Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
[Productnaam] Marketingplan
2
Voorlopers (vroegtijdig aanpassen)
Marktanalyse Veranderingen op de markt Beschrijf de veranderingen in het marktaandeel, de positie, spelers, marktverschuivingen, kosten, prijsbepaling of concurrentie Volgers (massa- markt) Aantal klanten Voorlopers (vroegtijdig aanpassen) Einde levensduur Tijd
3
Productbeschrijving Geef een beschrijving van het product of de service
4
Concurrentie De concurrentie- positie
Geef een overzicht van concurrenten en noem daarbij hun sterke en zwakke punten Vergelijk het product van de concurrent met het nieuwe product A B C D Prestatie Prijs
5
Positionering Positionering van product of service
Geef duidelijk de marktpositie van het product aan en de positie ten opzichte van de concurrent Voordelen voor de klant Geef aan welk voordeel de klant heeft bij het product of de service
6
Communicatiestrategieën
Feedback van consument Demografische gegevens van doelgroep
7
Verpakking en uitvoer Productverpakking Kostprijzen
Ontwerp, prijsbepaling, uiterlijke vorm, strategie Regelingen voor items die niet meteen met dit product worden meegeleverd Kostprijzen Overzicht van kostprijzen en uitgebreide materiaalspecificatie
8
Lanceerstrategieën Lanceerplan PR-begroting
Als het product wordt aangekondigd PR-begroting Zorg voor naslagmateriaal met gedetailleerde begrotingsgegevens Jan Feb Mrt Apr Mei Jun Juli Sep Okt Nov Dec Fase 1 Fase 2 Fase 3
9
Public Relations Strategie en uitvoering PR-strategieën
Kernpunten PR-plan Houd het PR-plan bij de hand met daarin uiterste inleverdatums voor persberichten, afspraken voor het houden van spreekbeurten, conferentiedatums, enz.
10
Reclame Strategie en uitvoering Overzicht van strategie
Media en timing Publiciteitsuitgaven
11
Overige publiciteit Direct marketing Marketing door derden
Overzicht van strategie, middelen en timing Overzicht van doelgroepen, doelstellingen en begroting Marketing door derden Marketingafspraken met andere bedrijven Marketingprogramma's Overige publiciteitscampagnes
12
Prijsbepaling Prijsbepaling Beleid
Specifieke prijsbepaling of prijsbepalingstrategieën Vergelijking met soortgelijke producten Beleid Beleid ten aanzien van prijsbepaling
13
Distributie Distributiestrategie Distributiekanalen
Overzicht van distributiekanalen Distributie per kanaal Geef in procenten weer welk aandeel elk kanaal heeft in de distributie - een cirkeldiagram is hiervoor erg handig
14
Verticale markten/segmenten
Mogelijkheden van verticale markten Bespreek mogelijkheden voor specifieke marktsegmenten Bespreek distributiestrategieën voor die markten of marktsegmenten Bespreek het gebruik van externe partners voor de distributie op verticale markten
15
Internationaal Internationale distributie
Bespreek distributiestrategieën Bespreek punten die specifiek zijn voor internationale distributie Internationale prijsbepalingstrategie Lokalisatieproblemen Belicht van land tot land de eisen waaraan het product moet voldoen
16
Maatstaven voor succes
Doelstellingen eerste jaar Doelstellingen van daaropvolgende jaren Maatstaven voor succes/falen Hoe behaal je succes
17
Planning Globale planning voor anderhalf jaar Timing
Benadruk die aspecten van timing die bepalend zijn voor succes Jan Feb Mrt Apr Mei Jun Juli Sep Okt Nov Dec Taak 2 Taak 3 Taak 4 Taak 1 Mijlpaal
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.