Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdWillis Riley Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Nieuwe examenprogramma’s, pak je kans met BWI!
2
Sectoren en Profielen Techniek: Bouwen Wonen en Interieur
Produceren Installeren Energie Mobiliteit & Transport Economie: Economie en ondernemen Horeca, bakkerij, recreatie Zorg & welzijn: Zorg en welzijn Intersectoraal: Eén profiel
3
Drie profielen techniek
Per profiel zijn er vier profieldelen (exameneenheden) De vier profieldelen samen beheersen 50% van het examenprogramma De profieldelen worden centraal geëxamineerd
4
Totstandkoming profieldelen
Alle richtingen in de sector vertegenwoordigd Wat is nu de grootste doelgroep/ doorstroom Aanspreken verschillende doelgroepen (niet alleen de concrete / praktische leerling, maar ook de creatieve en de ondernemer) Examineerbare eenheden (voldoende ‘gewicht’) Onafhankelijke eenheden
5
BWI Profiel Kernprogramma Hout- en meubelverbindingen
Bouwproces en Bouwvoorbereiding Bouwen vanaf de fundering Hout- en meubelverbindingen Design en decoratie
6
Profieldelen Bouwproces en bouwvoorbereiding Bouwproject voorbereiden
Bouwproces organiseren Maatvoeren en uitzetten Profielen en kozijnen stellen Bouwen vanaf de fundering Bekistingen en funderingen maken Opgaand werk metselen Isolatiematerialen verwerken Veilig werken op steigers en ladders Hout- en meubelverbindingen Werkstuk met enkelvoudige verbindingen maken Werken met elektrische en pneumatische handgereedschappen en houtbewerkingsmachines Design en decoratie Interieur-elementen ontwerpen Interieur-elementen maken Decoratie / ontwerpen Voorbehandelen en afwerken
7
Keuze delen Per profiel zijn er keuzedelen (50%)
Een leerling kan 4 keuzedelen kiezen. Door de keuzedelen samen te stellen kan een leerling smal, breed of sector overstijgend worden opgeleid. Keuzedelen kunnen gekozen worden binnen of buiten de sector.
8
Keuze delen Een profieldeel(25%) uit een ander profiel kan als keuzedeel dienen Keuzedelen worden afgesloten met een schoolexamen Er is ruimte voor scholen/platforms/bedrijfsleven om eigen keuzeprogramma-onderdelen te ontwikkelen.
9
Keuze delen Schilderen/ afwerken van hout & stenen ondergronden
Interieurbouw stands en betimmeringen Schoon metselwerk Constructieve aansluitingen en afwerking Gevelopeningen Onderhoud en renovatie Bijzonder metselwerk Interieurontwerp en design Daken- en kapconstructies Onderhoud van schilderwerk Wandafwerking Scheidingswanden Bouwrijp en woonrijp maken Vloeren Terreinafwerking Glas Schilderen, spuiten van metalen Bouwmethoden & bouwstijlen Meubel maken
10
Bouwen Wonen & Interieur
Keuzedelen BWI Kernprogramma Bouwproces en bouwvoorbereiding Bouwen vanaf de fundering Hout- en meubelverbindingen Design en decoratie Bouwen Wonen & Interieur Wandafwerking Meubelmaken Afwerking hout en stenen ondergronden Bouwmethode & Bouwstijlen Creatieve leerling
11
Bouwen Wonen & Interieur
Keuzedelen BWI Kernprogramma Bouwen Wonen & Interieur Schoon metselwerk Dak- en Kapconstructies Vloeren Onderhoud en renovatie Bouwvakker/ ZZP Bouwproces en bouwvoorbereiding Bouwen vanaf de fundering Hout- en meubelverbindingen Design en decoratie
12
Keuzedelen BWI Kernprogramma Kernprogramma Kernprogramma Kernprogramma
keuzedeel 1 Keuzedeel 2 Keuzedeel 3 Keuzedeel 4 keuzedeel 5 Keuzedeel 6 Keuzedeel 7 Keuzedeel 8 keuzedeel 9 Keuzedeel 10 Keuzedeel 11 Keuzedeel 12 Kernprogramma Kernprogramma Kernprogramma Metselen Fijnhoutbewerken Infra Hout- en meubelverbindingen Bouwproces en Bouwvoorbereiding Bouwen vanaf de fundering Design en decoratie keuzedeel 13 Keuzedeel 14 Keuzedeel 15 Keuzedeel 16 keuzedeel 17 Keuzedeel 18 Keuzedeel 19 Keuzedeel 20 Kernprogramma Kernprogramma Kernprogramma Bouwen Wonen & Interieur Timmeren Schilderen en afwerken
13
Kernprogramma Drie delen A: Algemene kennis en vaardigheden
B: Professionele kennis en vaardigheden C: Loopbaanoriëntatie en -begeleiding Het kernprogramma is verweven in de profiel- en keuzedelen Kernprogramma bestaat uit vaardigheden die voor alle techniekleerlingen gelden.
14
Kernprogramma in de context
Het kernprogramma wordt beoefend en getoetst in de context van het profiel Meten Meten binnen BWI is wezenlijk anders als meten in de PIE Tekening lezen Tekeninglezen in de PIE is wezenlijk anders dan tekening lezen in de Mobiliteit
15
Wie wil ik aanspreken?
16
Schema voor mijn school
17
Platform BWI Invulling op uw school Hoe leerlingen te werven
Helpen kiezen van de keuzedelen Samenstellen lesmateriaal Persoonlijk contact via regiocoördinator
18
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.