  Wenbeleid van de ≠ scholen vergelijken.  Onderzoeken of er nog stappen zijn tss. de opvang en de kleuterschool. Verloop: Ideeën uitwisselen tss. de ≠ organisaties en na het onderzoek uitmaken voor je eigen organisatie wat het beste werkt. Argumentatie: Je ziet duidelijk wat werkt en wat niet. Je ziet ook wat anderen proberen en wat eventueel zou werken voor je eigen organisatie. Aanpassingen zijn ook nog mogelijk bij dit onderzoek.

5 Beeld

6 Vragen Moet je effectief met een partner samenwerken? Ja want je moet de organisaties, producten,… gaan vergelijken om zo van elkaar te leren en je eigen praktijk eventueel aan te passen. Kan je dit enkel toepassen op organisaties? Nee. Je kan ook producten, diensten, programma’s,… gaan vergelijken.


Download ppt "Benchmark- onderzoek."

Verwante presentaties


Ads door Google