De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Schoonmaakdienstverlening

Verwante presentaties


Presentatie over: "Schoonmaakdienstverlening"— Transcript van de presentatie:

1 Schoonmaakdienstverlening
Marktconsultatie Schoonmaakdienstverlening NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

2 Agenda 12.30 Inloop 13.00 Opening en voorstelronde
Blok I: Schoonmaakdienstverlening en Visie Pauze Blok II: Inkoopproces en contractmanagement Afsluiting marktconsultatie Drankje in het NHL café

3 Opening en voorstelronde
Opening en voorstelronde Doel van deze middag Toetsen van uitgangspunten NHL bij de markt. Verkennen van marktontwikkelingen en wederzijdse uitwisseling van informatie. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

4 Opening Schoonmaak Utopia van de NHL.. (??)
Opening Schoonmaak Utopia van de NHL.. (??)  1 Contract en gesprekspartner Resultaatgerichte schoonmaak en glasbewassing Sanitaire middelen “hufterproof,” met professionele uitstraling, verbruiksartikelen zijn nooit op 50% “social return” medewerkers Schoonmaak buiten kantooruren zonder verstoringen Bonus-malus o.b.v. tevredenheid studenten/medewerkers Prima te realiseren, of niet.. ? NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

5 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie
Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 1 Resultaatgerichte schoonmaak/glasbewassing is een commerciële gimmick welke in de praktijk niet werkt. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

6 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie
Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 2 Het financieel voordeel van dag-schoonmaak weegt bij lange na niet op tegen de overlast welke het veroorzaakt voor kantoor- en lesactiviteiten. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

7 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie
Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 3 De inzet van social return medewerkers gaat ten koste van kwaliteit. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

8 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie
Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 4 De inzet van veel toezichturen is een garantie voor goede kwaliteit en moet je vooral vastleggen in het bestek om te borgen dat ze worden ingezet. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

9 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie
Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 5 Gewenste kwaliteit van sanitaire verbruiksartikelen moet erg nauwkeurig omschreven worden anders krijg je B-kwaliteit. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

10 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie
Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 6 Er is vrijwel geen onderscheidend vermogen tussen verschillende leveranciers. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

11 Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie
Blok I : Schoonmaakdienstverlening en visie Stelling 7 Een implementatie van 1 maand is ruim voldoende. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

12 Pauze NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

13 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement
Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Vraag 1 Middels welke kwaliteitscriteria kunnen schoonmaakleveranciers zich onderscheiden? NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

14 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement
Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Vraag 2 Marktconforme prijs door opdrachtgever vastgesteld, kans of risico? NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

15 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement
Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Vraag 3 Welke drempels zijn er voor deelname van het MKB waar de NHL rekening mee kan houden? NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

16 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement
Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Vraag 4 Innovaties en/of marktontwikkelingen, welke relevante zaken dient de NHL te benutten tijdens de komende aanbesteding? NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

17 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement
Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Stelling 5 Technische metingen zijn absoluut niet relevant voor de opdrachtgever zolang de klant (student/medewerker) tevreden is. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

18 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement
Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Stelling 6 Een bonus-malus regeling o.b.v. klantbeleving doet de markt graag! NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

19 Blok II : Inkoopproces en contractmanagement
Blok II : Inkoopproces en contractmanagement Stelling 7 Opdrachtnemers stellen een zo gedetailleerd mogelijk bestek erg op prijs. NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga

20 Afsluiting: Hartelijk dank voor uw deelname! 12-5-2018
NHL Hogeschool - Schoonmaakdienstverlening - Peter Hooijenga


Download ppt "Schoonmaakdienstverlening"

Verwante presentaties


Ads door Google