De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool."— Transcript van de presentatie:

1 Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool

2 Het lijstje voor deze presentatie:

3 Aspecten van een les kernopgave deelvaardigheid ‘kale’ sommen zelfde type in andere context ook nuttig ‘warming up’ noodzakelijke basis uitgangspunt bouwstenen

4 Aspecten van een les en verder kernopgave deelvaardigheid ‘kale’ sommen zelfde type in andere context ook nuttig ‘warming up’ toetsenrekentaken‘onderhoud’ werkboekrekenwijzer

5 Het is belangrijk dat leerlingen het juiste gaan leren

6 Uw rol bij de Rekenblokkenles De rekendocent doet er toe! Het is belangrijk dat leerlingen: – het juiste gaan leren maar ook – voldoende gaan leren – op de juiste manier gaan leren – willen leren

7 Wat kunnen we gebruiken?

8 Het is belangrijk dat leerlingen voldoende gaan leren

9

10 Werkboek: oefenen met basisvaardigheden

11 Het is belangrijk dat leerlingen op de juiste manier gaan leren

12 Werkboek: een vast stappenplan

13

14

15

16 Werkboek: ondersteuning met modellen

17 Werkboek: oefenen met deelvaardigheden

18 Werkboek: extra oefeningen

19 Het is belangrijk dat leerlingen willen leren

20 Steun voor de rekendocent

21 Algemene aanwijzingen

22

23 Aanwijzingen per les

24

25

26

27

28

29

30 Verbanden leggen is belangrijk

31 Verhoudingen zijn overal

32 Rekenen in dagelijkse situaties

33

34

35 Hoe laat is het hier?

36 Hoeveel voordeel? Verhoudingen in de supermarkt

37

38

39 Rekenen in 1956 ‘t Daaglijks Leven (1e druk 1939)

40

41

42 Verhoudingen zijn overal

43 Rekenen moet wortelen in het MBO

44 Hoe organiseer je de rekenles? Bepaal het aanbod….. Wat ga je koken?  gebruik ‘het kookboek’ Bedenk wie er komt eten …..

45 Hoe organiseer je de rekenles? Bepaal het aanbod…..Wat ga je koken? Bedenk wie er komt eten ….. Gebruik voorkennis: resultaten per klas

46 Hoe organiseer je de rekenles? Bepaal het aanbod…..Wat ga je koken? Bedenk wie er komt eten ….. Gebruik voorkennis: resultaten per vraag

47 Hoe organiseer je de rekenles? Bepaal het aanbod…..Wat ga je koken? Bedenk wie er komt eten ….. Gebruik voorkennis: resultaten per leerling

48 Hoe organiseer je de rekenles? Bepaal het aanbod….. Bedenk wie er komt ….. Zorg dat leerlingen willen gaan leren Zorg dat ze het juiste aanbod krijgen Zorg dat ze de juiste hoeveelheid krijgen Zorg dat leerlingen bewust gaan leren

49 Schermafdrukvoorbeeld resultaten per vraag

50 Schermafdrukvoorbeeld resultaten per vraag

51 Schermafdrukvoorbeeld resultaten per vraag

52 Schermafdrukvoorbeeld resultaten per klas

53 Schermafdrukvoorbeeld resultaten per klas

54 Schermafdrukvoorbeeld resultaten per klas

55

56


Download ppt "Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool."

Verwante presentaties


Ads door Google