Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTessa Jacobs Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
VCO Amsterdam, 3 december 2002 Eelco Hessling Manager Retail Investors & Education Euronext Amsterdam
2
‘A whiter shade of grey’ 500 keer workshop ethiek
3
Workshop ethiek: voor wie start begin 1998 initiatief van Amsterdam Exchanges adviseurs handelaren vermogensbeheerders analisten DSI 1999
4
Workshop ethiek: vorm luchtig tintje, kring, broodje voor, borrel na, badge met voornaam casus in de vorm van kleine scènes gespeeld door professionele acteurs kapstok voor discussie eigen inbreng deelnemers moderator
5
Workshop ethiek: inhoud casus uit Klachtencommissie casus uit overleg met marktpartijen niet verzonnen herkenbaar vertrouwelijkheid
6
Workshop ethiek: adviseurs zorgplicht / uitvoeringsplicht is klant altijd koning? are all clients equal? kwetsbaarheid adviseurs als ‘knellend’ ervaren regelgeving
7
Scène adviseur - klant Thema: willen we alle klanten? conflict beleid bank wensen klant moeten klanten alles begrijpen (sic)? liability adviseur
8
Workshop ethiek: handel frontrunning / voorkennis / Wte 95 is een beetje frontrunnen ook frontrunnen? belangenverstrengeling Chinese Walls ethiek versus ‘geld verdienen’
9
Scène handel Thema: frontrunnen gelijktijdigheid van informatie Chinese walls eigen aandelenbezit is de klant koning of is dat de bank?
10
Workshop ethiek: hoe nu verder voor nieuwe instromers éducation permanente overleg met DSI
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.