Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Food is hot and zuivel is …
Cees, ‘t Hart CEO FrieslandCampina 21 september 2012
2
Agro&Food internationaal
3
Food = Social $341.98 $31.35 Verenigde Staten Ecuador
Voedseluitgaven per week: $341.98 Favo’s: spaghetti, aardappelen, kip Ecuador Voedseluitgaven per week: $31.35 Favoriet: aardappelsoep met kool
4
Food = (wereld) politiek
5
Food = gezondheid
6
Food = groei = voedselzekerheid
7
… of zelfs nutriëntenzekerheid
8
Food = economie
9
Agro&Food internationaal
10
Topsector Agro&Food Onze Ambitie Positie Drie Kansen
Vier Randvoorwaarden Wat is onze inzet?
11
Agro&Food internationaal
De feiten 10% bijdrage aan economie en werkgelegenheid € 48 miljard toegevoegde waarde, waarvan: € 29 miljard primaire industrie, verwerkende industrie en toeleveranciers € 19 miljard door distributie 12 van de 40 wereldwijd grootste bedrijven Agro&Food internationaal
12
Bestemmingen voor export vanuit Nederland
Export van de Topsector Agro&Food: Meer dan 80% van de export gaat naar andere Europese landen, vooral buurlanden Bestemmingen voor export vanuit Nederland Totaal 100.0 1e ring Duitsland 26.7 België 11.8 Verenigd Koninkrijk 11.5 2e ring Oost Europa 7.9 Overig Europa 28.6 Azië 5.5 3e ring Afrika 2.8 Overig 5.2 0.0 0.5 1.0 % van de Nederlandse export (%)
13
Agro&Food internationaal
14
Royal FrieslandCampina
één van 50 grootste voedings-bedrijven ter wereld
15
Wereldwijd 6.307 omzet 12.662 medewerkers 71 locaties Europa 324 omzet
(in miljoenen euro’s) 12.662 medewerkers 71 locaties Europa Nederland Duitsland België Hongarije Roemenië Griekenland Rusland Groot-Brittannië Frankrijk Spanje Italië Oostenrijk 324 omzet (in miljoenen euro’s) 140 medewerkers 5 locaties Noord- en Zuid-Amerika 999 omzet (in miljoenen euro’s) 1.032 medewerkers 4 locaties Afrika en het Midden-Oosten 1.996 omzet (in miljoenen euro’s) 5.202 medewerkers 26 locaties Azië China Hong Kong Indonesië Singapore Maleisië Thailand Vietnam Filippijnen India Verenigde Staten Ghana Nigeria Saoedi-Arabië Verenigde Arabische Emiraten
16
Onze merken Consumer products Professional market Ingredients
Het beste van ons land proef je in Campina Liebe ist, wenn es Landliebe ist Quality milk Melk maakt de koffie Napolact. Ca odinioara Unique conditions make unique cheeses Raih esokmu Iedereen DubbelFrisss De fruitigste drinkyoghurt Membuka Potensi Sebenar Milner gemaakt met halfvolle melk Voor het lekkerste kopje koffie Γάλατα υπάρχουν πολλά, NΟΥΝΟΥ όμως, ένα. Passie voor fruit It’s in you Growing up together De enige echte Cea mai buna nutritie special creata pentru tine Voor een natuurlijke weerstand Premium Dutch quality cheese A Pöttyös az igazi!® Als je voor echt lekker gaat Daar word je blij van Milk, shaken up De lekkere zuivel met 0% vet en geen suiker toegevoegd Een lekker stukje zuivel In nutrition and taste, nothing beats Alaska We keep it cool, you get the best Desserts sind unsere Leidenschaft Fruchtiger yoghurtgenuss Professional market Als talenten samensmelten Vrijheid van smaak Het beste van ons land proef je in Campina Natuurlijk lekker Ingredients Closer to you Simply trusted Let’s talk Where great things come to life Everything to help you grow The pursuit of excipient excellence
17
Al tientallen jaren aanwezig in groeiregio’s
18
Duurzaamheid van gras tot glas
Voedingswaarde & gezondheid Aanpak tekort aan nutriënten & obesitas Duurzame melkveehouderij Zet de standaard Duurzame productieketens Efficiënter gebruik natuurlijke hulpbronnen Ontwikkeling Azië, Afrika
19
Randvoorwaarden voor succes
groei, maar …… maatschappelijke waardering is essentieel Agro&Food internationaal kansen, maar …… kwaliteit en transparantie sterk, maar …… concurrentie komt op
20
Agro&Food internationaal
Uw en mijn uitdaging Agro&Food internationaal Sterke Agro&Food sector Sterke ondernemingen Sterk MKB
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.