Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJonathan Veenstra Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool
2
Het lijstje voor deze presentatie:
3
Aspecten van een les kernopgave deelvaardigheid ‘kale’ sommen zelfde type in andere context ook nuttig ‘warming up’ noodzakelijke basis uitgangspunt bouwstenen
4
Aspecten van een les en verder kernopgave deelvaardigheid ‘kale’ sommen zelfde type in andere context ook nuttig ‘warming up’ toetsenrekentaken‘onderhoud’ werkboekrekenwijzer
5
Het is belangrijk dat leerlingen het juiste gaan leren
6
Uw rol bij de Rekenblokkenles De rekendocent doet er toe! Het is belangrijk dat leerlingen: – het juiste gaan leren maar ook – voldoende gaan leren – op de juiste manier gaan leren – willen leren
7
Wat kunnen we gebruiken?
8
Het is belangrijk dat leerlingen voldoende gaan leren
10
Werkboek: oefenen met basisvaardigheden
11
Het is belangrijk dat leerlingen op de juiste manier gaan leren
12
Werkboek: een vast stappenplan
16
Werkboek: ondersteuning met modellen
17
Werkboek: oefenen met deelvaardigheden
18
Werkboek: extra oefeningen
19
Het is belangrijk dat leerlingen willen leren
20
Steun voor de rekendocent
21
Algemene aanwijzingen
23
Aanwijzingen per les
30
Verbanden leggen is belangrijk
31
Verhoudingen zijn overal
32
Rekenen in dagelijkse situaties
35
Hoe laat is het hier?
36
Hoeveel voordeel? Verhoudingen in de supermarkt
39
Rekenen in 1956 ‘t Daaglijks Leven (1e druk 1939)
42
Verhoudingen zijn overal
43
Rekenen moet wortelen in het MBO
44
Hoe organiseer je de rekenles? Bepaal het aanbod….. Wat ga je koken? gebruik ‘het kookboek’ Bedenk wie er komt eten …..
45
Hoe organiseer je de rekenles? Bepaal het aanbod…..Wat ga je koken? Bedenk wie er komt eten ….. Gebruik voorkennis: resultaten per klas
46
Hoe organiseer je de rekenles? Bepaal het aanbod…..Wat ga je koken? Bedenk wie er komt eten ….. Gebruik voorkennis: resultaten per vraag
47
Hoe organiseer je de rekenles? Bepaal het aanbod…..Wat ga je koken? Bedenk wie er komt eten ….. Gebruik voorkennis: resultaten per leerling
48
Hoe organiseer je de rekenles? Bepaal het aanbod….. Bedenk wie er komt ….. Zorg dat leerlingen willen gaan leren Zorg dat ze het juiste aanbod krijgen Zorg dat ze de juiste hoeveelheid krijgen Zorg dat leerlingen bewust gaan leren
49
Schermafdrukvoorbeeld resultaten per vraag
50
Schermafdrukvoorbeeld resultaten per vraag
51
Schermafdrukvoorbeeld resultaten per vraag
52
Schermafdrukvoorbeeld resultaten per klas
53
Schermafdrukvoorbeeld resultaten per klas
54
Schermafdrukvoorbeeld resultaten per klas
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.