De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

2016.

Verwante presentaties


Presentatie over: "2016."— Transcript van de presentatie:

1 2016

2 Aan de slag met jullie teamplan 2016!
Hier kun je een korte omschrijving geven van je team. Je mag deze ruimte zelf invullen met hetgeen je kwijt wilt over je team. Bijvoorbeeld: wat is er leuk aan het team? En wat kenmerkt het team. Wat zijn uitdagingen in de omgeving en intern? Wat gaat er al goed in het team en wat kan er beter? Wat zijn onze speerpunten voor dit jaar? Of waar staan wij over een jaar? (Houd rekening met de speerpunten van Icare en het rayon):

3 Leeswijzer teamplan Op basis van de ervaringen van jullie hebben we het teamplan 2015 aangepast zodat het jullie nog meer gaat helpen om verder te groeien als succesvol wijkteam. Hieronder zie je een voorbeeld van een ingevulde maand en lees je enkele tips. Als team ben je verplicht om enkele thema’s jaarlijks te bespreken, dit zijn de HKZ onderdelen. Als geheugen-steuntje staan de thema’s al vermeld in de kalender. Je gebruikt deze activiteiten-kalender om de weekstart-planning, acties, afspraken en bijv. verjaardagen in te zetten, dit zorgt voor overzicht. Een blokje met waardevolle tips zoals “ Nodig eens een rayon-vertegen-woordiger van de Kwaliteitsgroep-en uit. Meer info op intranet: Basis voor zorg > Shared Governance > Kwaliteitsgroep” De weekstarts zijn een belangrijk onderdeel om met elkaar te bespreken hoe het er voor staat met bepaalde taken die volgens de planning en doelen uit het teamplan komen.

4 Onze teamleden; waar zijn we goed in en wat doen we voor het team
Naam Functie Kwaliteiten Teamtaken Wat pak jij dit jaar vanuit jouw taak op? Tip! Neem vanuit het teamplan 2015 de teamtakenlijst over door Ctrl-C en Ctrl-V. Plan wel een evaluatiemoment in om te toetsen of iedereen nog op de juiste taak zit.

5 Ons plan in een overzicht
KPI Doel (norm) Huidig Hoe staan we er nu voor? Wat hebben we over 4 maanden bereikt? Medewerker (team) Fasemodel (gemiddelde) Medewerker bekwaam in Edumanager (%) Gemiddelde tijd per klant MTO (gemiddelde) Capaciteit (%vast/variabel) (zorg) Klant KTO (gemiddelde) Aantal MICK Visie op zorg (%) Medicatieveiligheid (%) Zorgplan (%) Financieel (geld) Klanttijd (%) Gezondheid (%) Waarom en hoe werkt een teamplan? zie bijlage Wat zit er in onze portemonnee? Budget Geef kort aan waaraan jullie het geld en de uren willen besteden? PR budget Scholingsuren Sociale activiteiten

6 Notitiepagina Een eigen vrije notitiepagina voor vrije invulling. Je kan hier bijvoorbeeld neerzetten wat de afweging is om te kiezen voor bepaalde doelen en welke acties je uit gaat zetten om de doelen te bereiken.

7 Hygiëne & infectiepreventie
Januari 1-1 Nieuwjaarsdag 17-1 HKZ thema van de maand: Hygiëne & infectiepreventie ABC protocol 2-1 18-1 3-1 19-1 4-1 20-1 5-1 21-1 6-1 22-1 7-1 23-1 Vul alle overleggen al in op de kalender (weekstarts, 4M, enz.) 8-1 24-1 9-1 25-1 10-1 26-1 11-1 27-1 12-1 Het leveren van kwaliteit kost geld. Het niet leveren van kwaliteit kost kapitalen. 28-1 13-1 29-1 14-1 30-1 15-1 31-1 16-1

8 Februari 16-2 17-2 18-2 19-2 20-2 21-2 22-2 23-2 24-2 25-2 26-2 27-2
28-2 Februari 1-2 2-2 3-2 4-2 5-2 6-2 7-2 8-2 9-2 10-2 11-2 12-2 13-2 14-2 Valentijnsdag 15-2 HKZ thema van de maand: Kwaliteitsposter – mick (calamiteiten) – huiselijk geweld Wereld Kanker Dag Vul de kalender vanuit de teamtaken die een ieder oppakt (KTO, MTO, PR enz.) Door samen te werken met anderen leer je veel over jezelf. 29-2

