De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn

Verwante presentaties


Presentatie over: "Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn"— Transcript van de presentatie:

1 Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn
Briefing studenten 13 februari 2017

2 Doelstellingen (p. 2) Een onderzoekende houding demonstreren in termen van 9 generieke kenmerken: nieuwsgierigheid, oordeel uitstellen, kritisch zijn, willen begrijpen, perspectiefwisseling, distantie van routines, gerichtheid op bronnen, nauwkeurigheid en willen delen.  2. De opdracht zelfsturend aanpakken.

3 Doelstellingen 3. Constructief overleggen en samenwerken met het werkveld, collega-studenten en/of opdrachtgevers. 4. Gestructureerd, doelgericht en planmatig rapporteren tijdens - tussentijdse begeleidingsmomenten; - het onderzoeken van een praktijkvraag en/of het onderwijskundig ontwerpen van didactisch materiaal of dienstverlening; - de profileringsbeurs P.OLO. 5. Zich profileren door accent te leggen op eigen talent(en).

4 Algemene voorwaarde stage 2

5 3 mogelijkheden 1. OLO - projecten
Begeleid door een docent van de opleiding en gelinkt aan zijn/haar expertise 2. Mobiliteit: olods (3 stptn) aan Ahs Keuze vanuit een lijst openstaande olods 3. Internationaal traject Begeleid door Philip O’Neill en Els Lauwereins

6 1. OLO-Projecten

7 Voorwaarden per OLO- project
Sommige keuzes: beperkt aantal studenten! Specifieke voorwaarden per keuze! Eigen voorstel: na P.OLO van 27 juni van document met doelstellingen en aanpak mailen naar Eerst eens langskomen bij verantwoordelijke profilering (Kristien Lammertyn)

8 2. Mobiliteit: Olods aan Ahs/elders
Profilering A: 3 stptn bv. PBASOW: Culturele en artistieke actualiteit een olod van het herfstsemester! Profilering B: 3 stptn: implementeren van doelstelling Vakstudie n.a.v. stage 3 - onderzoekende houding tonen. EVK’s: voor max. 3 stptn. idem als Profilering B: doelstelling: reflectief en experimenteel omgaan met eigen praktijk Niet meer aan Hogeschool Gent

9 Mobiliteit

10 Mobiliteit (ondernemingszin tonen)
Lijst van openstaande olods (ter inspiratie - nog niet definitief beschikbaar) Zelf ECTS-fiches bekijken! Begin acj : Zelf initiatief nemen Trajectbeheerder contacteren Docent – cursussen – leslokalen …

11 3. Internationalisering
Dhr. Philip O’Neill Voorstelling 20 februari uur Percentages : 9,3 % : 14,3 % : 15,3 %

12 4. Vragen uit het werkveld (KLIM)
Hoe komen leerlingen tot (nuttige) zelfevaluatie? Uitbreiding : zelfevaluatie in bewegingsopvoeding. *Hoe kan de inbreng van leerlingen verhoogd worden bij het aanbrengen van MMWT-thema’s zonder de leerplandoelen/eindtermen uit het oog te verliezen? *Hoe kan je als school evolueren naar een andere manier van rapporteren? Kan je voor alles doelen formuleren en cijfers loslaten? *Hoe kan ik ICT rapporteren binnen de verschillende schoolvakken? *Hoe kan de school structureel kindcontacten inplannen? *Hoe kan ik doelgericht vaardigheden rapporteren? *Bekijken van rapporten : is er een evenwichtige rapportering in de school aanwezig? *Hoe kunnen we LVS of andere standaardtoetsen meer op maat van kinderen met leerstoornissen aanbieden? *Hoe kunnen we leerlingen zonder diagnose of zonder externe begeleiding professionele hulp aanbieden?

13 Vragen uit het werkveld (Triangel)
-Hoe kunnen we het welbevinden op onze speelplaats verhogen. (inrichting, verschillende zones creëren, afspraken) -Hoe kunnen we geweld op de speelplaats indijken en preventief tegengaan. (waarden, normen, …) -Hoe kunnen we de schoolomgeving/geschiedenis van de school integreren als ankerpunt in ons schoolgebeuren. (doorheen heel het lager) -Welke maatregelen werken effectief bij onze ouders/kinderen om het te laat komen  tegen te gaan.

14 Studiepunten: Mobiliteit en Internationalisering (overzicht)
Wereldwijd Erasmus Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Reflectief en experimenteel omgaan met de praktijk in stage 3 Profilering A 3stptn Professionalisering 3 3 stpt Profilering B

15 P.OLO-beurs di 27 juni 2017 17.00 – 18.30 uur
In namiddag concrete briefing Voorstelling OLO-Projecten door OLO3 Ook studenten Mobiliteit geven duiding Communicatie van expertise aan studenten en genodigden Verplicht!

16 Officiële inschrijving (1ste briefing)
OLO-projecten: zelf Mobiliteit: trajectbeheerder Internationalisering: trajectbeheerder OLO-project: bv. Onderwijs in de metropool A 3 stptn Onderwijs in de metropool B 3 stptn Voorlezen aan huis 3 stptn Peer-tutoring 3 stptn Opvolging in de opleiding zelf: campus van les

17 Info op


Download ppt "Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn"

Verwante presentaties


Ads door Google