Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJulia Brander Laatst gewijzigd meer dan 7 jaar geleden
1
Workshop: Transformatie naar een marktgerichte sociale onderneming Project Internal Branding SOWECO
2
Aanleiding Veranderende organisatie
Verbinden van de externe merkpositionering van de organisatie met het gedrag en mindset van de medewerkers
3
Branding: waar denkt u aan bij?
Te laat?
4
Branding: waar denkt u aan bij?
5
Branding: waar denkt u aan bij?
Zuinig? -
6
Branding: waar denkt u aan bij?
-
7
Branding: waar denkt u aan bij?
Steeds verrassend, altijd voordelig
8
Branding: waar denkt u aan bij?
9
Branding: waar denkt u aan bij?
Hamsteren
10
Branding: waar denkt u aan bij?
11
Branding: waar denkt u aan bij uw eigen organisatie?
Vergelijk uw organisatie met een dier Zoals het was/is Gewenste situatie?
12
Aanpak SOWECO Internal Branding
Projectteam gevormd In samenwerking met externe partij Niel Pepers van Bright Future Waarden, ambitie en belofte geformuleerd samen met professionals
13
Internal Branding in fasen: Merk als kompas
De MerkPersoon is de beschrijving van ons merk op een menselijke manier. Onze ambitie is wat ons drijft. Het is onze overtuiging. Hiervoor komen we elke dag ons bed uit. Onze stakeholders delen deze ambitie met ons, het is wat hen in ons aantrekt. Onze belofte is het emotionele voordeel dat je ervaart als je met ons te maken hebt. Het is deze belofte die wij elke keer weer moeten waarmaken en waar anderen geen genoeg van kunnen krijgen. Onze waarden zijn sturend voor alles wat we doen en hoe we het doen. Hoe vaker we ze toepassen in ons werk hoe sterker en herkenbaarder we als organisatie worden. De MerkPersoon is alleen voor “intern gebruik”. Het merk is bepaald, sturend voor gedrag en op eenvoudige, begrijpelijke wijze vastgelegd
14
Internal Branding in fasen: Merk is bekend
geloof in elkaar alles bloeit met de juiste aandacht MERK IS BEKEND Medewerkers zijn op de hoogte van de nieuwe koers, begrijpen de noodzaak en het merk op hoofdlijnen Dichtbij open | hartelijk Lef uitdagend | daadkracht Optimistisch positief| energiek Toegewijd gedreven | aandachtig
15
Internal Branding in fasen: Merk wordt geleefd
Workshops Toolboxtrainingen Leidinggevenden, stafmedewerkers en voorlieden Door eigen trainers MERK WORDT GELEEFD Medewerkers hebben het merk doorleefd en vertalen het naar eigen gedrag en werkzaam-heden
16
Internal Branding in fasen: Merk zit in systemen: vervolgopdracht
Systemen zijn aangepast zodat het merk en de mensen worden versterkt
17
Tijdspad Voorbereiding: november-december 2016
Workshops MT, branchemanagers, P&O, trainers en projectteam: januari 2017 Train de trainer: januari en februari 2017 Workshops en toolboxtrainingen overige medewerkers: maart-mei 2017 Aansluitend borging
18
Betekenis geven aan de waarden
Lef uitdagend | daadkracht toestemming zoeken roekeloos Dichtbij open | hartelijk toegankelijk benauwend Toegewijd gedreven | aandachtig betrokken niet van ophouden weten Optimistisch positief| energiek tevreden niet realistisch Van elke merkwaarde kun je “te veel” of “te weinig” hebben. Het gaat er om dat we allemaal onze merkwaardes begrijpen en toepassen op dezelfde manier, onze manier.
19
Waarden worden bespr
20
Betekenis geven aan de waarden
Lef uitdagend | daadkracht toestemming zoeken roekeloos In groepen: bepaal voor deze waarde welke bekende Nederlander precies genoeg heeft van deze waarde, welke teveel en welke te weinig. Wijs 1 persoon aan die het plenair terugkoppelt.
21
Betekenis geven aan de waarden
Dichtbij open | hartelijk toegankelijk benauwend In groepen: bepaal voor deze waarde welke bekende Nederlander precies genoeg heeft van deze waarde, welke teveel en welke te weinig. Wijs 1 persoon aan die het plenair terugkoppelt.
22
Betekenis geven aan de waarden
Toegewijd gedreven | aandachtig betrokken niet van ophouden weten In groepen: bepaal voor deze waarde welke bekende Nederlander precies genoeg heeft van deze waarde, welke teveel en welke te weinig. Wijs 1 persoon aan die het plenair terugkoppelt.
23
Betekenis geven aan de waarden
Optimistisch positief| energiek tevreden niet realistisch In groepen: bepaal voor deze waarde welke bekende Nederlander precies genoeg heeft van deze waarde, welke teveel en welke te weinig. Wijs 1 persoon aan die het plenair terugkoppelt.
24
DANK U VOOR DE AANDACHT
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.