Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBarbara Boer Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Welkom - Deelnemersbijeenkomst 2018 Vechtdal Marketing -
2
Programma 19.00 uur Inloop uur Presentatie Vechtdal plannen voor 2018 door Adri Ooms en Anieke van Wijnen 19.50 uur Presentatie Topprogramma Overijsselse Toeristische Ondernemers (TOTO), consumentenpanel en e-learning door Wieteke Kalkema (MarketingOost Kennis & Innovatie) 20.10 uur Pauze 20.30 uur Uitreiking van de Vechttrofee 21.00 uur Lancering nieuwe website Vechtdal Overijssel 21.15 uur Netwerken onder het genot van een hapje en een drankje 22.15 uur Einde
3
Plannen 2018 Vechtdal Overijssel
4
Gastvrij Overijssel 2016-2020 5 programmalijnen:
Ondernemer & Product: verblijfsonderzoek Vechtdal & vervolgstappen + toerusten ondernemers = TOTO + PMPC 2.0. Omgeving & Route infrastructuur: groen als ‘fundament’ & product blijvende aandacht voor routestructuren. Ontsluiten & Vermarkten: méér aandacht voor buitenlandse markten Hanze/ Water/ Kastelen = Greenline etalage Oost-Nederland inzoomen door Anieke! Onderzoek, Kennisinfra & Onderwijs: monitoren resultaten, inzicht in marktontwikkelingen en kennisoverdracht ontsluiten voor ondernemers Vrijetijdscongres, 20 maart 2018. Organisatie VTE Overijssel: organisatie netwerk versterken en uitbouwen voorsorteren op vervolgacties vanaf 2020.
5
Ruimte voor de Vecht Vervolg programma vanaf 2019 coalitie betrokken partijen. Bevaarbaarheid – sluizen bij Mariënberg en Junne. “Living Vecht” – Interreg-project: LF16, Vechtverhalen en Tien Torens workshop voorjaar 2018 quick scan van stand van zaken benadering Duitse markt.
6
Conclusie vorige periode MITO
De nationale markt is vol. De concurrentie is enorm met hogere budgetten (Drenthe, Gelderland etc.). De A-merken blijven en zijn zeer relevant voor de binding, maar hebben te weinig slagkracht in de promotie gezien de beperkte en versnipperde budgetten. Geldt voor het Vechtdal en ook voor de afzonderlijke kernen! Kans: samenwerken op thema’s, concurreren op USP’s. Kans: internationale markt, met name Duitsers en Vlamingen. We hebben vanuit Gastvrij Overijssel en MarketingOost de keuze gemaakt om budgetten te bundelen en de merken gezamenlijk te profileren aan de hand van verschillende thema’s:
7
3. Ontsluiten & Vermarkten - nationaal
VisitOost met thema’s: Online basis op orde; influencer marketing (persreizen, gerichte uitnodigingen aan media, bloggers en instagrammers) en campagne.
8
3. Ontsluiten & Vermarkten - nationaal
Vechtdal (bovenregionaal en landelijk): Investeren in pijler water/Vecht binnen Buitenspelen, Buiten en Smaak (Verrukkelijk Vechtdal) volgens zelfde strategie als VisitOost. Hardenberg en Ommen (lokaal en regionaal – straal 40km): Aanhaken bij campagne thema’s met extra aandacht voor evenementen
9
Vechtdal Kompas als meerjarige koers
5 ontwikkelpijlers en projecten 2018 i.s.m. ondernemers en Vechtdal gemeenten: Verblijf – vervolg op onderzoek vitaliteit Voeding / smaak – leaderkansen Verrukkelijk Vechtdal en samenwerking Oost Zorg / gezondheid – leaderproject zorg Water / Vecht – centraal thema in branding Organisatie – Vechtdal als vrijetijdslandschap Tezamen met de landschappelijke kwaliteit kunnen we ons onderscheiden van andere regio’s!
