Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMathijs Mark de Veer Laatst gewijzigd meer dan 6 jaar geleden
2
Even voorstellen Rens Martijn: docent Hogeschool Rotterdam
Elly van Haaren: eigen bedrijf Jennie Mast: senior adviseur Vilans Helen de Graaf – Waar: docent Hogeschool Rotterdam en eigen bedrijf
3
Waarom dit boek? Bachelor 2020
De uitdaging: in 4 jaar student opleiden Belangrijk daarin: klinisch redeneren en onderzoekend vermogen Hier past het boek naadloos in
4
Opzet van het boek Combinatie klinisch redeneren + classificaties
We werken twee classificaties uit: Omaha System en NANDA-I/NIC/NOC Twee systemen die veel in de Nederlandse gezondheidszorg gebruikt worden
5
Opzet van het boek Didactisch concept:
Theorie in het boek Praktische uitwerking op de website Voor de student: hoe werk ik met deze classificaties? Voor de docent: hoe leer ik het mijn studenten?
6
Boek Het boek is het theoretisch kader, met veel verwijzingen naar andere boeken Theorie over klinisch redeneren met Omaha System en NANDA-I/NIC/NOC Verpleegkundige classificaties helpen je om een bepaalde manier naar de werkelijkheid te kijken
7
Boek Inhoud boek: Het belang van eenheid van taal
Classificatiesystemen (kort: ICF, NANDA- I/NIC/NOC, Omaha System en Gordon) Klinisch redeneren en classificaties Het Omaha System NANDA-I, NIC en NOC Classificaties, dataverzameling en onderzoek
8
Uitwerking praktijk Veel boeken combineren theorie en praktijk
Wij doen dat niet, maar plaatsen theorie in het boek en toepassing met casuïstiek op de website Casuïstiek via filmpjes waardoor je veel meer informatie krijgt dan bij casuïstiek op papier Uitwerking van de casuïstiek via Omaha System en via NANDA-I/NIC/NOC Voorbeeldverpleegplannen
9
Aan de slag Voorbeeldcasus van de website Verpleegplan uitdelen
Wat zou jij verbeteren aan dit verpleegplan gezien vanuit: Omaha System NANDA-I/NIC/NOC of ander concept Discussie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.