De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST

Verwante presentaties


Presentatie over: "HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST"— Transcript van de presentatie:

1 HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Anekdote 1: verschillende adviseurs Dr. Fred de Jong 16 september 2014

2 ©

3 Onafhankelijke intermediairs Aangesloten ondernemingen
DE MARKT IN 2014 Marktpartijen in distributieketen verzekeringen en hypotheken (2014) 21 Banken 72 Verzekeraars 221 11 Herverzekeraars Registers 314 Gevolmachtigden 49 Serviceorganisaties 6 7.775 Captives Onafhankelijke intermediairs Beursmakelaars 1.517 Aangesloten ondernemingen Brancheorganisaties Klanten Particulier: 16,8 mln. inwoners 7,6 mln. huishoudens Zakelijk: ZZP-ers bedrijven Bronnen: DNB, CBS, AFM , VNAB ©

4 TNO, 2013 ©

5 ©

6 POSITIE FINANCIEEL ADVISEUR
Constatering 1 Transactiekosten Informatie asymmetrie Concurrentie Regeldruk Inkomsten Kosten POSITIE FINANCIEEL ADVISEUR ONDER DRUK ©

7 ©

8 Behoefte aan hulp en financieel advies neemt toe
CONSTATERING 2 Aantal financieel adviseurs Onzekerheid consumenten Partner van klant door provisieverbod Financieel analfabetisme Behoefte aan hulp en financieel advies neemt toe ©

9 KANTOOR VAN DE TOEKOMST
©

10 ©

11 ©

12 ©

13 BESTAANSRECHT FINANCIEEL ADVISEURS
Transactiekosten: beschikbaarheid, prijs, 1-stop shop Informatie asymmetrie: kennis (klant, product, wetgeving, integrale benadering) Complexiteit en onzekerheid: vaardigheden, MKB, leven, hypotheek Gemak: persoonlijk, dichtbij, integrale benadering, service Bestaansrecht neemt toe naarmate omstandigheden complexer of onzekerder worden en consument minder rarioneel handelt. Invloed van digitalisering is duidelijk merkbaar! Toename van frequenties maakt product tot commodity: zelf doen (direct writing) of via beperkt aantal servicers (volmachten) ©

14 ©

15 Freddejong.blogspot.com @jongfred

16 Interview Fred de Jong - Fincome
Carlo van Tricht – Dennis Homan

17 Introductie Wie zijn wij Fincome.nl

18 Waarom verandering Wij waren niet trots op onze dienstverlening
We werkte passief (piep systeem) in plaats van actief en waren onvoldoende bezig met het daadwerkelijk toevoegen van waarde Dit was het moment om de knop om te zetten en te beginnen met het ontwikkelen van een nieuwe manier van werken Fincome.nl

19 Visie Volledig provisieloos businessmodel (transparant) uitgewerkt met Canvas model Onafhankelijk geen provisie meer, dus verkoop prikkel zal advies prikkel worden Op basis van dienstenpakketten en fee vergoedingen Fincome.nl

20 Welke problemen zijn we tegen gekomen
Klant segmentatie en doelgroepen bepalen Veranderen van medewerkers Veranderen van processen Aanbieders welke voor schade nog niet netto kunnen werken Overtuiging dat dienstenpakket relatie altijd extra geld kost is niet juist Fincome.nl

21 Bouwstenen van onze software
Vertaald oude wereld (met provisie) naar nieuwe wereld (zonder provisie) met een dienstenpakket Welke diensten (waarden) in pakket Stappenplan legt dienstverlening uit Vastlegging van dienstverlening in een persoonlijke opdracht tot dienstverlening (SLA) Berekend de kosten van eenmalige dienstverlening en de maandelijkse vergoeding van dienstenpakket Prijsopbouw is ook uit te leggen aan de AFM Fincome.nl

22 Voorbeeld overzicht dienstenpakket
Fincome.nl

23 Voorbeeld samenstellen dienstenpakket
Fincome.nl

24 Voorbeeld samenvatting adviesrapport
Fincome.nl

25 Meerwaarde intermediair
Totaal beeld van relatie Persoonlijk contact Onafhankelijk veel keus aanbieders Gemak | ontzorgen Fincome.nl presentatie

26 Resultaat Meer rendement per relatie Waarde onderneming stijgt
Klanten zijn zeer enthousiast over dienstverlening, weten nu wat ze krijgen en wat de kosten van zijn adviseur zijn Plezier terugbrengen ons vak Huisarts voor schade + financieel voor onze relaties Toekomstvast businessmodel Geeft structuur aan bedijfsprocessen Fincome.nl

27 Praktijk cijfers Gestart april 2012 Aantal dienstenpakketten 403
70% schade en 30% financieel 80% bestaand en 20% nieuwe relaties Gemiddelde netto opbrengst € 302,= Extra omzet (delta) € 141,= per relatie Conversie meer dan 70% Fincome.nl

28 Toekomst - uitdaging intermediair
Dienstverlening om te bouwen van passief (administratie) naar actief (advies) Borging processen Keuzes durven maken Fincome.nl

29 Wij gaan graag samen met u de uitdaging aan. bel 0317 – 46 58 09 www
Wij gaan graag samen met u de uitdaging aan! bel 0317 – Fincome.nl


Download ppt "HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST"

Verwante presentaties


Ads door Google