10
6 speerpunten Vechtdal Marketing 2018
Vechtdal Kompas verder doorontwikkelen: van losse pijlers naar programma aanpak. Daarbij: verstevigen van relaties met ondernemers – ambassadeurs van het kompas. Terug naar 1 website met bijbehorende kanalen: Hierin krijgen Buitenspelen, Verrukkelijk Vechtdal, water en zorg een goede plek. Content strategie/storytelling met specifieke aandacht voor de pijler water, m.n. de Vecht als recreatierivier. Thema acties in combinatie met pers/influencers en online campagnes (water en verblijf). Koppeling Verrukkelijk Vechtdal aan Chefs Revolution, het Groene Oosten en provincie AgroFood. Duitsland benadering via Euregio en Interreg.
11
5 aandachtspunten 2018 Vechtdal als merk binnen Overijssel en Oost Nederland. Gezamenlijk optrekken in binnenhalen gelden (o.a. vervolg Ruimte voor de Vecht, Gastvrij Overijssel). Betere afstemming en aansluiting bij marketing van steden/dorpen. Streven naar 1 totaal evenementenagenda voor het Vechtdal en deelbaar maken voor ondernemers/instellingen. Gastheerschap / tourist info versterken.
12
Menti Klik hier om te openen
13
Introductie Onderwerpen
Wieteke Kalkema Adviseur Kennis en Onderzoek Afdeling Strategie en Onderzoek Onderwerpen Topprogramma Overijsselse Toeristische Ondernemers VisitOost panel Trendplatform
14
Topprogramma Overijsselse Toeristische Ondernemers (TOTO)
MarketingOost
15
Inhoud van het programma
Innovatietraject 125 innovatievouchers à €6000,- Overkoepelend traject Congressen Workshops Innovatietours
16
Innovatietraject Doel
Het verbeteren van de concurrentiepositie van Overijssel in binnen- en buitenland middels professionalisering, innovatie en betere vermarkting. Innovaties Duurzaamheid Aanboren van nieuwe (internationale) klantengroepen Nieuwe hospitality concepten Marketingstrategie Exploitatiemogelijkheden Bedrijfsopvolging
17
Innovatietraject Proces Voorwaarden
Aanmelding: Innovatiescan Keuze voor innovatie en adviseur/uitvoerende partij Start innovatietraject Voorwaarden Deelnemersbijdrage €380,- Traject duurt maximaal één jaar Ondernemer maakt in totaal 167 uur (i.v.m. cofinanciering)
18
Overkoepelend traject
Toerisme en Vrijetijdscongres 20 maart Thema: Overijssel In Beweging Workshops Internationalisering Doelgroepsegmentatie De klant(reis) centraal Bedrijfsopvolging
19
VisitOost Panel MarketingOost
20
VisitOost Panel Waarom een consumentenpanel? Speerpunt MarketingOost:
van promotie naar effectieve marketing
21
VisitOost Panel Wie zitten er in het panel?
‘Fans’ van Overijssel op dit moment 580 panelleden Nederlanders en Vlamingen Waarvoor gaan we het panel gebruiken? Betrekken van de doelgroep in het creëren van nieuwe activiteiten Marketingcampagnes Website Productontwikkeling
22
VisitOost Panel Hoe nu verder? Aanvullen van het panel
Relevante onderzoeken uitvoeren
23
Trendplatform MarketingOost
24
Trendplatform Online trainingen Facts & figures Thema’s & trends
De Duitse Markt Hoe ontvang ik de Duitse gast? Gastheerschap Vechtdal Facts & figures Thema’s & trends Themarapporten Blogs Leisure Leefstijlen – verwacht in mei
25
Meer informatie? TOTO OF TOTO/ panel/ trendplatform/ overig
26
Pauze… Uitreiking Vechttrofee om 20.30 uur
27
Uitreiking Vechttrofee 2017 door Wim Borst
28
Lancering nieuwe website
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.