Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFerdinand Timmermans Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
De onderscheidendheid van merkwaarden in de zorg
Dr. Karel Jan Alsem, Drs. Erik Kostelijk Lancering Marklinq, 10 september 2013
3
Aanleiding
4
Zorgmarkt
5
Ervaringen op internet
7
Concurrentie...
8
Zorgmarketing!
9
Bron:
10
Kernvraag Hoe onderscheidend zijn de merkwaarden van zorginstellingen?
11
Middel doel keten van betekenissen
Waarden Anders zijn Persoonlijkheid Creatief Gevolgen Gebruiksvriendelijk Eigenschappen Simpel, fris
12
Methodiek Najaar 2011 Link op LinkedIn groep Dutch Health Network (20000 leden) naar vragenlijst Circa 200 reacties waarvan circa 40 ‘adviseur’ 20 geen merkwaarden ingevuld 141 bruikbaar van zorgmanagers Verdeeld over alle zorgsectoren
13
Methodiek (2) Alle waarden gecodeerd en ondergebracht onder de 11 dimensies van het zogenaamde Waardenkompas
14
Waardenkompas Bron: Kostelijk, 2013
15
Resultaten
16
Verdeling over dimensies
17
Als percentage van zorgaanbieders
18
Consistentie Mate waarin kernwaarden ‘in elkaars buurt’ liggen
Berekend dmv Euclidische afstand in het Merkwaardenkompas Bij ruim 60% is er geen sprake van consistentie: zijn er dus (deels) conflicterende merkwaarden
19
Conclusies Merkwaarden van zorginstellingen lijken veel op elkaar
Merkwaarden van zorginstellingen conflicteren onderling vaak
20
Aanbevelingen
21
Goed voorbeeld
22
Programma 15:30 Marklinq en marketing oriëntatie
15:45 Marian van Os, CvB Hanzehogeschool 16:00 De onderscheidendheid van merkwaarden in de zorg 16:15 Marc Jager, Kamer van Koophandel Noord Ned 16:30 Perry ten Hoor, Comm.bureau Open 16:45 Effecten van crisissituaties op regio- imago’s: case Project X Haren
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.