De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Structuur onderwijs. Uitgangspunten algemeen Keuzes worden gemaakt binnen het kader van loopbaan oriëntatie Concept lessentabel lijkt goedgekeurd te worden.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Structuur onderwijs. Uitgangspunten algemeen Keuzes worden gemaakt binnen het kader van loopbaan oriëntatie Concept lessentabel lijkt goedgekeurd te worden."— Transcript van de presentatie:

1 Structuur onderwijs

2 Uitgangspunten algemeen Keuzes worden gemaakt binnen het kader van loopbaan oriëntatie Concept lessentabel lijkt goedgekeurd te worden Praktijkvakken BasisKader GKader LMavo GMavo L Klas 16442(?)1 Klas 26442(?)2 Klas 314121064 Klas 416121464

3 Gemiddeld heeft een lesjaar 38 lesweken Gemiddeld heeft lesjaar 4 28 lesweken excl. CSPE BasisKader GKader LMavo GMavo L Klas 1228152 7638 Klas 2228152 76 Klas 3532456380228152 Klas 4448336392168112 Dit geeft een gemiddeld aantal lesuren van: Uitgangspunten algemeen Stage is onderdeel van de lesweken en onderwijsprogramma

4 Geen locatie overstijgende keuzevakken Duidelijke benaming van sectoren Productie, installatie en energie Bouw, wonen en interieur Zorg en welzijn Dienstverlening en product Uitgangspunten algemeen Overstap tussen locaties mogelijk t/m klas 2 Subtitel Hoofdtitel met officiële naam als ondertitel Alternatieve titel Officiële namen: Afkortingen PIE, BWI, Z&W en D&P

5 Uitgangspunten algemeen AVO vakken per sector: PIE: Ne, En, Wi en Nask BWI: Ne, En, Wi en Nask Z&W: Ne, En, Bi en Wi of Ma2 D&P: Ne, En en 2 vakken uit Bi, Wi, Ec of Nask

6 Uitgangspunten Basis en Kader Na CSPE van klas 4 komt het uitstapmoment voor het keuzevak in klas 3. CSPE is eind klas 4 SE start in klas 3 LesurenBasisKader GKader LMavo GMavo L Klas 3+4980792772398246 Ongeveer 8 weken: Basis 112 uren Kader 96 uren Buiten deze momenten bepalen profielen zelf hun indeling Tweede helft klas 2 starten leerlingen in gekozen profiel consequenties nog toetsen  Door ?

7 Mogelijk blokkenrooster voor basis in klas 3 en 4 105 112 133 48 105 Klas 3: 532 lesurenKlas 4: 448 lesuren

8 Mogelijk blokkenrooster voor kader Gemert in klas 3 en 4 90 96 100 36 90 Klas 3: 456 lesurenKlas 4: 336 lesuren

9 Uitgangspunten Mavo gemengde leerweg Leerlingen worden niet bijgeschoven bij een basis en/of kader groep. Groep wordt ondersteund door een eigen docent. Gemengde leerweg volgt profieldelen D&P: Organiseren van een activiteit Multimediaal product maken CSPE is eind klas 4

10 Een D&P leerling kan uiteindelijk: probleemoplossingsvaardigheden hanteren eenvoudige onderzoeksactiviteiten verrichten mediawijs handelen het begrip duurzaamheid (her)kennen, benoemen en toepassen ondernemende vaardigheden tonen: initiatief tonen, innoveren de begrippen maatschappelijk verantwoord en maatschappelijk betrokken ondernemen (her)kennen, benoemen en toepassen verschillen en overeenkomsten benoemen tussen profit en non/profit

11 Randvoorwaarden: Inhoud keuzedelen geënt op vervolg naar niveau 4 Keuzedelen Mavo gemengde leerweg

12 Optie 1: alle keuzedelen ook D&P Voors:Volledige clustering van leerlingen Oriëntatie op bredere vaardigheden Tegens:Geen enkele specifieke oriëntatie mogelijk Keuzedelen Mavo gemengde leerweg D&P

13 Optie 2: vrije keuze binnen clustering Voors:Redelijke clustering van leerlingen Oriëntatie mogelijk ten behoeve van LOB Tegens:Investering nodig in fte D&P PIE Z&W BWI Keuzedelen Mavo gemengde leerweg

14 Optie 3: vrije keuze binnen sectoren Voors: Geen clustering van leerlingen Oriëntatie mogelijk ten behoeve van LOB Tegens:Investering nodig in fte D&P PIE Z&W BWI Keuzedelen Mavo gemengde leerweg D&P PIE Z&W BWI

15 Overige keuzes: Beschikbare fte’s per niveau per leerjaar Groepsgrootte van 20 (gewogen) leerlingen Mijlpalen voor: Begroting Aanpassingen gebouwen Methodes ICT Inventaris Leerlingaantallen Scholing Invulling lob Ontwikkeltijd  Stuk Henk v/d Broek?

16 Centraal punt van waaruit informatie beschikbaar wordt gesteld voor PR en communicatie: Overige keuzes: Blokken waarin praktijkuren worden aangeboden Kwaliteit Uniformiteit Benoemen van open vraagstukken Proefrooster maken om deze uitgangspunten op haalbaarheid te toetsen Praktisch werken eventueel in lokaal science Lokalendruk?

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27


Download ppt "Structuur onderwijs. Uitgangspunten algemeen Keuzes worden gemaakt binnen het kader van loopbaan oriëntatie Concept lessentabel lijkt goedgekeurd te worden."

Verwante presentaties


Ads door Google