9 Maart 1-3 Nationale Complimenten Dag 17-3 HKZ thema van de maand:
Bewust veilig werken - medicatieveiligheid – cytostaticarichtlijn 2-3 18-3 3-3 19-3 4-3 20-3 5-3 21-3 6-3 22-3 7-3 23-3 Staan de verjaardagen al op de kalender?  8-3 24-3 9-3 25-3 Goede Vrijdag 10-3 26-3 11-3 27-3 Eerste Paasdag 12-3 Het oprechtste compliment dat we elkaar kunnen schenken is aandacht.. 28-3 Tweede Paasdag 13-3 29-3 14-3 30-3 15-3 31-3 16-3

10 Alleen kun je sneller, samen kom je verder..
April 1-4 16-4 HKZ thema van de maand: Gezondheid 2-4 17-4 3-4 18-4 4-4 19-4 5-4 20-4 6-4 21-4 7-4 22-4 Bereid 4M (4 maandelijks gesprek) voor o.a. vanuit het fasemodel 8-4 23-4 9-4 24-4 10-4 25-4 11-4 26-4 12-4 27-4 Koningsdag Alleen kun je sneller, samen kom je verder.. 13-4 28-4 14-4 29-4 15-4 30-4

11 Evaluatie van ons teamplan (4M) Hoe staan we er nu voor en waar willen we naar toe?
KPI Doel (norm) Huidig Welke ontwikkelingen / trends hebben we de afgelopen 4 maanden gezien? Waar willen we ons op richten en wat hebben we over 4 maanden bereikt? Medewerker (team) Fasemodel (gemiddelde) Medewerker bekwaam in Edumanager (%) Gemiddelde tijd per klant MTO (gemiddelde) Capaciteit (%vast/variabel) (zorg) Klant KTO (gemiddelde) Aantal MICK Visie op zorg (%) Medicatieveiligheid (%) Zorgplan (%) Financieel (geld) Klanttijd (%) Gezondheid (%) Door in de weekstart te sturen op KPI’s ben je goed voorbereid op het 4M gesprek met de TC. Doel is om vast te stellen of de gestelde doelen zijn behaald en wat jullie er van hebben geleerd. Met behulp van het fasemodel kijk je waar je nu staat in de teamontwikkeling en bepaal je wat nodig is voor de doorontwikkeling. Wat zit er in onze portemonnee? Resterend budget Geef kort aan waaraan jullie het geld en de uren hebben besteed? PR budget Scholingsuren Sociale activiteiten

12 Notitiepagina Een eigen vrije notitiepagina voor vrije invulling. Je kan hier bijvoorbeeld neerzetten wat de afweging is om te kiezen voor bepaalde doelen en welke acties je uit gaat zetten om de doelen te bereiken.

13 Steeds beter is het beste in mijzelf en anderen naar boven halen.
Mei 1-5 17-5 HKZ thema van de maand: Privacy – klachten – bejegening – nieuwe beroepscode - vertrouwenspersoon 2-5 18-5 3-5 Wereld Astma Dag 19-5 4-5 Dodenherdenking 20-5 5-5 Bevrijdingsdag, Hemelvaartsdag 21-5 6-5 22-5 7-5 23-5 Misschien kan je samen met een ander team met het HKZ thema aan de slag? 8-5 Moederdag 24-5 9-5 25-5 10-5 26-5 11-5 27-5 12-5 Dag van de Verpleging 28-5 Steeds beter is het beste in mijzelf en anderen naar boven halen. 13-5 29-5 14-5 30-5 15-5 Eerste Pinksterdag 31-5 16-5 Tweede Pinksterdag

14 Juni 1-6 16-6 HKZ thema van de maand:
Groene praktijkregels - AFB - Arbo 2-6 17-6 3-6 18-6 4-6 19-6 Vaderdag 5-6 20-6 6-6 21-6 Heb je al eens contact gezocht met de kwaliteits-groepen? Je vindt de rayonvertegen-woordigers op intranet: Basis voor zorg > Shared Governance 7-6 22-6 8-6 23-6 9-6 24-6 10-6 25-6 11-6 26-6 12-6 27-6 Mensen zijn niet lastig, mensen zijn verschillend, dat is best lastig 13-6 28-6 14-6 29-6 15-6 30-6

