Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJoost Jacobs Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Klik om de stijl te bewerken Visite kaartje Ontwerpen Gebruiken Maken Tips en trucs
2
Klik om de stijl te bewerken
3
voorbeelden
4
Klik om de stijl te bewerken voorbeelden
5
Klik om de stijl te bewerken
6
Henk van der Hout coördinator info@wwcafewestland.nl wingdings 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0 ! @ # $ % ^ & * ( ) WWW wwcafewestland.nl Burg Kampschoërstraat 25 2681 AB Monster
7
Klik om de stijl te bewerken Waar moet ik op letten bij een goed visitekaartje? Bedenk hoe je jouw visitekaartje wilt gaan gebruiken, en verplaats je in de ontvanger van je visitekaartje. Bepaal welke gegevens op je visitekaartje moeten komen, aan de hand van de checklist.
8
Klik om de stijl te bewerken Wat staat er niet op een goed visitekaartje? Teveel informatie. Dit kan mensen duizelen. Maak van je visitekaartje geen minibrochure of portfolio. (KvK nummer, BTW nummer, IBAN) Reclame van de drukker Correcties met pen
9
Klik om de stijl te bewerken Visitekaartjes: tien ontwerptips 1.Houd het hoofddoel van de visitekaartjes voor ogen 2.Maak de (bedrijfs) naam goed leesbaar 3.Voorkom een overdosis aan informatie 4.Zet naam, telefoon en e-mail op de voorgrond 5.Overweeg een staand kaartje 6.Kies een bijzondere papiersoort 7.Overweeg eens een afwijkend formaat of bijzondere snijvorm 8.Bedenk een originele vouwvorm 9.Geef iets extra's aan je visitekaartjes 10.Doe eens anders
10
Klik om de stijl te bewerken Wanneer neem je een visitekaartje mee Het is eigenlijk aan te raden altijd een voorraadje visitekaartjes bij je te hebben, voor zowel werkgelegenheden als privé. Je weet immers nooit wie je tegenkomt. Het handigst is daarom ook dat je als vrouw zijnde een aantal visitekaartjes in je handtas bij je draagt, en als man zijnde in je portemonnee of in de binnenzak van je jas. Zorg ook dat je je voorraad visitekaartjes op tijd aanvult en wacht hiermee niet tot het laatste moment. Helemaal niet wanneer je gebruik maakt van een externe drukker die ze maakt, het kan immers een paar dagen duren voordat ze klaar zijn. Als je naar een evenement, beurs of conferentie gaat zul je veel mensen tegenkomen die potentiële klanten of een goed netwerkpersoon zijn. Neem dan een grotere voorraad visitekaartjes mee.
11
Klik om de stijl te bewerken Wat moet er beslist op een visitekaartje staan Allereerst is het vanzelfsprekend dat een visitekaartje je naam- adres- en woonplaats gegevens bevat. Daarnaast zijn ook de volgende gegevens van belang: Het logo van je bedrijf (als herkenningspunt) Je functie in het bedrijf Telefoonnummers van je kantoor alsmede een mobiel nummer (als je je telefoon ook voor zaken gebruikt) Email adres(sen) Skype naam, gebruik je Skype veel voor zaken dan is je Skype naam ook iets om op het kaartje te zetten Website van je bedrijf
12
Klik om de stijl te bewerken Het maken van visite kaartjes Via website Via een drukker met een foto of ontwerp programma Zelf printen Kies een ontwerp wat bij je past Wat zet je op de achterkant ?
13
Klik om de stijl te bewerken Via website Korting als lokker. 100 voor € 5,99 + + + + Duurder Vele opties die geld kosten
14
Klik om de stijl te bewerken
18
gebruik
19
Klik om de stijl te bewerken Hoe gebruik je een visitekaartje Ontvangen van een visitekaartje Notities maken op het kaartje Aandacht vestigen op je kaartje
20
Klik om de stijl te bewerken Ontvangen van een visitekaartje Ontvang je van iemand een visitekaartje, neem dan even de tijd om deze te bestuderen. Vaak bieden de gegevens op het kaartje een reden of aanknopingspunt voor een verder gesprek of wellicht bruikbare informatie of vragen die je aan de persoon van wie je het kaartje ontvangt, wil stellen.
