Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCecilia de Veen Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Trainingsvoorbereidingsformulier
Voetbal, Trainer Coach 3 tekst Wat? COACH TEAM TEAMFUNCTIE TEAMTAAK SPEELVELDGEDEELTE ROL TEGENPARTIJ DOELSTELLING Wie? Waar? Wanneer? Welke?
2
WEDSTRIJDSITUATIE 11V11 WEDSTRIJDSITUATIE 11v11 Wedstrijd: Datum:
Datum: Formatie eigen team: Formatie tegenpartij: VOETBALPROBLEEM; Wat? Wie? Waar? Wanneer? Welke? DOELSTELLING TRAINING; 1 2 WEDSTRIJDSITUATIE 11v11 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1
3
TRAINING TOEPASSINGSFASE
INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 8 tegen 6) Content Formaties van beide teams (bijv tegen 0-3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde: wat doet de tegenpartij? METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING TOEPASSINGSFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1
4
TRAINING OEFEN- / LEERFASE
INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 8 tegen 6) Content Formaties van beide teams (bijv tegen 0-3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde: wat doet de tegenpartij? METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING OEFEN- / LEERFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1
5
TRAINING ORIËNTATIEFASE
INHOUD Omschrijving van de vorm (bijv. 8 tegen 6) Content Formaties van beide teams (bijv tegen 0-3-3) Manier van scoren van beide teams Bijzonderheden Voorwaarde: wat doet de tegenpartij? METHODIEK Moeilijker maken? (hoe?) Makkelijker/eenvoudiger maken?(hoe?) AANWIJZINGEN Handelingen met de bal (positie, moment, richting, snelheid) Handelingen zonder de bal (positie, moment, richting, snelheid) Aantal spelers: Ruimte (x bij y meter): Aantal hesjes (+ kleuren): Aantal ballen: Aantal pylonnen: Aantal doelen (soort): TRAINING ORIËNTATIEFASE 1 2 3 6 7 4 8 9 5 10 11 5 10 11 4 8 9 3 6 7 2 1
6
ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE
EVALUATIE ZELFREFLECTIE Heb je met de spelers op de doelstelling kunnen trainen? Content Wat zijn de spelers beter gaan uitvoeren (in relatie tot de doelstelling) gedurende jouw training? Wat moeten de spelers nog beter leren uitvoeren (in relatie tot de doelstelling)? Consequenties voor een volgende training Keuze trainingsvorm Keuze beginsituatie Keuze rol tegenpartij Aanwijzingen / accenten voor de coach Hoe heb je de training aangepakt? Content Wat ging er goed en wat ging er minder goed als je kijkt naar jouw rol als trainer? Waarom ging het volgens jou minder goed? Wat ga je de volgende keer anders doen? Hoe ga je dit voor elkaar krijgen? ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE
7
ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE
EVALUATIE PRAKTIJKBEGELEIDER Content ORIENTATIEFASE / OEFENLEERFASE / TOEPASSINGSFASE
8
TE NEMEN STAPPEN: VOORAF: STAP 0: LEES DE OPDRACHT!! STAP 1: Je kijkt naar een wedstrijd STAP 2: Je ziet wat niet zo goed gaat (in relatie tot de speelwijze van het team) MAKEN VAN EEN TRAINING: STAP 3. Formuleer een doelstelling N.A.V. datgene wat niet goed ging tijdens de wedstrijd STAP 4. Teken de probleemsituatie in 11v11 STAP 5. Maak nu een vereenvoudigde vorm waarin je dit probleem kunt trainen …. GEVEN VAN DE TRAINING: STAP 6. GEEF DEZE TRAINING BIJ JE STAGETEAM / JOUW STAGEBEGELEIDER IS AANWEZIG EN KIJKT EVALUEREN VAN DE TRAINING: STAP 7. JE EVALUEERT DE TRAINING ZELF STAP 8. JOUW STAGEBEGELEIDER GEEFT FEEDBACK (TIPS EN TOPS) INLEVEREN: STAP 9. DOCUMENT INLEVEREN BIJ DE DOCENT
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.