De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De onderscheidendheid van merkwaarden in de zorg

Verwante presentaties


Presentatie over: "De onderscheidendheid van merkwaarden in de zorg"— Transcript van de presentatie:

1 De onderscheidendheid van merkwaarden in de zorg
Dr. Karel Jan Alsem, Drs. Erik Kostelijk Lancering Marklinq, 10 september 2013

2

3 Aanleiding

4 Zorgmarkt

5 Ervaringen op internet

6

7 Concurrentie...

8 Zorgmarketing!

9 Bron:

10 Kernvraag Hoe onderscheidend zijn de merkwaarden van zorginstellingen?

11 Middel doel keten van betekenissen
Waarden Anders zijn Persoonlijkheid Creatief Gevolgen Gebruiksvriendelijk Eigenschappen Simpel, fris

12 Methodiek Najaar 2011 Link op LinkedIn groep Dutch Health Network (20000 leden) naar vragenlijst Circa 200 reacties waarvan circa 40 ‘adviseur’ 20 geen merkwaarden ingevuld 141 bruikbaar van zorgmanagers Verdeeld over alle zorgsectoren

13 Methodiek (2) Alle waarden gecodeerd en ondergebracht onder de 11 dimensies van het zogenaamde Waardenkompas

14 Waardenkompas Bron: Kostelijk, 2013

15 Resultaten

16 Verdeling over dimensies

17 Als percentage van zorgaanbieders

18 Consistentie Mate waarin kernwaarden ‘in elkaars buurt’ liggen
Berekend dmv Euclidische afstand in het Merkwaardenkompas Bij ruim 60% is er geen sprake van consistentie: zijn er dus (deels) conflicterende merkwaarden

19 Conclusies Merkwaarden van zorginstellingen lijken veel op elkaar
Merkwaarden van zorginstellingen conflicteren onderling vaak

20 Aanbevelingen

21 Goed voorbeeld

22 Programma 15:30 Marklinq en marketing oriëntatie
15:45 Marian van Os, CvB Hanzehogeschool 16:00 De onderscheidendheid van merkwaarden in de zorg 16:15 Marc Jager, Kamer van Koophandel Noord Ned 16:30 Perry ten Hoor, Comm.bureau Open 16:45 Effecten van crisissituaties op regio- imago’s: case Project X Haren


Download ppt "De onderscheidendheid van merkwaarden in de zorg"

Verwante presentaties


Ads door Google