21
Klik om de stijl te bewerken Notities maken op het kaartje Ben je met iemand in gesprek en heb je of ontvang je het visitekaartje van deze persoon, schrijf dan op de achterkant notities over gespreksonderwerpen of details over de persoon waar je mee hebt gesproken. Vaak krijg je tijdens conferenties of beurzen veel visitekaartjes en juist doordat je op de achterkant notities schrijft, onthoudt je ook later nog wat je met wie hebt besproken en waarover.
22
Klik om de stijl te bewerken Aandacht vestigen op je kaartje Geef je jouw kaartje aan iemand, probeer dan de ontvanger zijn aandacht te vestigen op je kaartje. Dit zorgt er namelijk voor dat de persoon zowel je kaartje als jou beter zal onthouden. Zeg dan bijvoorbeeld iets over het ontwerp van het kaartje of schrijf een extra email adres of telefoonnummer op het kaartje erbij.
23
Klik om de stijl te bewerken Oefening het geven van een visitekaartje Zet op een leeg blaadje (twee maal) je naam je functie je email adres Zet op de achterkant iets wat bij je past (zie volgens sheet)
24
Klik om de stijl te bewerken Wat zet jij op je kaartje am Liefde/warmte Loyaliteit Luisteren Maatschappelijk betrokken Macht Mentorschap/ coaching Moed Naastenliefde Nederigheid Omgaan met onzekerheid Onafhankelijkheid Ontwikkeling van vaardigheden Overvloed Passie Persoonlijke groei Prestatiegericht Professionaliteit Respect Rijkdom Risico nemen Schoonheid Teamwerk Toewijding Vergevingsgezind Vriendschap Welbevinden Werkzekerheid Wijsheid Zelfdiscipline Zelfvertrouwen Zinvolheid Zorgzaam Aandachtig leven Aardig gevonden worden Actiegerichtheid Altruïsme Allianties aangaan Ambitie Aanpassings- vermogen Authenticiteit Balans werk/privé Bewustzijn Creativiteit Collegialiteit Comfort Compassie/ mededogen Continue ontwikkeling Controle Dankbaarheid De beste zijn Dienstbaarheid Eerlijkheid Empathie Enthousiasme Familie/gezin Financiële stabiliteit Geluk Gezondheid Het verschil maken Humor/plezier Integriteit Intuïtie Je missie leven Leven lang leren Leiderschap
25
Klik om de stijl te bewerken Oefening vervolg Ga op zoek naar een deelnemer met het zelfde nummer Wissel je visite kaartje uit Gebruik de regels voor gebruik >>
26
Klik om de stijl te bewerken Ontvangen van een visitekaartje Ontvang je van iemand een visitekaartje, neem dan even de tijd om deze te bestuderen. Vaak bieden de gegevens op het kaartje een reden of aanknopingspunt voor een verder gesprek of wellicht bruikbare informatie of vragen die je aan de persoon van wie je het kaartje ontvangt, wil stellen.
27
Klik om de stijl te bewerken Notities maken op het kaartje Ben je met iemand in gesprek en heb je of ontvang je het visitekaartje van deze persoon, schrijf dan op de achterkant notities over gespreksonderwerpen of details over de persoon waar je mee hebt gesproken. Vaak krijg je tijdens conferenties of beurzen veel visitekaartjes en juist doordat je op de achterkant notities schrijft, onthoudt je ook later nog wat je met wie hebt besproken en waarover.
28
Klik om de stijl te bewerken Aandacht vestigen op je kaartje Geef je jouw kaartje aan iemand, probeer dan de ontvanger zijn aandacht te vestigen op je kaartje. Dit zorgt er namelijk voor dat de persoon zowel je kaartje als jou beter zal onthouden. Zeg dan bijvoorbeeld iets over het ontwerp van het kaartje of schrijf een extra email adres of telefoonnummer op het kaartje erbij.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.