Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGijs Bosmans Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Periode 4 Kassawerkzaamheden Kerntaak: kassatransacties afhandelen en/of deze leiden Hoofdstuk: Informeren over de verkoopafhandeling Par: 2.3 Blz. 456 tm 459
2
2.3. Waardebonnen Vorm van contante betaling: waardebonnen. Zoals: - kortingsbonnen - cadeaubonnen - cadeaukaarten - overige waardebonnen Extreme Couponing
3
2.3. Waardebonnen Algemene waardebon (collectief) Bedrijfsbon (cadeaubon) Branchebon (cadeaubon) Fabrikantenbon (korting) Kortingsbon Overige bonnen - Tegoedbon - Emballagebon - Loyaliteitsbon - Zegels
4
Kortingsbonnen Om klanten naar de winkel te lokken! In folders, kranten, tijdschriften, bij de kassabon (gamma). Op de verpakking van artikelen
5
Cadeaubon/cadeaukaart Niet afhankelijk van een bepaald product. Wel branche (Boekenbon, Fashioncheque, Bloemenbon) of winkel (Douglasbon, V&D bon). Deze bon heet de winkelcadeaubon.
6
Overige waardebonnen Tegoedbon (bij een ruiling) Retourbon (met deze bon krijg je na een ruiling of klacht je geld terug bij de kassa). Emballagebon (bij het inleveren van lege flessen bijvoorbeeld) Zegelboekjes
7
Loyaliteitsbon Programma dat bestaat uit promotieactiviteiten die de loyaliteit van de klant belonen en bevorderen, zoals het invoeren van klantenkaarten of een spaarsysteem Bonuskaart van de AH Airmiles Esso card Kaart bij de kapper (10 keer geweest, 11 e keer korting)
8
Kopen op krediet Uitgestelde betaling, bijv: Creditcard Klantenkaart Niet directe betaling (kopen op rekening), (Gelijk al eigenaar) - huurkoop (pas eigenaar na de laatste betaling)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.