Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLucas Smeets Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Presentatie Afterworknet d.d. 19 januari 2016
2
FUTURING PEOPLE Roger Lenssen DANSEN OP HET RITME VAN DE TIJD
4
Perspectiefmodel OPBOUW AFBOUW PRODUCT/DIENST MARKT/KLANT ORGANISATIE
OMBOUW Perspectiefmodel
5
Voorwaarden voor een veranderingsproces in een organisatie
Noodzaak voor verandering Een duidelijk gedeelde visie Vermogen tot verandering Uitvoerbare eerste stappen + VERANDERINGEN Voorwaarden voor een veranderingsproces in een organisatie
6
Fase in de product- en productieontwikkeling schematisch weergegeven
Waarde toevoegen door toedoen van duurzaam produceren Design als toegevoegde waarde Dienst-/ serviceverlening Markt-/ klantgerichtheid Productie Productfase Pure productfase Personal Design Design Service Kwaliteit Massaproductie Serieproductie Maatwerk Efficiency 2010 2000 1985 1970 1960 1900 Fase in de product- en productieontwikkeling schematisch weergegeven Duurzaam
7
Gisteren en Vandaag
8
Kleermakers tot 1960
9
Mijnindustrie tot ± 1970
10
Einde confectie-industrie ± 1980
11
Waterval
12
Nieuw perspectief DSM
13
Macintosh Retail Group
een nieuw perspectief
15
Accentverschuiving in de carrièreontwikkeling
16
Accentverschuiving t.a.v. vakmanschap
17
Vandaag en Morgen
18
Roger Lenssen Karin Manuel DANSEND NAAR DE TOEKOMST
FUTURING PEOPLE Roger Lenssen Karin Manuel DANSEND NAAR DE TOEKOMST
19
Ombouw van individu en organisatie
Wat vraagt de markt? Wat vraagt mijn baas en collega’s of medewerkers van me? Wat is de visie van de organisatie en hoe kijkt de organisatie? Wat moet ik bij mezelf opbouwen, waarom en hoe? (dit kan zowel liggen op het gebied van kennis, vaardigheden, attitude en of ambitie) Wat moet ik bij mezelf afbouwen, waarom en hoe? (dit ligt vaak op het gebied van gedrag en ‘verouderde’ inzichten) Hoe ziet mijn product eruit? Voldoe ik nog aan de eisen van de huidige tijd? Wat zijn mijn resultaten? Waar ga ik naar toe? Waarom, met wie en hoe? Wat moet er dan gebeuren? Ombouw van individu en organisatie
20
Aantal ZZP’ers t. o. v. aantal werkenden per lft. categorie: stand dec
% ZZP t.o.v. totaal werkz. per lft. cat. Percentage 7.142 791 = 11% = 14,4% = 12,75% = 12,2% = 7,6% = 0,5%
21
Verdeling aantal zelfstandigen in de dienstverlening naar opleidingsniveau: Stand dec. 2014
(X 1.000) 45% 38%
22
Inkomen zelfstandigen t.o.v. inkomen loondienst
INDEX
23
Hybride medewerker/professional
Hoog Laag ‘Ruimte’ Ideeën m.b.t. Ondernemende medewerker Risico Hybride medewerker/professional ZP ZZP Ondernemer deel voor eigen risico deel veiligheid als werknemer dienstverlening kennis = kapitaal acquisitie = must businesscase onderbouwen van ‘voorstellen’ initiatief m.b.t. verantwoordelijk voor business en medewerkers ‘vol in de wind’ tastbaar product/dienstverlening kapitaal nodig/bank eerst onderbouwing Markt.ontw. Futuring people Productverbetering Procesverbetering PMC Ondernemend Nederland
24
VRAGEN Er vanuit gaande dat ‘afterworknet’ wil bijdragen aan het creëren van kansen voor mensen op de arbeidsmarkt, op welke doelgroep achten jullie dat het meest kansrijk, en hoe pakken we dit aan? Hoe zouden we een en ander vorm willen geven? Als we uitgaan van het feit dat we er iets mee zouden willen We verdelen ons in groepen Jullie krijgen hiervoor 25 minuten de tijd Schrijf de ideeën, oplossingen op een flap Presenteer kort aan de groep wat er in jouw groep uit is gekomen.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.