Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdThomas van der Heijden Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Bemanning paraat voor Water Rijk www.kenniscentrumtoerisme.nl/waterrijk
2
Aanleiding Op zoek naar manieren om toerisme in Zuidwest- Nederland structureel te versterken. Aanpak “Regionale beeldverhalen”: toerisme versterken door verbindingen met andere bedrijfstakken, gebruikmakend van unieke eigenschappen van een regio. Rapport “Terug naar de kust” verkent kansen voor Zuidwest-Nederland.
3
Regionale Beeldverhalen Kansrijke thema’s “Wat de Alpen zijn voor skiënd Europa, dat kan de Delta zijn voor varende Europeanen.”, “… eindeloos potentieel…”, “niet als één vaargebied beleefd…”, “.. commercialisering kan beter. ”, “kans ligt in het accommoderen van een partij die in staat is het vaarvakantieproduct in de markt te zetten. “
4
Kansenkaart Water Rijk
5
Perspectief: Capaciteit en differentiatie voor varen door de Delta “Wat de Alpen zijn voor skiënd Europa, dat kan de Delta zijn voor varende Europeanen.” “Toch wordt het gebied niet als één vaargebied beleefd en hangen de verschillende wateren niet samen als een stelsel pistes met verschillende moeilijkheidsgradaties.”
6
Project Prachtig perspectief, maar hoe kom je daar? Kenniscentrum (Kust)toerisme 1 en HISWA Vereniging hebben initiatief genomen voor project; Aquavitesse, OWN Ship en Waterfront Jachtcharter doen mee. Subsidie van Pieken in de Delta Zuidwest-Nederland is verleend. 1 Hogeschool Zeeland en NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
7
“Bemanning paraat voor Water Rijk”
9
Aanpak
10
Filmpje
11
Minor Watersport Minor is momenteel in ontwikkeling bij docenten HZ en NHTV Thema’s: Planning, Management, Promotie, Onderzoek Start minor in september 2011
12
Businessplan Winter School Winter school: bedoeld voor seizoensmedewerkers, x-aantal winters naar school leidt tot diploma Businessplan wordt vanaf september 2010 geschreven door HZ en NHTV, met input van ondernemers
13
Het vaargebied verkocht Verkenning kansrijke markten resulteert in twee businesscases: Businesscase agentschappen buitenland: profilering van Deltagebied in het buitenland Businesscase touroperating: arrangementen combinatie land- en waterrecreatie
14
Kennismaking “Uw omgeving als vaargebied” Mensen in de regio ambassadeur van het vaargebied Gericht op bestuurders, beleidsmakers, ondernemers in t&r, bevolking Introductie op vaargebied, maar vooral: het vaargebied beleven
15
Het vaargebied als pistekaart Doel:Diversiteit gebied aantonen Waterpistekaart als promotie-instrument Vaarwater indelen in verschillende gradaties? Klantgerichte routestructuur: beleving toevoegen
16
Een professioneel netwerk Kennis vergroten Omgaan met Estuariene dynamiek i.s.m. Werkplaats Zuidwestelijke Delta, 18&25 nov. 2010 Watersporters over 20 jaar basis is Watersportvisie 2025, voorjaar 2011 Promotie in het buitenland voorjaar 2011 Netwerk vormen via bedrijfsbezoeken Leer elkaar kennen Kort praktisch programma
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.