De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Ken je doelgroep: Persona’s

Verwante presentaties


Presentatie over: "Ken je doelgroep: Persona’s"— Transcript van de presentatie:

1 Ken je doelgroep: Persona’s
Persona = Masker (Latijn)

2 Persona’s Gedetailleerde representatie van een (voorbeeld)klant
Zeer bruikbaar in je (online) marketing: Marketing(boodschap) anno 2017 moet goed aansluiten bij de doelgroep Je doelgroep en hun (informatie)behoefte en gedragen kennen is dan essentieel Verschillende soorten persona’s: Primaire persona Secundaire persona Negatieve persona

3

4 Voorbeeld: je verkoopt zonnepanelen
David Jonge vader, Voorkeur voor visuele media; doet grondig onderzoek; kind van online generatie; kiest voor economische oplossingen Bewust van Probleem Mijn energierekening lijkt aan de hoge kant Vragen & Antwoorden Vraag: Wat is de gemiddelde energierekening voor een eengezinswoning eigenlijk? Vraag: Wat zijn de grootste energieverbruikers in een gemiddeld huishouden?

5

6 Voorbeelden

7 Voorbeelden

8 Voorbeelden

9 Voorbeelden

10 Doelgroepen / Persona’s

11 Persona’s maken Wat heb je nodig? Een framework/canvas
Input / inzicht in doelgroep

12 Persona’s maken

13 Een framework kiezen Veel mogelijkheden, sommige beter dan andere. Overwegingen: Welke ‘velden’ heb je nodig? Wat is relevant? Belangrijk onderscheid: b2b <> b2c Voor marketing ook belangrijk: mediavoorkeuren en -gebruik

14 Persona’s ontwikkelen
Over het ontwikkelen van persona’s: Persona’s moeten gericht zijn op (content) marketing Werkvorm: workshop Zelf doen of uitbesteden? Zelf doen kan, maar voorkom bedrijfsblindheid Consultant is vooral een moderator in cocreatie Hoeveel persona’s heb je nodig?


Download ppt "Ken je doelgroep: Persona’s"

Verwante presentaties


Ads door Google