De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Richard West University of Georgia

Verwante presentaties


Presentatie over: "Richard West University of Georgia"— Transcript van de presentatie:

1 Richard West University of Georgia
Weighing costs versus benefits: evaluating the impact from implementing a course management system Richard West University of Georgia Paper presented at the American Educational Research Association, april 2006

2 Centrale vragen Hoe is het onderwijs verandert
na de invoering van Blackboard (Bb)? Wat zijn de (on)mogelijkheden van Bb?

3 Achtergrond Vrijwel alle instelling (95%) voor het hoger onderwijs in
de VS ondersteunen het onderwijs middels e-learning Echter, afgelopen jaren prijzen sterk gestegen, terwijl vrijblijvendheid in gebruik sterk is afgenomen (ELO als ‘mission critical’) Deze evaluatiestudie om scherper te krijgen wat precies de voordelen zijn van een ELO (Bb)

4 Achtergrond Weinig bekend over invloed van CMS op onderwijs
Zoekopdracht eind 2005 met “course management systems” of “CMS”, “Blackboard”, “WebCT”, en “Moodle” op ERIC, Education Full Text, WebSPIRS, PsychInfo, en Ingenta leverde in totaal 164 artikelen op, waarvan slechts 10 met cursusoverstijgende data

5 Huidig evaluatie-onderzoek
Vragenlijst met open en gesloten vragen random selectie van respondenten, 124 docenten en 163 studenten reageerden Interview semi-gestructureerd 28 verschillende cap. groepen; 48 docenten, 17 studenten Ondersteunings verzoeken (1341 telefoontjes)

6 Onderwijs context Blackboard wordt redelijk vaak gebruikt
4.000 van de cursussen online studenten per semester gebruikers in de periode Sept 2001-Dec 2005 Resultaten zijn negatief beïnvloedt door instabiliteit Bb

7 Resultaten; Vragenlijst Studenten

8 Resultaten; Studenten

9 Resultaten; Studenten

10 Resultaten; Studenten

11 Resultaten; Studenten

12 Resultaten; Vragenlijst Docenten

13 Resultaten; Docenten

14 Resultaten; Docenten

15 Resultaten; Docenten

16 Resultaten; Docenten

17 Resultaten; Docenten

18 Resultaten; Vragenlijst Gebruik Bb

19 Resultaten; gebruik Bb

20 Resultaten; gebruik Bb

21 Resultaten; Interviews Docenten

22 Resultaten; Interviews
- Bb helpt het onderwijs efficiënter maken omdat er slechts op 1 plek wijzigingen nodig zijn, en het just-in-time voorbereiding van het onderwijs toestaat - Bb ondersteunt het beste de overdracht van informatie, documenten en opdrachten van docenten naar studenten - Docenten die positief zijn over Bb gebruiken veelal docent-gestuurde benadering van het onderwijs

23 Resultaten; Interviews
Bb wordt niet gezien als een handige tool voor student-gestuurde benadering van het onderwijs Onder andere omdat: * meeste beheersmogelijkheden alleen toegankelijk voor docenten * het niet makkelijk is aan te passen aan individuele wensen

24 Conclusies Docenten en studenten zijn ‘moderately satisfied’
op voorwaarde dat Bb beschikbaar is. Van alle features worden er 4 regelmatig gebruikt ihkv informatie-overdracht van docent naar student (course documents, grades, announcements & ) 3. Bb ondersteunt voornamelijk docent-gestuurd onderwijs, het is minder sterk in het ondersteunen van student-gestuurde, constructivistische benaderingen

25 Overweging Universiteit van Georgia, geleidt tot een nadruk op
Ondanks de positieve resultaten heeft Bb, aan de Universiteit van Georgia, geleidt tot een nadruk op informatie-overdracht in het onderwijs De keuze voor één leeromgeving voor de gehele universiteit heeft een remmende invloed op wijzigingen in didaktiek

26 Wilco te Winkel Onderwijspsychologie, HERC
Vragen ? Opmerkingen ? ICTO-overleg 18 mei 2006 Wilco te Winkel Onderwijspsychologie, HERC

27 When the only tool you own is a hammer, every problem begins to resemble a nail.
Abraham Maslow

28 When the only tool you own is a hammer, every problem begins to resemble a nail.
Abraham Maslow


Download ppt "Richard West University of Georgia"

Verwante presentaties


Ads door Google