Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
SYMPOSIUM Vervoer in de buurt
Maikel Bracun Ontwikkelmanager 23-jun 2017
2
Content Ontwikkelingen en uitdagingen Vervoersconcepten OV-shuttle
Avondvlinder Overig Belofte aan reizigers Flexibiliteit Randvoorwaarden Conclusie
3
Ontwikkelingen Impact van verwachte ontwikkelingen
Grootste mobiliteitstoename is voorzien in en tussen de grootstedelijke regio’s Gebieden met beperkte vervoersvraag: OV met vaste halteplaatsen en routes lastig in stand te houden Capaciteits- en kwaliteitsgrenzen Gerichte investeringen Nieuwe vervoersconcepten Slimme financiering Aansturing
4
Uitdagingen
5
Case studie Concessie Limburg ‘Witte vlekken’
6
OV-shuttle Dienstregeling van OV-knooppunt naar centrale halte in kern
Halte-halte (OV-tarief) + € 2,50 = Halte-deur 06:00u-23:00u (7 dagen p/week)
7
Avondvlinder Vast vertrekpunt vanaf OV-knooppunt en flexibele route
Halte-halte (OV-tarief) Dal perioden (7 dagen p/week)
8
Overige nieuwe vervoersconcepten
Volledig flexibele mobiliteitsoplossing Arriva Click in Kent (UK) Deur-deur Potentieel geschikt voor stedelijke gebieden Fietsdeelsysteem Arriva Nextbike in Maastricht First and last mile
9
Belofte aan reizigers Als er geen regulier OV (meer) is, brengt de Arriva Vlinder je naar je bestemming Net zo gemakkelijk als reizen met regulier OV door integraal informatie- en betaalsysteem (1 loket) waar je alle vormen van vervoer die Arriva aanbiedt op eenduidige wijze kunnen plannen, reserveren en betalen
10
Zo werkt het voor de reiziger
11
Voorkant en achterkant
Aan de voorkant voor reizigers is het 1 propositie voor kleinschalig vraaggestuurd OV, met 1 naam, 1 loket voor het plannen, reserveren en betalen van je reis Aan de achterkant binnen Arriva betekent dit dat het huidige vraagafhankelijke vervoer in de regio’s (o.a. OV-shuttles, Avondvlinder, etc.) zal worden uitgevoerd onder een uniforme naam Optimale vervoerkundige flexibiliteit om binnen 1, voor reizigers herkenbare propositie, in te spelen op de behoefte per regio/gebied
12
Randvoorwaarden Uitgangspunt is dat reizigers in de Arriva Vlinder precies zo kunnen betalen als in het reguliere OV OV-chipkaart (en alle producten), e-ticket of los wagenverkoop Uitvoering kleinschalig vraaggestuurd OV is conform kwaliteitsniveau reguliere verbindingen Toegankelijkheid
13
Conclusie ‘Vervoer in de buurt’ is onderdeel van totale mobiliteitsketen Mobiliteitsaanbieder Differentiëren in productaanbod Uniform aanbieden voor reizigers Samenwerking met mobiliteitspartners
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.