De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Content Rotary website en potentiële leden

Verwante presentaties


Presentatie over: "Content Rotary website en potentiële leden"— Transcript van de presentatie:

1 Content Rotary website en potentiële leden
Rotary Trainingsdag 2016 Workshop Content Rotary website en potentiële leden Jacqueline van den Bergen 14.00: roll call 14.05: zelf iets vertellen en waar het over gaat, behoeftepeilen 14.15: slechte websites, goede websites, RCK 14.30: aan de slag met speeddate 14.40: aan de slag met identiteit 14.50; conclusies

2 Hoe maak je met de website het verschil?
Het Programma Roll call Behoeftepeiling Hoe maak je met de website het verschil? Tops en Flops ter inspiratie Wie is tevreden over de eigen clubwebsite? En over de nationale website? En over internationaal? Wiens site is up-to-date? Daar zit het! En daarom zitten julie hier Is onze website wel informatief en wervend genoeg voor nieuwe leden? De vraag stellen is die al beantwoorden Waar liggen de uitdagingen liggen? Inhoud: de kernboodschap, de foto’s, de websitemiddelen die Rotary ons biedt. Beoordelen enkele goede informatieve sites. De copy-paste methode kan maar vraagt wel specifieke aandacht 2

3 Roll-Call OPSTAAN MET NAAM CLASSIFICATIE CLUB 3

4 1. Hoe leden werven via de site/zelf aanmelden
2. Hoe open kan je zijn op de site? 3. Balans tussen vaste Rotary templates en eigen signatuur 4.Hoe blijf je actueel? 5. Koppeling met social media Wat wil je weten? Wat is een website: visitekaartje, aanmeldmiddel, informatiebron, mooie verhalenverteller? De deelnemers zelf laten inventariseren voor wie je nu vooral een website gaat maken . ·         Geïnteresseerde externen: potentiële leden en externen. ·         Welke informatie is dan nodig ·         Ga zelf na wat jou aanspreekt en waarom want dat is de X-factor! 4

5 Hoe maak je het verschil?
Niet door copy-paste Wel door: eerst denken en dan doen Stappenplan: van identiteit naar effectiviteit Hoe maak je het verschil? 5

6 Begin bij het begin EffectieveWebsite Identiteit Positionering
Een geïntegreerde communicatie aanpak Profilering Een boodschap die verleidt EffectieveWebsite + missie tov anderen doelstelling aantrekkelijk invulling + visie doelgroep + kernwaarden > Hoe kom je van een sterke identiteit naar de best passende middelen? > missie-visie-kernwaarden-doelstellingen-strategie-tactiek-middelen > Identiteit > strategie > concept > middelen 6

7 Geen aansluiting bij (marcom)doelstellingen
Slechte websites Geen aansluiting bij (marcom)doelstellingen Helpt de bezoeker niet verder Biedt geen relevante informatie Geen rekening houden met de customer journey Converteert niet Is niet vindbaar Is niet responsive Bevat technische fouten Is ronduit lelijk of verouderd 7

8 De Rotary Club Kinderdijk site
We gaan de goede kant op Nog geen goede content voor potentiële leden/geïnteresseerden bij ‘nieuwe leden’ ‘over ons’ aanpassen En nog veel meer! Het gaat maar door en aandacht voor de dynamiek van de site blijft continu nodig! De Rotary Club Kinderdijk site 8

9 Website RCK We geven info aan potentieel lid en potentiële sponsor:
We geven info aan potentieel lid en potentiële sponsor: 1.       Over Rotary in het algemeen 2.       Over onze club Bijzonderheden: -          Aantrekkelijke en informatieve homepage -          Direct info over Rotary en de club met ‘lees meer’ functie -          Ook homepage nieuwsberichten die een indruk geven over wat er speelt in de club -          Heldere structuur: ga met muis op Over ons staan en toon de kopjes/links daaronder -          Welkomstwoord en in het kort Wie zijn wij? -          Overzicht leden met foto en classificatie -          Helderheid over de clubavond -          Overzicht van Activiteiten -          Informatieve filmpjes voor nieuwe leden -          Veel informatie over Rotary in het algemeen Tip vul LeAd goed met bestuursleden en commissievoorzitters, Dan krijg je het uitgebreide ‘Over Ons’ overzicht op de website met foto, naam, functie e.d. 9

