Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBruno van der Meer Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel Terugkoppelen van gedrag
2
Verschil feedback en kritiek
Kritiek is be- of veroordelend Feedback is beschrijven van waarnemingen Kritiek wijst schuldige aan Feedback geeft geen oordeel Kritiek eist gedragsverandering Feedback geeft keuzemogelijkheid
3
Regels voor feedback Geef een ik-boodschap Beschrijf je waarneming
Beschrijf het effect dat het op jou heeft Wees specifiek in tijd, plaats Vlak na het voorval
4
Vervolg regels feedback
Beschrijf alleen veranderbaar gedrag Geef de ander ruimte voor reactie Iemand hoeft het niet met je eens te zijn Niet te veel ineens!!!
5
Doel van feedback Verduidelijkt relaties tussen personen
Geef je inzicht in Hoe je met mensen omgaat Hoe jij op mensen overkomt
6
Vervolg doel van feedback
Vergroot je zelfkennis Ondersteunt en bevordert positief gedrag Corrigeert negatief of ongewenst gedrag Draagt bij aan effectieve communicatie
7
Ontvangen van feedback
1.luister 2 Vat samen 3. Waardeer/beoordeel wat is gezegd Denk er over na!!!!!
8
Vervolg Pas je gedrag aan of niet Ga niet in de verdediging
9
Opdracht Denk na over een conflict(je) dat je had met je ouders/vrienden/stage Hoe verliep het conflict Noteer hoe je het volgens de feedback regels beter had kunnen oplossen Vertel dit aan de klas/groepje
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.