De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Verkoop en marketingplan Hoofdstuk 3 Contracten. Inhoud 1 Relatiebeheer 2 Klanten werven 3 Contracten 4 Klachten 5 Verzekeringen 1.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Verkoop en marketingplan Hoofdstuk 3 Contracten. Inhoud 1 Relatiebeheer 2 Klanten werven 3 Contracten 4 Klachten 5 Verzekeringen 1."— Transcript van de presentatie:

1 Verkoop en marketingplan Hoofdstuk 3 Contracten

2 Inhoud 1 Relatiebeheer 2 Klanten werven 3 Contracten 4 Klachten 5 Verzekeringen 1

3 Hoofdstuk 3 Contracten 2 ► Contracten ► Inkoopbeslissingen De goederen die je besluit in te kopen. ► Hoe je de inkoopbeslissingen neemt, hangt af van: Of je centraal of decentraal inkoopt Of er sprake is van een reciprociteitsafhandeling Of je een DMU instelt Of je producten zelf maakt of uitbesteedt: make or buy Welk leverancierbeoordelingssysteem je toepast.

4 Hoofdstuk 3 Contracten 3 ► Centrale of decentrale inkoop

5 Hoofdstuk 3 Contracten 4 ► DMU

6 Hoofdstuk 3 Contracten 5 ► Stappen inkoopproces

7 Hoofdstuk 3 Contracten 6 ► Werf een leverancier

8 Hoofdstuk 3 Contracten 7 ► Stel de contracten op ► Onderhoudscontract Voor preventief en curatief onderhoud van de transportmiddelen ► Inkoopcontract Voor de inkoop bij een leverancier. Bij internationale handel neem je Incoterms op. ► Vervoerscontract Voor het vervoeren van goederen. Je maakt bijvoorbeeld afspraken over brandstofprijzen, vervoertarieven en vertragingskosten.

9 Hoofdstuk 3 Contracten 8 ► Incoterms

10 Hoofdstuk 3 Contracten 9 ► Soorten offertes ► Vaste offerte De prijs, levering, kwaliteit, dienst en/of product liggen vast. Eventueel met ‘mits onverkocht’: de verkoper moet leveren zolang hij voorraad heeft. ► Vrijblijvende offerte De prijs, de betalings- en leveringsvoorwaarden liggen niet vast. ► Bemonsterde offerte Kan zowel vast als vrijblijvend zijn De verkoper stuurt een monster van het aangeboden product mee met de offerte.

11 Hoofdstuk 3 Contracten 10 ► Prijsbepaling offerte Bepaal de prijs van een product door te kijken naar: ► De gemaakte kosten ► De advies of vaste verkoopprijs ► De marktgegevens ► De concurrentieprijs ► De kostprijsformule

12 Hoofdstuk 3 Contracten 11 ► Kostprijsformule

13 Hoofdstuk 3 Contracten 12 ► Offertes beoordelen


Download ppt "Verkoop en marketingplan Hoofdstuk 3 Contracten. Inhoud 1 Relatiebeheer 2 Klanten werven 3 Contracten 4 Klachten 5 Verzekeringen 1."

Verwante presentaties


Ads door Google