Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
het programmeren voorbij
Informatiekunde, het programmeren voorbij Marijke van Hees, Telematica Instituut
2
Klassieke informatica biedt niet alle denkgereedschap om in de informatiemaatschappij te functioneren
3
Informatiemaatschappij
ICT bouwsteen De goede informatie De goede plek Persoonlijk en functioneel adekwaat Informatie bepalend voor betrekkingen Innovatie techniek Een blijvertje!
4
Wie wil functioneren, moet zich niet door de veelheid en snelheid van informatie laten overweldigen, maar moet denkgereedschappen meekrijgen, om ermee overweg te kunnen!
5
Het Telematica Instituut vertaalt wetenschappelijke kennis naar toepassingen in de praktijk van bedrijfsleven en maatschappij.
6
Visie op denkgereedschap
Centraal staat voor competente kennis-werkers het zicht op de toepassing vanuit drie perspectieven: inhoud (content) samenwerken transacties (ketens)
7
Informatie-management
9
Elektronisch Samenwerken
12
Elektronisch Zakendoen
15
Klassieke informatica biedt niet alle denkgereedschap om in de informatiemaatschappij te functioneren
16
Motief ICT middelbare school
Duurzame economie; professionaliteit organisaties Oude en nieuwe economie gaan hand in hand Geen tweedeling Samenwerken en stijl Basis ICT begrip Leren kijken naar informatievragen: content en ketens Training in verantwoordelijk met informatie omgaan
17
Eerstegraads opleiding Informatiekunde
Begrip van achtergronden basis ICT begrippen technologie (klassieke) informatica sociale wetenschappen (psychologie, sociologie, rechten) bedrijfs- en bestuurskunde operationaliseren en logica architectuur en systemen
18
Maatschappelijke en economische noodzaak:
Curriculum informatiekunde voor eerstegraads bevoegdheid en informatiekunde als vast schoolvak in middelbaar onderwijs
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.