15 Juli 1-7 17-7 HKZ thema van de maand: Overdracht/rapportage 2-7 18-7
3-7 19-7 4-7 20-7 5-7 21-7 6-7 22-7 Heb aandacht voor elkaar in de vakantie-periode. Bespreek tijdig wat realistisch is en hoe het werk verdeeld kan worden 7-7 23-7 8-7 24-7 9-7 25-7 10-7 26-7 11-7 27-7 12-7 Vakantiestress voorkom ik door tijdens het jaar voldoende te oefenen. 28-7 13-7 29-7 14-7 30-7 15-7 31-7 16-7

16 Het geheim van een opgeruimd bureau is een geweldige prullenbak.
Augustus 1-8 17-8 HKZ thema van de maand: Lezen vakliteratuur 2-8 18-8 3-8 19-8 4-8 20-8 5-8 21-8 6-8 22-8 7-8 23-8 Wordt het niet weer eens tijd om te gaan 5S-en? Meer weten? 8-8 24-8 9-8 25-8 10-8 26-8 11-8 27-8 12-8 Het geheim van een opgeruimd bureau is een geweldige prullenbak. 28-8 13-8 29-8 14-8 30-8 15-8 31-8 16-8

17 Evaluatie van ons teamplan (8M) Hoe staan we er nu voor en waar willen we naar toe?
KPI Doel (norm) Huidig Welke ontwikkelingen / trends hebben we de afgelopen 4 maanden gezien? Waar willen we ons op richten en wat hebben we over 4 maanden bereikt? Medewerker (team) Fasemodel (gemiddelde) Medewerker bekwaam in Edumanager (%) Gemiddelde tijd per klant MTO (gemiddelde) Capaciteit (%vast/variabel) (zorg) Klant KTO (gemiddelde) Aantal MICK Visie op zorg (%) Medicatieveiligheid (%) Zorgplan (%) Financieel (geld) Klanttijd (%) Gezondheid (%) Door in de weekstart te sturen op KPI’s ben je goed voorbereid op het 4M gesprek met de TC. Doel is om vast te stellen of de gestelde doelen zijn behaald en wat jullie er van hebben geleerd. Met behulp van het fasemodel kijk je waar je nu staat in de teamontwikkeling en bepaal je wat nodig is voor de doorontwikkeling. Wat zit er in onze portemonnee? Resterend budget Geef kort aan waaraan jullie het geld en de uren hebben besteed? PR budget Scholingsuren Sociale activiteiten

18 Notitiepagina Een eigen vrije notitiepagina voor vrije invulling. Je kan hier bijvoorbeeld neerzetten wat de afweging is om te kiezen voor bepaalde doelen en welke acties je uit gaat zetten om de doelen te bereiken.

19 September 1-9 16-9 HKZ thema van de maand:
Excellente zorg - kwaliteitsregister - bekwaamheid 2-9 17-9 3-9 18-9 4-9 19-9 5-9 20-9 6-9 21-9 Wereld Alzheimerdag 7-9 22-9 8M, hebben we onze doelen behaald? 8-9 23-9 9-9 24-9 10-9 25-9 11-9 26-9 12-9 27-9 Stop geen energie in dingen die je niet kunt veranderen. 13-9 28-9 Dag van de Thuiszorg 14-9 29-9 15-9 30-9

20 Oktober 1-10 17-10 HKZ thema van de maand:
Zorgmap – risicosignalering - gebruik zorginhoudelijke protocollen 2-10 18-10 3-10 19-10 4-10 20-10 5-10 21-10 6-10 22-10 7-10 23-10 Wat vinden jullie belangrijk in de samenwerking? 8-10 24-10 9-10 Dag van de Palliatieve Zorg 25-10 10-10 26-10 11-10 27-10 12-10 28-10 Word groot in kleine dingen. 13-10 29-10 14-10 30-10 15-10 31-10 16-10

21 De klant staat centraal.
November 1-11 16-11 HKZ thema van de maand: (bij)scholing 2-11 17-11 3-11 18-11 4-11 19-11 5-11 20-11 6-11 21-11 7-11 22-11 Weet er iemand een leuke kerstactiviteit voor de klanten? 8-11 23-11 9-11 24-11 10-11 Mantelzorgdag 25-11 11-11 26-11 12-11 27-11 De klant staat centraal. 13-11 28-11 14-11 29-11 15-11 30-11

