Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdThijs van de Veen Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
1
Omgevingsvisie Emmen Centrum Gemeenteraad
Marco Hormann 25 oktober 2016
3
Opzet presentatie Waarom maken we een nieuwe visie voor het centrum van Emmen? Hoe maken we de nieuwe visie? Wat hebben we tot nu toe opgehaald ? Met elkaar in gesprek
4
Waarom maken we een nieuwe visie ?
5
Waarom maken we een nieuwe visie ?
Grote projecten CVE afgerond, opnieuw nadenken over functioneren centrum
6
Waarom maken we een nieuwe visie ?
Ontwikkelingen binnen de retail, veranderingen in het consumentengedrag
7
Ontwikkelingen online winkelen
13
Waarom maken we een nieuwe visie ?
Leegstand in het centrum
14
Geschatte afstand effect in huren en leegstand
Huren dalen 10-15% en de leegstand stijgt met een factor 1,2 met elke 100 meter meer afstand tot het centrum
15
Ruimtelijk model van en winkelgebied
16
Waarom maken we een nieuwe visie ?
Demografische ontwikkeling in de provincie Drenthe
17
Doel visie Emmen centrum
Het doel is om samen met betrokken partijen te komen tot een breed gedragen ruimtelijk economische visie voor het centrum die richting geeft voor de toekomst.
18
Hoe gaan we dat doen?
19
Hoe gaan we dat doen?
20
Relevante Thema’s Hoofdthema’s Detailhandel Leegstand van vastgoed
Wonen in het Centrum Horeca Overige thema’s Kantoren Bereikbaarheid en parkeren Cultuur en evenementen Onderwijs Demografische ontwikkelingen
21
Hoe komen we tot een omgevingsvisie?
Stap 1 Gezamenlijk analyse van de vraagstelling periode september mei 2016 Stap 2 Formuleren van antwoorden op de vraagstukken periode mei november 2016 Stap 3 Maken van de omgevingsvisie periode september december 2016 Stap 4 Maken van uitvoeringsagenda periode december maart 2017 Gezamenlijke analyse noodzakelijk om te komen tot oplossingen. Sommige oplossingen kunnen pijnlijk zijn
22
Hoe gaan we SAMEN aan de slag?
Openbare bijeenkomsten (maart start, oktober presentatie eerste kaarten) Stakeholdersbijeenkomsten (Retail, Wonen in het centrum, Horeca/leisure, Vastgoed/kantoren, Cultuur en evenementen)
23
Hoe gaan we samen aan de slag
Bijeenkomsten Raad, leden Vlinderstad, provincie, enquêtes Meepraten via website (
24
Uitvoeringsagenda Projecten voor de korte, middellange en lange termijn Dekking Trekker
25
Nadere uitwerking Binnenstadsfonds
Mogelijke onderdelen Verplaatsing van ondernemers/winkeliers van buiten het kernwinkelgebied naar binnen; Transformatie van lege panden buiten het kernwinkelgebied naar een andere functie dan detailhandel Aanpassing van de gevels van panden binnen het kernwinkelgebied.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.