Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdSebastiaan Wauters Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen
2
Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget
3
Over mezelf Laura Van Baelen Studente Marketing HBO5 Leeftijd: 21 jaar Woonplaats: Geel
4
Over Atelier 3 Brands: Play up Lapin House Emoi Ebound Neon Boots Fashion agency Benelux Showroom: Antwerpen Kinderen Midden en hoge segment www.atelier3.be http://atelier3.wikispaces.com
5
Play up
6
Lapin House
7
Emoi & Ebound
8
Neon Boots
9
Debriefing De opdracht: Een probleem Hoe moet het wel? Concurrenten Doelgroep Hoe maak ik het uniek? De oplossing: Voorraadbeheer systeem?
10
Visie en missie Uitbreiden in merken en klanten Merkbekendheid van huidige merken vergroten Website bijhouden B2B concept
11
Verkoop Atelier 3 belt zijn klanten op voor een afspraak. Atelier 3 gaat bij de klanten langs met “look Books” van de merken. Atelier 3 schrijft de bestelling of maakt een afspraak voor in de showroom. De klant bestelt of komt naar de showroom. De klant gaat akkoord met zijn bestelling. De bestelling wordt doorgevoerd naar de fabrikant. De bestelling wordt klaargemaakt. De bestelling wordt geleverd samen met het opgestelde factuur. De klant besteld bij indien mogelijk.
12
Omgevingsanalyse Micro: België & Nederland Meer merken/ Meer klanten/… Stock beheren Believe Meso : Andere agent Nederland Iemand die schoenen gaat doen Alles zelf B2B Concurrentie van andere merken
13
SMART S specifiek: een adviesrapport opstellen aan de hand van mijn studies, kennis en marktonderzoek. M meetbaar: tegen 14/12 zal ik een finaal adviesrapport klaar hebben voor mijn opdrachtgever Rita Vos A acceptabel: Ik ga mijn voorkennis (marktonderzoek, algemene marketing, kostprijs,...) gebruiken om een adviesrapport uit te schrijven. Hierbij ga ik ook leren hoe ik een goed marktonderzoek moet uitvoeren en hoe ik een eigen meerwaarde aan mijn project kan toevoegen. (door het eventueel te laten uitvoeren) R realistisch: eerst zal ik een SMART afspreken met de opdrachtgeven (Rita Vos) samen met een tijdsplanning, een debriefing, toegevoegde meerwaarde: wat allemaal zal resulteren in mijn advies rapport. Tijdsgebonden: van 13 oktober tot deadline 14 december
14
SWOT Sterktes Goede reputatie Goed imago bij de klanten Goede service zowel voor als na verkoop Zwaktes Motivatie om de website up-to-date te houden Kost veel om een website te beheren Concurrentie van andere websites Niet genoeg kennis om website te beheren Kansen Een extra naar klanten toe Een betere samenwerking met de klant Meer vertrouwen creëren bij de klant Bedreigingen Concurrente van andere vertegenwoordigers en van andere websites
15
Budget www.my-websitebuilder.com Prijs op maat van de website Aangepaste webshop www.firstthings.be Domeinnaam: €50,- Bestaande template: €150,- Nieuwe template: €750,- Onderhoud: €300,- Webshop: €200,- Mijn conlcusie: Alles zelf doen mits gratis opleiding
16
Planning
17
Monitoring en evaluatie Evalueren en bijsturen kan eenvoudig door onderstaande zaken na te gaan: verkoop via de website controleren aantal mensen die inloggen op de “webshop” aantal bezoekers op de website controleren
18
Bedankt voor uw aandacht! Meer info volgt in adviesrapport
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.