10 EN GAAN JULLIE NU GEVEN ;-)! Het goede voorbeeld
IS SUBJECTIEF WERKT VOORAL EN GAAN JULLIE NU GEVEN ;-)! Het goede voorbeeld Inhoud Algemeen: aftasten waar de uitdagingen liggen Vermeerderen kennis: content, lay-out, gebruik van kernboodschappen en foto’s, call-for-action Aanreiken ideeën: best practices met elkaar delen Samenwerking tussen clubs bevorderen: weet ik nog niet, eventueel elkaars website beoordelen, webmasters met elkaar verbinden Take-away/einddoel: drempel verlagen om de website in te zetten waar mogelijk, wegen kennen binnen Rotary om alle websitemiddelen in te zetten waar mogelijk. Jij gaf het volgende mee en dat kan ik in mijn verhaal verwerken: Wat is de informatiebehoefte van potentiële nieuwe leden Speelt de clubwebsite daar op in Voorbeelden tonen van goede informatieve sites Vorm Verschillende onderwerpen benoemen Tonen van verschillende websites: top of flop? Interactieve opzet: (tafel)discussie of uitwerking ideale website, wat ga je morgen anders doen? 10

11 WERKVORMEN voor VERANDERING
Aan de slag! WERKVORMEN voor VERANDERING

12 Begin bij het begin EffectieveWebsite Positionering Identiteit
Een geïntegreerde communicatie aanpak Een boodschap die verleidt Profilering EffectieveWebsite + missie tov anderen doelstelling aantrekkelijk invulling + visie doelgroep + kernwaarden > Hoe kom je van een sterke identiteit naar de best passende middelen? > missie-visie-kernwaarden-doelstellingen-strategie-tactiek-middelen > Identiteit > strategie > concept > middelen 12

13 De 5 stappen op een rij to catch or not to catch!
Identiteit vaststellen Positionering bepalen Doelgroepen en doelstellingen bepalen Profileren met de juiste boodschap En pas dan…website vormgeven en vullen: tone of voice, fotogebruik, kopteksten… to catch or not to catch! Identiteit bepaalt aantrekkingskracht 13

14 Alleen ga je sneller, samen kom je verder
We zijn er nu toch! Samenwerking tussen clubs bevorderen door speeddate op zoek naar tips voor verbetering Wat was grootste eye-opener? 14

15 Tips uit de groep Denk eerst goed na over je identiteit; wat wil je voor wie zijn, anders blijft het vlees noch vis en word je nooit een aantrekkelijke partij Denk na over wat de functie van de website is: visitekaartje, aanmeldmodule, informatiebron, verhalenverteller/goede doelen verslaggever Plaats herkenbare beelden op de locale sites van activiteiten, goede doelen etc. Roep sponsors op zich te melden naar aanleiding van de beelden Link Facebook aan content op de website Verwijs door naar een contactformulier Quick win: vul ‘Over Ons’ door LeAd goed in te vullen; de bestuursleden komen er automatisch op Veel locale websites bevatten geen info over Rotary algemeen Vul de website voor je eigen leden alsof je nieuwe leden wilt aantrekken; oproep om elkaars clubs te bezoeken voor inspiratie; maak aanmelding makkelijk Wees af en toe burgerlijk ongehoorzaam en implementeer gewoon iets dat steeds weer discussie oplevert (wel/geen foto’s op de site, wel/geen koppeling met social media, wel/geen wervende advertentie plaatsen) Met gamification aantrekkingskracht vergroten van de website; je komt spelenderwijs, op zoek naar specifieke informatie, bij een aanmeldmogelijkheid voor Rotary terecht 15

16 Actie = gegarandeerd reactie
Conclusies Ken je eigen aardigheden Communiceer wat je doet en doe wat je communiceert: zichtbaar en aantrekkelijk! Wat kan je morgen al veranderen op basis van de tips die je hoorde of wat breng je de eerste clubbijeenkomst direct al in? Actie = gegarandeerd reactie

17 Hartelijk dank voor jullie aandacht!
17

18 Altijd van harte welkom op Jacqueline@vrouwendiebouwen.nl
Specifieke vragen? Altijd van harte welkom op of 18


Download ppt "Content Rotary website en potentiële leden"

Verwante presentaties


Ads door Google