22 Beleidszaken - organisatie
December 1-12 17-12 HKZ thema van de maand: Beleidszaken - organisatie 2-12 18-12 3-12 19-12 4-12 20-12 5-12 Sinterklaas 21-12 6-12 22-12 7-12 Dag van de Vrijwillligers 23-12 12M, waar richten we ons volgend jaar op? 8-12 24-12 9-12 25-12 Eerste Kerstdag Eerste Kerstdag 10-12 26-12 Tweede Kerstdag 11-12 27-12 12-12 De beste manier om de toekomst te voorspellen, is haar zelf te creëren. 28-12 13-12 29-12 14-12 30-12 15-12 31-12 Oudejaarsdag 16-12

23 Evaluatie van ons teamplan (12M) Hoe staan we er nu voor en waar willen we naar toe?
KPI Doel (norm) Huidig Welke ontwikkelingen / trends hebben we de afgelopen 4 maanden gezien? Waar willen we ons op richten en wat hebben we over 4 maanden bereikt? Medewerker (team) Fasemodel (gemiddelde) Medewerker bekwaam in Edumanager (%) Gemiddelde tijd per klant MTO (gemiddelde) Capaciteit (%vast/variabel) (zorg) Klant KTO (gemiddelde) Aantal MICK Visie op zorg (%) Medicatieveiligheid (%) Zorgplan (%) Financieel (geld) Klanttijd (%) Gezondheid (%) Door in de weekstart te sturen op KPI’s ben je goed voorbereid op het 4M gesprek met de TC. Doel is om vast te stellen of de gestelde doelen zijn behaald en wat jullie er van hebben geleerd. Met behulp van het fasemodel kijk je waar je nu staat in de teamontwikkeling en bepaal je wat nodig is voor de doorontwikkeling. Wat zit er in onze portemonnee? Resterend budget Geef kort aan waaraan jullie het geld en de uren hebben besteed? PR budget Scholingsuren Sociale activiteiten

24 Notitiepagina Een eigen vrije notitiepagina voor vrije invulling. Je kan hier bijvoorbeeld neerzetten wat de afweging is om te kiezen voor bepaalde doelen en welke acties je uit gaat zetten om de doelen te bereiken.

25

26 Bijlage: Waarom en hoe werkt een teamplan?
In het teamplan stel je samen met het team en de teamcoach vast wat je wilt bereiken de komende 4 maanden. Probeer daarbij een doel te stellen voor de klant, de medewerker en de financiën/de organisatie. Uitgangspunt is altijd liever 1 doel goed dat 6 niet goed. Probeer je doel zo SMART mogelijk te formuleren. SMART betekent: Specifiek; Is de doelstelling eenduidig? Meetbaar; Hoe kun je meten of je doel behaald is? Acceptabel; Is deze acceptabel voor het team en/of rayon/Icare? Realistisch; Is het doel haalbaar? Tijdgebonden; Wanneer (in de tijd) moet het doel bereikt zijn? TC neemt input mee vanuit Icare/het rayon voor te stellen doelen. BV nieuwe afspraken met zorgkantoor tav medicatiebeleid of wijzigingen afspraken met gemeenten. Teamplan Teamplan Teamplan feb maart april mei juni juli aug sept okt nov dec jan 4M gesprek team & TC (1x4 maanden): Terugblikken: welke resultaten zijn behaald? Vooruitblikken: waar staan we nu en wat hebben we over 4 maanden bereikt voor klant, medewerker en financiën? Welke acties gaan we inzetten om doelen te behalen (overnemen op de activiteitenkalender ) Activiteitenkalender invullen met: Teamdoelen acties Evaluatie teamtaak Maandthema Evaluaties Teamzaken Weekstarts Wekelijks terug- & vooruitblikken op de afgesproken acties: lukt het, lopen we ergens tegenaan, hebben we hulp nodig etc. Bespreken waar we tegenaan lopen en wat beter kan (geeft input voor nieuw te stellen teamdoelen)


Download ppt "2016."

Verwante presentaties


Ads door Google