Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
2
This Is Why Helpt organisaties bij het vinden, ontwikkelen en uitdragen van hun maatschappelijke betekenis. MVO, MBO en MRO als aanvliegroutes. Initiatiefnemer van de Maatschappelijk Imago Monitor.
3
Maatschappelijk Imago Monitor
Onderzoek in samenwerking met Motivaction. Online onderzoek. StemPunt panel: representatieve steekproef voor Nederland tussen 18 en 70 jaar. 1e meting in december 2009, n=1.544 2e meting in januari 2011, n=2.057 3e meting in februari 2012, n=2.640 4e meting in februari 2013, n=3.133 5e meting in februari 2014, n=3.155 6e meting in februari 2015, n=4.304 7e meting in februari 2016, n=4.446 8e meting in februari 2017, n=4.240 9e meting start binnenkort
5
Hoe belangrijk vindt u het dat Nederlandse bedrijven aandacht besteden aan de volgende onderwerpen? (% (zeer) belangrijk)
6
Maatschappelijk imago
De drivers voor een sterk maatschappelijk imago ‘Doe je best en wees eerlijk over wat je doet’ Maatschappelijk imago Open en eerlijk Goede werkgever Schadelijke producten voor natuur en milieu Gezonde producten voor mensen Gericht op winst en bonussen Inzet voor de samenleving Behartigt belangen van mensen Beperkt schade op natuur en milieu
7
Medewerkers zijn meer tevreden en gemotiveerder als hun bedrijf ook gericht is op MVO en MBO.
Naarmate een bedrijf meer gericht is op het maken van winst alleen, neemt de tevredenheid en motivatie om het beste uit jezelf te halen af. CORRELATIE Hoe tevreden ben je met je werk? In hoeverre word jij in je werk gemotiveerd om het beste uit jezelf te halen? Winst maken - Verantwoord omgaan met mens, maatschappij en milieu binnen het bedrijf + Bijdragen aan oplossen van problemen op gebied van mens/ maatschappij/milieu buiten het bedrijf
10
Ik wantrouw de goede bedoelingen van bedrijven (%)
11
Waarom denkt u dat sommige bedrijven extra dingen doen en zich actief inzetten voor mens, maatschappij en milieu? (%)
12
Gemeten cases
13
Toegevoegde waarde cases op het maatschappelijk imago rapportcijfer
(Stijging rapportcijfer)
14
7,70 Rapport cijfer Spreekt aan % 68 15 Past bij % 88 1 Effect imago
6,85 + 0,46
15
6,13 Rapport cijfer Spreekt aan % 29 46 Past bij % 39 15 Effect imago
5,97 - 0,28
16
Doelgroep en onderwerp
(A+P) x B = MBO Expertise en imago
17
Stimulusmateriaal Bij de vraag naar bekendheid wordt alleen de naam voorgelegd. Bij de andere vragen wordt de volledige case voorgelegd.
18
Stimulusmateriaal Bij de vraag naar bekendheid wordt alleen de naam voorgelegd. Bij de andere vragen wordt de volledige case voorgelegd.
19
ING Chances for Children
ING & Unicef ING Nederland fonds
20
Laatste jaren ING stijgend: keuze voor Nederland als doelland
23
Passendheid ING groeit vooral op passendheid bij merk, niet zozeer op expertise
31
Doelgroep en onderwerp
(A+P) x B = MBO Expertise en imago
32
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.