Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties
2
1 De weg van goederen naar de consument 2 Goederenontvangst 3 Goederenopslag 4 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties 5 Tijdelijke artikelpresentaties 6 Goederen verzamelen en verzendklaar maken
3
Onderdelen van het presentatieplan
Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Onderdelen van het presentatieplan Frontpresentatieplan (en etalageplan) Displayplan. Schappenplan (is al in het vorige hoofdstuk besproken) actieplan Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 2.4 Bezit basiskennis van het presentatieplan, punt 1. Leg uit dat presentatieplannen bij grootwinkelbedrijven vaak door het hoofdkantoor worden aangeleverd. Je hebt het presentatieplan nodig om te weten hoe de winkel er als geheel moet uitzien. Maar ook voor het plannen van de tijdelijke presentaties in de winkel.
4
Voorbeelden frontpresentaties
Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Voorbeelden frontpresentaties Een presentatie bij de ingang of achter de (glazen) pui Een buitenpresentatie Een presentatie in de etalage Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van de relatie tussen artikelkenmerken en presentatiemogelijkheden Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 1 en 2 (buitenpresentatie, etalages) ESS examenterm 2.5 Bezit basiskennis van het schappenplan, punt 5 (attentiewaarde).
5
Etalage sluit aan bij de winkelformule
Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Etalage sluit aan bij de winkelformule Doelgroep Assortiment Marktpositie. ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van de relatie tussen artikelkenmerken en presentatiemogelijkheden Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 2 (etalages) ESS examenterm 2.5 Bezit basiskennis van het schappenplan, punt 5 (attentiewaarde). Leg uit dat de etalage aan moet sluiten bij de winkelformule; het moet naar de klant ‘communiceren’ om wat voor soort winkel het gaat.
6
Etalagevormen Gesloten etalage Halfgesloten etalage Open etalage.
Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Etalagevormen Gesloten etalage Halfgesloten etalage Open etalage. ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 2 (etalages). Vraag de leerlingen of ze voorbeelden kennen van gesloten, halfgesloten en open etalages, bijvoorbeeld van winkels in de omgeving.
7
Etalagevarianten Frontetalage Hoeketalage Portieketalage
Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Etalagevarianten Frontetalage Hoeketalage Portieketalage Eilandetalage. ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 2 (etalages) Vraag de leerlingen of ze voorbeelden kennen van frontetalages, hoeketalages, portieketalages en eilandetalages, bijvoorbeeld van winkels in de omgeving.
8
Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties
Displayplan In een displayplan staat welke displays er in de winkel komen te staan, waar ze komen te staan en hoe ze moeten worden ingericht. Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van de relatie tussen artikelkenmerken en presentatiemogelijkheden Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 3 en 4 (sfeer/massa, displays).
9
Soorten displays Sfeerdisplay / Classdisplay Massadisplay Themadisplay
Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Soorten displays Sfeerdisplay / Classdisplay Massadisplay Themadisplay Actiedisplay. ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van de relatie tussen artikelkenmerken en presentatiemogelijkheden Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 3 en 4 (sfeer/massa, displays).
10
Displayvormen Eilanddisplay Kassadisplay Kop- of einddisplay
Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Displayvormen Eilanddisplay Kassadisplay Kop- of einddisplay Schapdisplay Toonbankdisplay Vloerdisplay Wanddisplay Presentatietafel. ESS examenterm 2.3 Bezit basiskennis van de relatie tussen artikelkenmerken en presentatiemogelijkheden Bezit basiskennis van gehanteerde presentatievormen in de retail, punt 3 en 4 (sfeer/massa, displays).
11
Actieplan: Geef bij een actie aan:
Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Actieplan: Beschrijving van de verschillende promotieactiviteiten die de komende periode gaan plaatsvinden. Geef bij een actie aan: om welke artikelen het gaat welke bijproducten er eventueel bij een actie horen wat, wanneer en hoe er moet worden besteld waar en hoe de displays opgebouwd moeten worden op welke manier er aandacht is in de media voor de actie.
12
Varianten van presentatietechnieken
Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties Varianten van presentatietechnieken Stapel of blok Piramide Rijen Driehoek Dynamisch. Deze paragraaf sluit aan bij werkproces B1-K1-W5 Bouwt artikelpresentaties op
13
AIDA Attention (Aandacht) Interest (Interesse) Desire (Verlangen)
Hoofdstuk 5 Tijdelijke artikelpresentaties AIDA Attention (Aandacht) Interest (Interesse) Desire (Verlangen) Action (Actie) Vertaal AIDA naar de artikelpresentatie en de frontpresentatie. Een recente uitbreiding van de AIDA-formule betreft de S van satisfaction, ofwel tevredenheid. Hierbij wordt ervan uitgegaan dat om tot een vervolgaankoop over te gaan, de consument ook tevreden moet zijn met zijn voorafgaande aankoop. Er wordt dan gesproken van het AIDAS-model. Ook wordt tegenwoordig wel de C van conviction of overtuiging ingevoegd. Na het creëren van interesse moet een reclame-uiting dan in overtuiging resulteren. Dit wordt het AICDA- of zelfs het AICDAS-model genoemd.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.