Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdEvelien Cools Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
GROOT IN NEPNIEUWS Ruurd Oosterwoud
Bob Reus Jon Roozenbeek Janine Terlouw Sarah Venema Wie bepaalt jouw publieke opinie? Hoeveel trollen zijn er nodig om jouw wereld omver te werpen? DROG verkent de mogelijkheden van misleiding. Transparant, Oprecht en bovenal: Outside the box. ZOEKT: CONTENT PARTNER GROOT IN NEPNIEUWS
2
De NOS op 3 DROG festival bus. waarom is die er nog niet?
3
Team Jon Roozenbeek (specialist desinformatie/onderzoeker) Universiteit Cambridge, PhD disinformation in Russia/Ukraine Janine Terlouw (conceptueel/grafisch vormgever) ‘Our Smartphone Our Savior’ Sarah Venema (journalist/schrijver) Lira scherpenzeel aanmoedigingsprijs 2016, ex-VK correspondent, Bob Reus (development/educatie) Auteur ‘Klotegedichten: kutter dan het leven’, wekt bots tot leven. Ruurd Oosterwoud (desinformatie specialist/founder) Early adaptor, minBuZa, netwerk, spreker. Realisatie: GUSMANSON
4
Problem Fake media Vertrouwen in media laag
Publieke hysterie rondom nepnieuws Kwetsbaarheid organisatie/samenleving door desinformatie
5
Advantages We zijn anders én ingebed Gedurfde aanpak
Breed internationaal netwerk Gedegen kennis, al voor de hype
6
Solution Andere aanpak: niet betogen wat goed is, maar laten zien hoe het slecht kan. (bewijs in studie) Maatschappelijke projecten We moeten fake news weer leuk maken, niet er bang voor zijn. Zie heir de allerleukste nepnieuwsclub.
7
Product Game Stories workshops Community
We streven ernaar om heel nederland nepnieuws gemaakt te laten te hebben gedaan.
8
Traction Gewild voor spreekbeurten next speaker
Museum voor communicatie MinBuZa Onderwijs Enthousiaste volgers
9
Market
10
Competition
11
Business model
12
Investing
13
Contact
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.