De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Reken- / wiskundebeleid

Verwante presentaties


Presentatie over: "Reken- / wiskundebeleid"— Transcript van de presentatie:

1 Reken- / wiskundebeleid

2 Brugklas screening Algemene kennis toets
Niveau Test Rekenen (toepassende versie) Tijdens de wiskunde les Afnameduur: 1 lesuur (50 à 60 min.) Bij uitval én laag 1e rapportcijfer: Rekenondersteuning Tempo toets Tempo Test Reken Tijdens de wiskunde les Afnameduur: 5 min. (30 min. inclusief uitleg) Bij uitval: screening op dyscalculie

3 Dyscalculie Wat is dyscalculie? Ruijssenaars (2004)
Dyscalculie is een stoornis die gekenmerkt wordt door hardnekkige problemen met het leren en vlot/accuraat oproepen/toepassen van reken-/wiskundekennis (feiten/afspraken). Ruijssenaars (2004) Hoe herken je dyscalculie in de klas? Niet kennen van de tafels Slecht zijn in rekenen met breuken, procenten Moeite met klokkijken Moeite om links en rechts uit elkaar te houden Moeite met narekenen van wisselgeld aan de kassa

4 Dyscalculie videofragmenten

5 Resumerend Tempo Test Rekenen Niveau Test Rekenen Dyscalculia Screener
(toepassende versie) (computertest) & Zwak 1e rapportcijfer Niveau Test Rekenen (technische versie) Rekenondersteuning Doorverwijzing (december - juni) (Psycholoog)

6 Alsnog problemen met rekenen/wiskunde?
Bijles of inloopspreekuur!


Download ppt "Reken- / wiskundebeleid"

Verwante presentaties


Ads door Google