Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdStijn van Wijk Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Structuur onderwijs
2
Uitgangspunten algemeen Keuzes worden gemaakt binnen het kader van loopbaan oriëntatie Concept lessentabel lijkt goedgekeurd te worden Praktijkvakken BasisKader GKader LMavo GMavo L Klas 16442(?)1 Klas 26442(?)2 Klas 314121064 Klas 416121464
3
Gemiddeld heeft een lesjaar 38 lesweken Gemiddeld heeft lesjaar 4 28 lesweken excl. CSPE BasisKader GKader LMavo GMavo L Klas 1228152 7638 Klas 2228152 76 Klas 3532456380228152 Klas 4448336392168112 Dit geeft een gemiddeld aantal lesuren van: Uitgangspunten algemeen Stage is onderdeel van de lesweken en onderwijsprogramma
4
Geen locatie overstijgende keuzevakken Duidelijke benaming van sectoren Productie, installatie en energie Bouw, wonen en interieur Zorg en welzijn Dienstverlening en product Uitgangspunten algemeen Overstap tussen locaties mogelijk t/m klas 2 Subtitel Hoofdtitel met officiële naam als ondertitel Alternatieve titel Officiële namen: Afkortingen PIE, BWI, Z&W en D&P
5
Uitgangspunten algemeen AVO vakken per sector: PIE: Ne, En, Wi en Nask BWI: Ne, En, Wi en Nask Z&W: Ne, En, Bi en Wi of Ma2 D&P: Ne, En en 2 vakken uit Bi, Wi, Ec of Nask
6
Uitgangspunten Basis en Kader Na CSPE van klas 4 komt het uitstapmoment voor het keuzevak in klas 3. CSPE is eind klas 4 SE start in klas 3 LesurenBasisKader GKader LMavo GMavo L Klas 3+4980792772398246 Ongeveer 8 weken: Basis 112 uren Kader 96 uren Buiten deze momenten bepalen profielen zelf hun indeling Tweede helft klas 2 starten leerlingen in gekozen profiel consequenties nog toetsen Door ?
7
Mogelijk blokkenrooster voor basis in klas 3 en 4 105 112 133 48 105 Klas 3: 532 lesurenKlas 4: 448 lesuren
8
Mogelijk blokkenrooster voor kader Gemert in klas 3 en 4 90 96 100 36 90 Klas 3: 456 lesurenKlas 4: 336 lesuren
9
Uitgangspunten Mavo gemengde leerweg Leerlingen worden niet bijgeschoven bij een basis en/of kader groep. Groep wordt ondersteund door een eigen docent. Gemengde leerweg volgt profieldelen D&P: Organiseren van een activiteit Multimediaal product maken CSPE is eind klas 4
10
Een D&P leerling kan uiteindelijk: probleemoplossingsvaardigheden hanteren eenvoudige onderzoeksactiviteiten verrichten mediawijs handelen het begrip duurzaamheid (her)kennen, benoemen en toepassen ondernemende vaardigheden tonen: initiatief tonen, innoveren de begrippen maatschappelijk verantwoord en maatschappelijk betrokken ondernemen (her)kennen, benoemen en toepassen verschillen en overeenkomsten benoemen tussen profit en non/profit
11
Randvoorwaarden: Inhoud keuzedelen geënt op vervolg naar niveau 4 Keuzedelen Mavo gemengde leerweg
12
Optie 1: alle keuzedelen ook D&P Voors:Volledige clustering van leerlingen Oriëntatie op bredere vaardigheden Tegens:Geen enkele specifieke oriëntatie mogelijk Keuzedelen Mavo gemengde leerweg D&P
13
Optie 2: vrije keuze binnen clustering Voors:Redelijke clustering van leerlingen Oriëntatie mogelijk ten behoeve van LOB Tegens:Investering nodig in fte D&P PIE Z&W BWI Keuzedelen Mavo gemengde leerweg
14
Optie 3: vrije keuze binnen sectoren Voors: Geen clustering van leerlingen Oriëntatie mogelijk ten behoeve van LOB Tegens:Investering nodig in fte D&P PIE Z&W BWI Keuzedelen Mavo gemengde leerweg D&P PIE Z&W BWI
15
Overige keuzes: Beschikbare fte’s per niveau per leerjaar Groepsgrootte van 20 (gewogen) leerlingen Mijlpalen voor: Begroting Aanpassingen gebouwen Methodes ICT Inventaris Leerlingaantallen Scholing Invulling lob Ontwikkeltijd Stuk Henk v/d Broek?
16
Centraal punt van waaruit informatie beschikbaar wordt gesteld voor PR en communicatie: Overige keuzes: Blokken waarin praktijkuren worden aangeboden Kwaliteit Uniformiteit Benoemen van open vraagstukken Proefrooster maken om deze uitgangspunten op haalbaarheid te toetsen Praktisch werken eventueel in lokaal science Lokalendruk?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.