Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAdriana Bosmans Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Workshop 2 24 november 2016 CVO Antwerpen
Van harte welkom! Workshop november CVO Antwerpen
2
Hoewist? Hannelore Audenaert (projectleider)
*Elkaar beluisteren via (raadpleegbaar tot 18/12/16). Eventuele vragen aan bod laten komen (gesteld via het Google formulier) > gn vragen (23/11), voorkeur Mahara * Info op Padlet bekijken > kruisbestuiving / netwerking!! Padlet verder verkennen: TIMING 09.00 > 09.25 Hannelore Audenaert (projectleider) Philip Lambrechts & Glenn Vermeiren (ATS-coaches)
3
Programma
4
WS 3 (9/12) ICT-tools & e-portfolio
WS 2 Learning designs WS 3 (9/12) ICT-tools & e-portfolio WS 4 (16/12) Optimalisering – dry run – voorbereiding op onderzoek – lancering TIMING 09.25 > 09.30
5
Learning designs onder de loep
Learning design van het traject van de workshops TIMING 09.30 > 09.45
6
Learning Design_voorbeelden
Macro & micro Indicatoren als richtingaanwijzer INHOUD Macro- & microdesigns verkennen: impressionisme, watercyclus > kopies WERKVORM Plenum TIMING 09.45 > 10.00
7
Learning Design_indicatoren
Informatiegeletterdheid Vragen stellen Nieuwsgierigheid beantwoorden Zoekstrategieën Betrouwbaarheid bronnen Bronvermelding en auteursrecht Informatie voorstellen Nieuwe met oude informatie verankeren tools voor informatie – auteursrecht – presenteren – mindmappen – mediawijsheid Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 10.00 > 10.05
8
Learning Design_indicatoren
Zelfstandig leren Leerdoelen & -strategieën bepalen, omzetten in acties Informatie analyseren ifv het genereren van oplossingen Proces en product evalueren Bewijsstukken verzamelen Reflecteren, alternatieven bedenken en uitwerken tools voor proces- & productinformatie – evaluatie – leerkanalen Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 10.00 > 10.05
9
Learning Design_indicatoren
Samenwerken en communiceren Onderbouwd argumenteren Kennnis construeren en integreren Interactie met peers Communiceren met een breed publiek Samenwerken met een breed publiek Projectwerking tools voor communicatie, brainstormen, presenteren, projectmanagement Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 10.05 > 10.10
10
Learning Design_indicatoren
Creativiteit en innovatie Kennis gebruiken om ideeën te realiseren Creaties die persoonlijke overtuigingen visualiseren/publiceren Modellen en simulaties hanteren om inzicht te verwerven Trends identificeren en mogelijkheden voorspellen tools voor leerpaden, animaties, podcasts inzet van mobiele devices Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 10.05 > 10.10
11
Learning Design_evaluatie
Competenties informatiegeletterdheid Competenties zelfstandig leren Competenties samenwerken en communiceren Competenties creativiteit en innovatie Instap documenten: zelfevaluatie leerling, evaluatie leraar > kopies Gevorderde documenten: 1 – 2 – 3 – 4 > kopies TIMING 10.10 > 10.30
12
Zelf LD ontwerpen ICT http://ats2020.be/toolbox
WERKVORM Groepjes obv vakinhoud TIMING 10.30 > (zelf je pauze bepalen)
13
Hartelijk dank voor je medewerking!
Afsluiten met een Answergarden (?) Tot ziens op workshop december > 12.30u. CVO Antwerpen – lokaal A6
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.