Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdΘεοδώρα Πρωτονοτάριος Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Schoolbestuur VKORR kondigt aan
Structurele reorganisatie binnen Masterplan VKORR Februari 2016
2
Welke scholen behoren tot SB VKORR?
Vrije Basisschool Glorieux Vrije Kleuterschool Sancta Maria Vrije Lagere School Sancta Maria Vrije Basisschool Sint-Antonius Katholiek Secundair Onderwijs Glorieux (KSO)
3
Missietekst christelijke identiteit in het perspectief van een katholieke dialoogschool gelijkwaardigheid van elk kind / elk personeelslid / elke directeur / elke school kwaliteitsvol samenwerken met alle scholen van het SB in verbondenheid kwaliteitsvol samenwerken met alle betrokkenen en onderwijspartners (intern/extern) vertrouwen en solidariteit tussen alle participanten logistieke, financiële en administratieve ondersteuning op basis van onderwijsbehoeften (uitbouw van kwaliteitsvolle omkadering) efficiënt en toekomstgericht beheer en aanwending van onderwijstijd, lestijden en puntenenveloppe voldoende aandacht voor professionalisering van alle personeelsleden kwaliteitsvolle schoolontwikkeling, schoolorganisatie en aandacht voor de school als gemeenschap een degelijk en doelgericht personeelsbeleid, afgestemd op de behoefte van elke school
4
Doelstellingen SB VKORR
nadenken over Bestuurlijke Optimalisering en Schaalvergroting (B.O.S.) een degelijke, vlot werkende organisatie zijn met aandacht voor de belangen van elk kind. toekomstgericht werken in het belang van elke leerling.
5
Daarom wil VKORR zich profileren onder één vlag: Het katholiek onderwijs Ronse. Geen versnippering onder de scholen: – elke leerling is een VKORR-leerling, – elke school behoudt haar eigenheid. de bouwplannen van de verschillende scholen realiseren. inzetten op efficiëntie en op de competenties van elke directeur met het oog op tijdwinst en planlastvermindering. de competenties van het omkaderingspersoneel efficiënt inzetten zodat meer financiële middelen naar de pedagogisch-didactische cellen terugvloeien.
6
Hoe wordt ingezet op competentie?
7 cellen oprichten: Pedagogisch-Didactisch Kleuter Pedagogisch-Didactisch Lager Pedagogisch-Didactisch Secundair Personeel Juridisch Financiën Bouw Infrastructuur Public Relations Coördinatie
7
Elke cel bestaat uit: Initiatiefnemer: Kerngroep: Commissie:
directeur verantwoordelijk voor coördinatie van alle scholen VKORR binnen een cel Kerngroep: initiatiefnemer al dan niet aangevuld met andere directeurs of beleidsondersteuners Commissie: bestaat uit de kerngroep, bestuursleden van VKORR en een aantal personeelsleden, wordt bijeen geroepen bij belangrijke beslissingen, krijgt feedback uit de kerngroep.
8
Pedagogisch-Didactisch Kleuter
Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Pedagogisch-Didactisch Kleuter Stijn De Milde Hilde D’Hoop Christine De Medts, Chris Keymeulen + personeelsleden
9
Pedagogisch-Didactisch Lager
Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Pedagogisch-Didactisch Lager Ariane Vanlulle Els Kelem, Henk Dhondt Chris Keymeulen, Christine De Medts + personeelsleden
10
Pedagogisch-Didactisch Secundair
Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Pedagogisch-Didactisch Secundair Michèle Lammens Eddy Moreau Rita Claus, Gina Vandepladutse, Zr. Hildegard + personeelsleden
11
Hoe wordt ingezet op competentie
Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Personeel/Juridisch Lieven De Vleeschouwer Rita Claus, Anne Marie Devos Thierry Godefroidt (adviseur) + personeelsleden
12
Hoe wordt ingezet op competentie
Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Financiën Eddy Moreau Kathleen Tonneau Marc Eykerman, Danny De Brakeleer, Luc Hantson, Ides Martien + personeelsleden
13
Hoe wordt ingezet op competentie
Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Bouw/Infrastructuur Fabian De Ruyck Pascal De Roissart Danny De Brakeleer, Luc Hantson, Martin Loterman + personeelsleden
14
Public Relations/Coördinatie
Hoe wordt ingezet op competentie? initiatiefnemers – kerngroepen – commissies Public Relations/Coördinatie Kathleen Tonneau Ides Martien, Gina Vandepladutse + personeelsleden
15
Wat verandert er voor de scholen?
Pedagogisch directeurs, Stijn De Milde, Ariane Vanlulle, Michèle Lammens, Henk Dhondt, Els Kelem en Hilde D’Hoop blijven op hun eigen school. Zij blijven eerste aanspreekpersoon voor de school. Stijn De Milde wordt ook pedagogisch directeur voor de kleuterafdeling van VBS Glorieux. Administratief directeurs, Lieven De Vleeschouwer, Fabian De Ruyck, Kathleen Tonneau verhuizen naar een andere locatie (tot op heden nog niet gekend). Eddy Moreau blijft in KSO Glorieux. Een administratief personeelslid zal voltijds of deeltijds werken in de centrale dienst samen met de betrokken administratief directeur. Onderlinge communicatie tussen de verschillende diensten en scholen zal belangrijk blijven.
16
… en nu? SB wenst te starten met de proefperiode na de paasvakantie, dus vanaf 11 april 2016. Evaluatie proefperiode volgt op 17 juni 2016. Initiatiefnemers leggen verdere contacten met betrokken personeelsleden. Mogelijkheden worden afgetast. Functiebeschrijvingen worden aangepast in samenspraak met betrokken personeelsleden. Mogelijkheid tot bijsturing.
17
Onze boodschap Professionaliteit Collegialiteit Transparantie/openheid
Geleidelijkheid
18
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.