Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFranciscus Geerts Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Blokker ‘out of stock’ e-mailcampagne DDMA E-mail Summit 2016 Hans ter Maten
2
Wie ben ik? 1 Hans ter Maten: werkzaam bij Nextail sinds oktober 2014. Het e-mailmarketingteam van Nextail bestaat uit 5 personen. We bouwen alles in huis, van e-mailcampagnes tot e-mailtemplates. - Reguliere nieuwsbrieven - Servicemails - Relevante 1:1 marketing via e-mail: recommendations, retargeting, cross-sell en abanconed shopping cart Hiervoor gewerkt bij:
3
Wat doet Nextail? 2 Nextail is onderdeel van de Blokker Holding : Ambitie Blokker Holding is de grootste non-foodretailer van Nederland en in praktisch iedere winkelstraat aanwezig. Nextail timmert online ook hard aan de weg. De ambitie is duidelijk: ook online de grootste non-food retailer van Nederland worden!
4
Stel je voor… 3 Deze aanbieding wil je bestellen
5
Niet op voorraad… 4 Product verdwijnt van de webshop vanwege het ontbreken van voorraad.
6
5 Herkenbaar?
7
Blokker houdt je op de hoogte... 6
8
...via de e-mail 7 De e-mail wordt dynamisch gevuld met data uit het datamodel (onderwerpsregel, url, productnaam en –afbeelding).
9
Hoe werkt de campagne? 8 E-mailadressen en artikelnummers worden automatisch geïmporteerd In een aparte tabel in het datamodel wordt dagelijks de voorraad bijgewerkt De campagne checkt dagelijks (via een lookup-relatie naar de tabel met productinformatie) welke producten op voorraad zijn en selecteert bijhorende klanten klant ontvangt e-mail Na drie dagen de e-mail nog niet geopend herinneringsmail Artikel na vier weken nog niet op voorraad klant ontvangt excuus-e-mail met daarin een 10% kortingscode Heeft de klant op een kortingsdag misgegrepen? Dan wordt op basis van de aanvraagdatum een kortingscode meegestuurd in de mail
10
Opzet campagne 9 Flowchart van de campagne
11
Opzet campagne 10 Datamodel: de ‘reserverings’-tabel met lookup-relatie naar de producttabel Op basis van deze selectiecriteria wordt dagelijks gemaild
12
Resultaten 11 Openrate: +/- 70% CTO: +/- 75% CTR: +/- 49% Conversiepercentage Google Analytics: 20-25% Meer dan 3.000 orders in eerste half jaar
13
Next steps? 12 Uitrol en optimalisatie bij andere formules van de Blokker Holding Retargeting via DMP Cross-sell in helaas-mail
14
Bedankt voor jullie aandacht 13
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.