Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTeresa Lorenz Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
GRS Wetteren – deelstudie mobiliteit
Workshops 26 maart 2013 Kwantitatieve gegevens Scenario- onderzoek
2
Deelstudie mobiliteit
Kwantitatief onderzoek Scenario onderzoek Afbakenen zinvolle scenario’s Toetsings- en evaluatiekader voor scenario’s Haalbaarheidsonderzoek Eindrapport mobiliteit Klankbordgroep 19/03/2013 Workshops 26/03/2013 College begin april 2013
3
1. Kwantitatief onderzoek
Slangtellingen HB- cordononderzoek HB- enquêtering
4
Slangtellingen di 20/11/2013 – ma 03/12/2012
1) Intensiteiten op de huidige Scheldebrug bijna even groot als de intensiteiten op de Oosterzelesteenweg richting E40 2) Percentages vrachtverkeer het hoogste op Oosterzelesteenweg, Rivierstraat en Kwatrechtsesteenweg (8-9%), op Scheldebrug 5%
5
Slangtellingen Scheldebrug -> Wetteren
Oosterzelesteenweg -> Wetteren Duidelijke daling in de snelheid in de ochtend- en avondspits -> maximum bereikt Effect vooral op de Scheldebrug: niet de Scheldebrug zelf, maar de omliggende straten bereiken maximale capaciteit Scheldebrug -> Overschelde Oosterzelesteenweg -> Oosterzele
6
HB- Cordononderzoek Dinsdag 27 november 2013
7
Etmaal absoluut
8
HB- Cordononderzoek Vanuit E40: Vanuit E17: 7% over Scheldebrug
1% richting E17 Vanuit E17: 19% over Scheldebrug 1% richting E40
9
HB- Cordononderzoek Scheldebrug richting noord:
9% richting E17 Scheldebrug richting zuid: 54% centrum Wetteren 7% richting E40
10
HB- enquêtering Dinsdag 27 november 2013: Werkwijze – vraagstelling:
06u30 – 09u30 15u30 – 18u30 Werkwijze – vraagstelling: Herkomst Bestemming Motief Frequentie Geldigheid:
11
HB- enquêtering Avondspits: Ochtendspits Intern: 89% Intern: 88%
Buren: 11% Extern: 1% Avondspits: Intern: 89% Buren: 10% Extern: 1%
12
HB- enquêtering Avondspits: Ochtendspits Overschelde – Centrum: 16%
Centrum – Overschelde: 10% Richting station: 20% Kinderen afzetten: 8-10% Avondspits: Overschelde – Centrum: 16% Centrum – Overschelde: 17% Vanuit station: 17% Kinderen ophalen: 8-9% Ongeveer 10–22% is verkeer op korte afstand 20% van verkeer (één richting) heeft bestemming of herkomst station Weinig impact zichtbaar van Scheppersinstituut in Overschelde ten opzichte van scholen ten zuiden van de brug
13
1. Kwantitatief onderzoek
CONCLUSIES Huidige Scheldebrug: Cruciaal scharnierpunt Grenswaarde bereikt Ongewenst verkeer?
14
2. Scenario onderzoek BOVENLOKALE ONTSLUITING WETTEREN
(centrum + industrie) Probleemstelling Mogelijke scenario’s Te onderzoeken scenario’s Beoordelingscriteria
15
Probleemstelling Bovenlokale ontsluiting Wetteren: Huidige Scheldebrug
Kleinstedelijk gebied Centrum van Wetteren Industriezones Kwatrecht Stookte Huidige Scheldebrug Onveilig fietsers en voetgangers Wachtrijen tijdens de spits Verhoging voor scheepvaart
16
Mogelijke scenario’s Mobiliteitsplan 2011
17
Mogelijke scenario’s Gecoro 2012 3 niveau’s - Noordlaan-Zuidlaan
- Noord-Zuid - Ruimer
18
Te onderzoeken scenario’s
Verschillende onderzoeksvragen/opties: Ontsluiting langs welke invalsweg? E40 Via Wetterensteenweg / Heusdensteenweg Via Laarne Verbinding Noordlaan - Zuidlaan? Geen verbinding Via stationsparking ? Tracé Boerenhol Tracé Moeregem Oost/West Via Melle
19
Te onderzoeken scenario’s
Verschillende onderzoeksvragen/opties: Toekomst Scheldebrug op huidige locatie? Geen Scheldebrug Ophaalbrug Bestaande configuratie Nieuwe configuratie Bijkomende Scheldebrug op andere locatie? Aansluiting op tracé parallel met Schelde? Aansluiting op nieuwe weg doorheen open ruimte gebied?
20
Te onderzoeken scenario’s
Verbinding zijde ‘Koedreef’
21
Te onderzoeken scenario’s
2. Verbinding zijde ‘Moeregem-Oost’
22
Te onderzoeken scenario’s
3. Verbinding zijde ‘Boerenhol’
23
Te onderzoeken scenario’s
4. Scenario noordelijke ontsluiting
24
Beoordelingscriteria
Ruimtelijke inpassing Verkeer Bouwtechnische aspecten Financiële impact Riolering en hydronaut Milieu …
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.