De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Blokker ‘out of stock’ e-mailcampagne DDMA E-mail Summit 2016 Hans ter Maten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Blokker ‘out of stock’ e-mailcampagne DDMA E-mail Summit 2016 Hans ter Maten."— Transcript van de presentatie:

1 Blokker ‘out of stock’ e-mailcampagne DDMA E-mail Summit 2016 Hans ter Maten

2 Wie ben ik? 1 Hans ter Maten: werkzaam bij Nextail sinds oktober 2014. Het e-mailmarketingteam van Nextail bestaat uit 5 personen. We bouwen alles in huis, van e-mailcampagnes tot e-mailtemplates. - Reguliere nieuwsbrieven - Servicemails - Relevante 1:1 marketing via e-mail: recommendations, retargeting, cross-sell en abanconed shopping cart Hiervoor gewerkt bij:

3 Wat doet Nextail? 2 Nextail is onderdeel van de Blokker Holding : Ambitie Blokker Holding is de grootste non-foodretailer van Nederland en in praktisch iedere winkelstraat aanwezig. Nextail timmert online ook hard aan de weg. De ambitie is duidelijk: ook online de grootste non-food retailer van Nederland worden!

4 Stel je voor… 3 Deze aanbieding wil je bestellen

5 Niet op voorraad… 4 Product verdwijnt van de webshop vanwege het ontbreken van voorraad.

6 5 Herkenbaar?

7 Blokker houdt je op de hoogte... 6

8 ...via de e-mail 7 De e-mail wordt dynamisch gevuld met data uit het datamodel (onderwerpsregel, url, productnaam en –afbeelding).

9 Hoe werkt de campagne? 8 E-mailadressen en artikelnummers worden automatisch geïmporteerd In een aparte tabel in het datamodel wordt dagelijks de voorraad bijgewerkt De campagne checkt dagelijks (via een lookup-relatie naar de tabel met productinformatie) welke producten op voorraad zijn en selecteert bijhorende klanten  klant ontvangt e-mail Na drie dagen de e-mail nog niet geopend  herinneringsmail Artikel na vier weken nog niet op voorraad  klant ontvangt excuus-e-mail met daarin een 10% kortingscode Heeft de klant op een kortingsdag misgegrepen? Dan wordt op basis van de aanvraagdatum een kortingscode meegestuurd in de mail

10 Opzet campagne 9 Flowchart van de campagne

11 Opzet campagne 10 Datamodel: de ‘reserverings’-tabel met lookup-relatie naar de producttabel Op basis van deze selectiecriteria wordt dagelijks gemaild

12 Resultaten 11 Openrate: +/- 70% CTO: +/- 75% CTR: +/- 49% Conversiepercentage Google Analytics: 20-25% Meer dan 3.000 orders in eerste half jaar

13 Next steps? 12 Uitrol en optimalisatie bij andere formules van de Blokker Holding Retargeting via DMP Cross-sell in helaas-mail

14 Bedankt voor jullie aandacht 13


Download ppt "Blokker ‘out of stock’ e-mailcampagne DDMA E-mail Summit 2016 Hans ter Maten."

Verwante presentaties


Ads door Google